Dieven demonteren 21 vrachtwagenbanden in Wijnegem

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Het personeel van Scania Antwerpen kan het maar node geloven. Inbrekers vezen dinsdagochtend 21 loodzware vrachtwagenbanden vanonder de spiksplinternieuwe camions. Ze gingen er ook met 500 liter brandstof uit de tanks vandoor. ,,Een werkje waar ze zeker 3 uur mee zoet waren'', rekent de directeur uit.

,,Dit is nooit vertoond'', zegt een verbouwereerde Peter Duyck, directeur van Scania Antwerpen, gevestigd op de Wijnegemse nijverheidszone Vosveld.

Enkele nieuw geleverde vrachtwagens bleken dinsdagochtend plots op houten blokken te staan. ,,Ontdaan van hun banden, 21 in totaal. Geen simpele karwei. Eén zo'n band weegt algauw 150 kilo. De bevestigingsbouten zijn bovendien in de fabriek pneumatisch vastgeschroefd. Je moet al over hetzelfde materieel beschikken of je krijgt in die bouten totaal geen beweging. Of je moet met 3 man tegelijk op de moersleutel staan stampen.''

Netjes gewerkt
,,Ik moet toegeven, ze hebben wel netjes gewerkt. Alle vrachtwagens zijn goed gestut met houten blokken. Ze hadden de camions ook gewoon op de grond kunnen zetten, wat tot nog meer schade had geleid.''

,,De inbrekers, minstens met 3, zijn met een vrachtwagen tot op het terrein gereden. De poort is geforceerd. Er is een gat in de afsluiting gemaakt. De dieven hebben ook alle brandstof uit de tanks gehaald, toch goed voor zo'n 500 liter.''

Volgens de directeur bedraagt schade en buit zo'n 20.000 euro. ,,Eén band is toch makkelijk 750 euro waard. We vermoeden dat ze hun buit op de tweedehandsmarkt van de hand proberen te doen.'' De kans dat de partij banden opnieuw opduikt, acht hij klein.

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Ongelooflijk! Je moet maar brutaal zijn.

Ik heb toevallig gisteravond laat op datzelfde industrieterrein getankt... Je hebt er geen idee van!
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

toevallig 500 liter??
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

In een Å koda Octavia???
Laatst gewijzigd door Admin op 21 feb 2007, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Frank.fjph

Snelle reaktie Ernst,.....
maar nu ik toch lees dat je een octavia hebt, even een vraagje want ik heb er ook een sinds sept. een type 1, van sept 1997.
En wat doet het nou af en toet niet: de elektrische deurvergrendeling links achter.
Daar dit de eerste auto van mij is met al die elektrische extra's heb ik gelukkig nog geen ervaring met deze soort storingen.
Kun je me op weg helpen ???

De vergrendeling doet het nl af en toe niet en af en toe wel.

Frank
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hoezo off-topic ?

Fouten die soms wel, soms niet optreden zijn altijd de lastigste. Ik vrees dat je van de beide achterdeuren de bekleding moet loshalen en dan links en rechts de gemeten spanningen (tijdens open- en dichtdoen) vergelijken.
Als je op alle aansluitingen dezelfde spanningen meet, is waarschijnlijk één spoel defect (nog nooit van gehoord overigens).

Als je op één van de draden geen spanning meet, waar die wel hoort te zijn, moet je die draad volgen richting scharnier. Het is heel wel mogelijk dat er een draadbreuk is opgetreden waar de kabelboom elke keer dat de deur open- en dichtgaat beweegt. Je kunt die kabelboom ook ergens bij de middenstijl onderscheppen (randstrip terugpellen en plastic schalen van onder de gordel van de bestuurder lospeuteren) en een scherpe naald door de isolatie van de gezochte kabelkleur steken en daar je metertje aan hangen...

En als je technisch Engels voldoende is, is er en heel goed forum: http://www.briskoda.com/

Succes!

Ernst
(rijd nu heel tevreden in m'n tweede Octavia Combi in zeven jaar)
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 17 aug 2007, 05:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Anton

Bericht door Anton »

Hoi Ben,

Skoda brengt mensen wel bij elkaar, Samen Knutselen Onder De Auto.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Frank.fjph

@ Ben.
Dat was ik zelf al van plan gezien het commentaar van mijn egaa na 32 jaar volkswagens. (die VW sticker bedoel ik)
Overigens denk ik eerder dat de toenemende hoeveelheid elektrische extra's de oorzaak is dan de
bloedgroep van het VAG-concern.

@ Ernst, het off-topic heeft mijn gedachten gepasseerd, sorry moet ik volgende keer aan denken, maar ikwas zo enthousiast een octavia rijder te spreken :D :D
Ik vrees dat ik met mijn metertje en spelden aan de gang moet.

Frank
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Frank.fjph schreef:.... maar ikwas zo enthousiast een octavia rijder te spreken :D :D
Frank
Een interessant nieuw onderwerp wellicht: welke auto's rijden de Dubbelluchters nog meer ?
Ik rijd sinds een jaar een Skoda Octavia Combi, fully pimped, met de nieuwe DSG 6 traps automaatbak.

En het bevalt prima !

Groet,

Gerard
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Frank,

Gelukkig bestaat er in "De Bijrijderstoel" geen off-topic.

En wat betreft de hoeveelheid elektronica, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Hoewel de kwaliteit daarvan bij Å koda niet verkeerd is, zeker vergeleken bij sommige Franse "moderne" voitures. Doordat het identieke componenten betreft als ook in vrijwel alle VW's, Seats en Audi's worden toegepast, zijn de series zo ongelooflijk groot, dat het loont een goed ontwerp te maken.

De Wegenwacht stuurt zijn monteurs regelmatig op nascholingscursussen, overwegend elektronica en mikroprocessoren... Want per saldo is er aan de explosiemotor zelf sinds de eerste exemplaren niet zo gek veel veranderd :lol:
Plaats reactie