Omnistore

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
BT-BS-31

Omnistore

Bericht door BT-BS-31 »

Hallo medeforumgenoten (zo een nieuw scrabbelwoord :lol: ),

Ik heb een Omnistore luifel van 4 meter, deze moet op mijn 508. Kan iemand mij vertellen of ik hier speciale adapters (voor bevestiging) nodig heb ? Zoja, zijn ze zelf gemaakt of gekocht? Ik wil hem monteren precies boven de regengoot.
Alvast hartelijke dank,
Gerard
Dennis en Nancy

Re: Omnistore

Bericht door Dennis en Nancy »

Afbeelding

Hallo Gerard.

Zie je dat aluminium plaat rechts boven het raam?

Dat is een adapterplaat voor een Omnistore 5000 serie.

Linkje naar Omnistore

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Detlev

Bericht door Detlev »

Die van mij zit in een rails waar je hem van achter naar voren in schuift.
De rails is vast gepopt op de wand.
Mercedes 406 uit 1969
BT-BS-31

Bericht door BT-BS-31 »

Hee Dennis, lukt de verbouwing ?

klopt, ik heb deze adapters ook, echter de wand van de 508 boven de regengoot loopt een beetje schuin, dus dan moet ik daar toch iets op verzinnen lijkt mij. Ik denk zal toch niet de enigste 508 met een omnistore zijn :roll: , dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan dus effe op het forum plaatsen, bij deze !!
Detlev

Bericht door Detlev »

Kijk maar eens hier dan: http://www.omnistor.com/nl/products/adapters.php
Daar zijn heel veel verschillende adapters te vinden, die zijn vast ook wel te koop of te bestellen in Nederland!
Afbeelding
Mercedes 406 uit 1969
BT-BS-31

Bericht door BT-BS-31 »

Detlev, bedankt, hier kan ik wat mee, ik ga het verder uitzoeken.
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

BT-BS-31 schreef:Hee Dennis, lukt de verbouwing ?
Tsjaa. Gaat langzaam. Moet vooral veel, diep en lang nadenken voor ik iets doe.

Dat wat ik al heb gedaan is goed gelukt. :lol:

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
BT-BS-31

Bericht door BT-BS-31 »

Hee, dat probleem herken ik :mrgreen:
Berthil

Bericht door Berthil »

Dennis en Nancy schreef:Tsjaa. Gaat langzaam. Moet vooral veel, diep en lang nadenken voor ik iets doe.
Met denken en meten wordt de meeste tijd versleten :!:
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
KOERT
Contacteer:

Bericht door KOERT »

Hier nog één! En ik heb niet eens een luifel...
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Tja, het valt niet mee om een campertje te bouwen heb overigens nog wel een luifel liggen maar twijfel nog of ik deze wel wil monteren. Het exemplaar is 2.60 breedt en ik heb denk ik liever iets breder, 4 meter vind ik wel een mooi maatje. Over de inrichting is de knoop wel doorgehakt alhoewel ik wel meerdere malen ben veranderd van gedachte, Ach het houd je bezig, en soms doe je dingen twee keer of verander je ze weer!
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Hallo Gerard,

Op "Onze Bus" een Omistore uit de serie 6002 gemonteerd en gebruik gemaakt van adapter 50 6002 00 gebruikt (Ducato, Jumper,Boxer). Alleen de bovenplaten gebruikt en voor bevestiging extra gaten aangebracht en daarna met kit op het dak bevestigd.
Let op! Alle bevestiginsgaten zijn nog niet te zien. Aan de onderzijde zijn later extra gaten geboord waarmee de plaat op het dak is vastgezet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Onze Bus op 13 mar 2008, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
BT-BS-31

Bericht door BT-BS-31 »

Hallo "onze bus" als eerste hartelijke dank voor de moeite die je hebt genomen om de foto's te plaatsen, maar ligt in jouw geval de omnistore niet vrij "plat" i.p.v. "staand" (sorry weet niet goed hoe ik moet schrijven wat ik bedoel).
Lukt het om een foto te plaatsen van de omnistore gemonteerd ?
Groetjes,
Gerard
Onze Bus

Bericht door Onze Bus »

Gerard,

Klopt, deze ligt erg vlak. De 6002 serie van ominstore is ook speciaal ontworpen om redelijk vlak op afgeronde daken te worden gemonteerd. De andere typen van omnistore zijn inderdaad meer voor staande montage. De keus is aan jouw welke luifel je aan wilt schaffen.
Het voordeel van deze montage is dat de luifel vrij hoog tegen het dak zit waardoor in uitgedraaide toestand de zijdeur kan worden geopend zonder dat deze het zeildoek raakt. Het heeft veel zoeken, passen en meten gekost maar mede dank zij de de hulp van de fa. Pieper uit Gladbeck (Dld) zijn wij tot deze oplossing gekomen waar we tot op heden zeer tevreden mee zijn

Groet,
"Onze Bus"
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Onze Bus op 13 mar 2008, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
BT-BS-31

Bericht door BT-BS-31 »

Beste "onze bus" ,

een van mijn klanten heeft een camper gekocht (een aantal maanden geleden) en daarop zat een omnistore 4 m luifel, hij had ruimte voor een 4,5 m luifel welk hij dus ook bij mij gekocht heeft. Gezien ik een beetje voor deze meneer bemiddeld heb in de aankoop heeft hij mij de 4 m Omnistore kado gedaan. (welk nog in perfecte staat verkeerd, 3 jaar oud denk ik want dat is de camper ook) Dus natuurlijk ga ik geen andere luifel kopen, volgende rit naar NL regel ik wel de adapter, heb inmiddels al een mal gemaakt zodat ik de juiste adapter kan vinden.
In ieder geval bedankt.

Groetjes,
Gerard
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Hoi luifelaars,

Ik heb in delop der tijden ook allerlei ideeen en oplossingen gehad, maar sinds vorig jaar voor mij deperfecte luifel gevonden:

een zg zakluiufel, zijn er van omnistore en fiamma.
Bestaat uit een ronde aluminium buis waarin aan de uiteinden uitschuifbare poten zitten. De luifel zit eromheen gerold en aan de bus vast met een hoes waarin de rol opgeborgen wordt en met rits over de hele lengte afgesloten.
De hoes is voorzien van een pees die in een standaard railprofiel (caravanprofiel)geschoven wordt.
De rail kan je op de zijwand (evt onder regengoot) of op schuine deel van het dak gezet worden.
Was ook nog de voordeligste oplossing en neemt weinig ruimte in steekt niet uit daardoor niet zo kwetsbaar..................................................allleen.........hij is niet in elektrische utvoering verkrijgbaar :D :lol: dus met het handje oprollen en dichtritsen

Frank
Peter MERCAMPO

Bericht door Peter MERCAMPO »

Hé die Frank,

Heb je ook een foto van 't geheel, ben nogal visueel ingesteld, maar heb er, auditief gesproken, er wel oren naar! en dat het NIET electrisch is, zal mij worst wezen. bij een camper hoort nu eenmaal manuele arbeid.
Groet, Peter.
Vandaag is een Kadootje
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Peterf,

De omnistor uitvoering staat op de site: http://www.omnistor.com/nl/products/omnistorcaravan.php

De fiamma die wij hebben staat op:
http://www.fiamma.it/prodotti/prodotti. ... 01&Fam=F07

Na advies van meerdere leveranciers kozen we voor de Fiamma ipv omnistor, op basis van degelijkheid en betrouwbaarheid. Prijs is ongeveer gelijk.

Gezien onze lengte (std.MB bus van 7 meter) hebben we de grootste genomen.
Onze ervaringen n 3 vakantie zijn uitstekend.

Frank
Plaats reactie