nieuwe raamrubbers
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
nieuwe raamrubbers
Hoi,
Zoals dit waarschijnlijk bij elk van jullie bussen het geval is, zijn bij mij de twee spijlen naast de voorruit goed aan het doorroesten. Heeft iemand enig idee of de raamrubbers van de voorruit en de twee zijruitjes nog nieuw verkrijgbaar zijn? Dan kan ik deze ruiten er uit halen en de spijlen fatsoendelijk lassen. Ook voor de andere ruiten wil ik het liefste nieuwe raamrubbers (incl. de schuifruiten).
Groeten, Roger
Zoals dit waarschijnlijk bij elk van jullie bussen het geval is, zijn bij mij de twee spijlen naast de voorruit goed aan het doorroesten. Heeft iemand enig idee of de raamrubbers van de voorruit en de twee zijruitjes nog nieuw verkrijgbaar zijn? Dan kan ik deze ruiten er uit halen en de spijlen fatsoendelijk lassen. Ook voor de andere ruiten wil ik het liefste nieuwe raamrubbers (incl. de schuifruiten).
Groeten, Roger
Carpe Noctem.
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
- Bert Steenhuis
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Raamrubbers
Hallo, Roger
Of gewoon, ook nieuw, via de onderdelen werkgroep, dus even Gerrit Stromer bellen !
Groeten Bert Steenhuis.
Of gewoon, ook nieuw, via de onderdelen werkgroep, dus even Gerrit Stromer bellen !
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Nu is het echt tijd om de raamrubbers te vervangen:
Ik werd onlangs op de snelweg ingehaald door iemand met een aanhanger vol zand en stenen. Bij de eerste de beste hobbel in de weg werden er tientallen stenen als projectielen op mijn bussie 'afgevuurd' vanaf die aanhanger. Een van die stenen raakte mijn voorruit en jawel een joekel van een ster met een uitloper over de hele hoogte van de voorruit.
Kortom: er moet een nieuwe voorruit in. Via marktplaats heb ik een prima tweedehands voorruit weten te bemachtigen en het raamrubber (ook voor de twee zijruitjes) kan ik over twee dagen afhalen bij Mercedes.
Nu twijfel ik en vraag bij deze goede raad: zal ik proberen om de voorruit zelf te vervangen of toch naar een erkent bedrijf hiervoor gaan? Wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen hiermee?
Groeten,
Roger
Ik werd onlangs op de snelweg ingehaald door iemand met een aanhanger vol zand en stenen. Bij de eerste de beste hobbel in de weg werden er tientallen stenen als projectielen op mijn bussie 'afgevuurd' vanaf die aanhanger. Een van die stenen raakte mijn voorruit en jawel een joekel van een ster met een uitloper over de hele hoogte van de voorruit.

Kortom: er moet een nieuwe voorruit in. Via marktplaats heb ik een prima tweedehands voorruit weten te bemachtigen en het raamrubber (ook voor de twee zijruitjes) kan ik over twee dagen afhalen bij Mercedes.
Nu twijfel ik en vraag bij deze goede raad: zal ik proberen om de voorruit zelf te vervangen of toch naar een erkent bedrijf hiervoor gaan? Wat zijn jullie positieve en/of negatieve ervaringen hiermee?
Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Helaas geen kenteken. Op zo'n momenten baal je wel even van de beperkte snelheid van je bus.
Ik denk dat ik probeer om de ruit er zelf uit te halen. Dan kan ik de spijlen hier en daar nog wat bijwerken. Als de ruit er uit is dan kom ik hier ten minste goed bij. En vervolgens Carglass benader om de nieuwe ruit er in te zetten. Dat is denk ik wel een idee.
Ik denk dat ik probeer om de ruit er zelf uit te halen. Dan kan ik de spijlen hier en daar nog wat bijwerken. Als de ruit er uit is dan kom ik hier ten minste goed bij. En vervolgens Carglass benader om de nieuwe ruit er in te zetten. Dat is denk ik wel een idee.
Carpe Noctem.
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Met een stofkapje en een veiligheidsbril wil dat wel lukken denk ik 8)
Er zit een Carglass in de buurt en ik geloof dat ze ook ruiten 'op locatie' vervangen. Dus ik hoef dan niet zonder voorruit de weg op. Eerst even wachten totdat ik de rubbers in huis heb, daarna Carglass bellen voor een afspraak en naar aanleiding daarvan zal ik de ruit er pas uithalen.
Geluk bij een ongeluk is dat ik nu tenminste de lekkages in de hoeken eindelijk goed kan aanpakken. Na een goede regenbui was het op die plekken toch altijd tamelijk vochtig. Dus dat probleem kan ik nu mooi verhelpen.
Er zit een Carglass in de buurt en ik geloof dat ze ook ruiten 'op locatie' vervangen. Dus ik hoef dan niet zonder voorruit de weg op. Eerst even wachten totdat ik de rubbers in huis heb, daarna Carglass bellen voor een afspraak en naar aanleiding daarvan zal ik de ruit er pas uithalen.
Geluk bij een ongeluk is dat ik nu tenminste de lekkages in de hoeken eindelijk goed kan aanpakken. Na een goede regenbui was het op die plekken toch altijd tamelijk vochtig. Dus dat probleem kan ik nu mooi verhelpen.
Carpe Noctem.
- verboon
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 29 mei 2007, 22:16
- Locatie: Aalten
- Contacteer:
Er bestaat een groot verschil in de prijs van de reparatie van je voorruit.
Ikzelf had 2 beschadigingen in de voorruit die ik gerepareerd wilde hebben.
Dus Carglass gebeld deze vroegen voor 2 reparaties euro 152,00
Dit is een hoop geld,toe heb ik Auto Totaalglas gebeld en die berekende euro 101,00.
Deze hebben het dan ook bij mij voor de deur gerepareerd, en de reparatie prosedure is bij alle twee gelijk.
Ook hier zie je weer, even doorzoeken bespaard geld.
Ikzelf had 2 beschadigingen in de voorruit die ik gerepareerd wilde hebben.
Dus Carglass gebeld deze vroegen voor 2 reparaties euro 152,00
Dit is een hoop geld,toe heb ik Auto Totaalglas gebeld en die berekende euro 101,00.
Deze hebben het dan ook bij mij voor de deur gerepareerd, en de reparatie prosedure is bij alle twee gelijk.
Ook hier zie je weer, even doorzoeken bespaard geld.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
gr Sjaak en Bep
HH F40 KA 1974 motor OM 601.911
gr Sjaak en Bep
HH F40 KA 1974 motor OM 601.911
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Ik heb inmiddels nog wat bedrijfjes hier in de buurt gevonden die ruiten vervangen. Ik ga morgen gewoon eens een belronde doen, kijken wat men zoal vraagt.
Van enkele buurmannen verhalen gehoord van 1500,- Euro aan kosten voor het vervangen van een voorruit. Naar aanleiding daarvan ben ik op zoek gegaan naar een goedkope tweedehands ruit. In gedachten dat een nieuwe ruit bij Mercedes ook wel zo'n 1500,- Euro zal kosten. Eenmaal in het bezit van mijn tweedehands ruit heb ik toch eens bij Mercedes nagevraagd wat een nieuwe ruit zou moeten kosten (had ik eigenlijk voorheen moeten doen, maar goed...). Dit blijkt slechts ca. 350,- Euro te zijn. Dat vind ik alleszins meevallen. Ik dacht zeker die 1500,- Euro kwijt te zijn voor een nieuwe. Maar goed mijn tweedehands voorruitje heeft me 110,- Euro gekost (incl. diesel om hem op te halen 160,-). Dus in ieder geval wel wat goedkoper uit.
Groeten,
Roger
Postscriptum: de prijzen van nieuwe onderdelen bij Mercedes blijven me verbazen. Sommige onderdelen zouden relatief goedkoop moeten zijn, maar hebben een prijs alsof ze van goud zijn, terwijl andere onderdelen weer verbazingwekkend 'goedkoop' kunnen zijn voor originele onderdelen. Ter indicatie: een nieuwe achterdeur met raam kost een kleine 1600,- Euro :shock:
Van enkele buurmannen verhalen gehoord van 1500,- Euro aan kosten voor het vervangen van een voorruit. Naar aanleiding daarvan ben ik op zoek gegaan naar een goedkope tweedehands ruit. In gedachten dat een nieuwe ruit bij Mercedes ook wel zo'n 1500,- Euro zal kosten. Eenmaal in het bezit van mijn tweedehands ruit heb ik toch eens bij Mercedes nagevraagd wat een nieuwe ruit zou moeten kosten (had ik eigenlijk voorheen moeten doen, maar goed...). Dit blijkt slechts ca. 350,- Euro te zijn. Dat vind ik alleszins meevallen. Ik dacht zeker die 1500,- Euro kwijt te zijn voor een nieuwe. Maar goed mijn tweedehands voorruitje heeft me 110,- Euro gekost (incl. diesel om hem op te halen 160,-). Dus in ieder geval wel wat goedkoper uit.
Groeten,
Roger
Postscriptum: de prijzen van nieuwe onderdelen bij Mercedes blijven me verbazen. Sommige onderdelen zouden relatief goedkoop moeten zijn, maar hebben een prijs alsof ze van goud zijn, terwijl andere onderdelen weer verbazingwekkend 'goedkoop' kunnen zijn voor originele onderdelen. Ter indicatie: een nieuwe achterdeur met raam kost een kleine 1600,- Euro :shock:
Carpe Noctem.
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:18
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties. Even een update: De nieuwe rubbers heb ik al in huis. Afgelopen zaterdag heb ik zelf de voorruit (en de zijruitjes) verwijderd. Dit was heel goed alleen te doen. Ik heb dit gedaan door eerst binnen met een plamuurmes tussen de ruit en het rubber te steken (beetje heen en weer bewegen), zodat deze niet meer vastplakte. Vervolgens aan de buitenkant met het stanlymes vlak op de ruit de rubber tot aan de spijlen weggesneden. Vervolgens voorzichtig in een hoek de ruit er uit getild en laten rusten op het sharnierpunt van de ruitenwisser. Vervolgens andere hoek eruitgetild en laten rusten op het scharnierpunt van de andere ruitenwisser. De ruit was er nu helemaal uit en kon zo van de scharnierpunten afgetild worden. So far so good 8)
Ik had het natuurlijk kunnen verwachten: er kwamen aardig wat plekken aan het licht die absoluut bijgewerkt moesten worden. Aldus beginnen te steken met een schroevendraaier en uiteindelijk de slijptol er op gezet. Nieuwe stukken plaatwerk er in gelast. Afgewerkt met epoxy. Overige (lichte) roestige plekken behandeld met Fertan. Grondverf voor metaal eroverheen aangebracht en twee nieuwe laklagen. Het ziet er nu weer netjes, strak en waterdicht uit.
Enkele haken en ogen: Ik moet de boel buiten opknappen. De bus aldus met de neus naar de garage gezet en vanaf het garagedak een zeil gespannen tot over het dak van de bus. De boel blijft aardig droog zo. Alleen vanacht in de stromende regen het zeil opnieuw beter moeten bevestigen.
De tweedehands ruit die ik gekocht had bleek allemaal ingebrande lasspatten te hebben. Hier kwam ik pas achter toen ik deze schoonmaakte. In dit geval is goedkoop aldus duurkoop. Wijze les geleerd. Bij Mercedes met spoed een nieuwe ruit besteld. Deze wordt vandaag afgeleverd: gisteren met de Toyota Starlet van mijn lief naar Mercedes gereden om de ruit op te halen. Ik had de laadruimte opgemeten ervan uitgaande dat de doos waarin de ruit zou zitten wel iets van 1 x 2 meter zou zijn. Bij mercedes aangekomen bleek deze doos toch wel erg veel groter te zijn en paste met geen mogelijkheid in die kleine Toyota.
Morgen komt Carglass de ruit er (eindelijk) inzetten.
Zo leer je er toch altijd wel weer wat bij. Vooral betreffende tweedehands en nieuwe onderdelen. Bij ruiten is het dus wel slim om liever iets meer uit te geven voor een nieuwe. Alhoewel die E. 150,- van de onderdelencomissie uiterst schappelijk is.
Ik ben in ieder geval blij als de ruiten er weer inzitten. Zeker met dit weer (wat zitten die lui toch te zanikken over 'global warming', weinig van te merken dit jaar
)
Ik had het natuurlijk kunnen verwachten: er kwamen aardig wat plekken aan het licht die absoluut bijgewerkt moesten worden. Aldus beginnen te steken met een schroevendraaier en uiteindelijk de slijptol er op gezet. Nieuwe stukken plaatwerk er in gelast. Afgewerkt met epoxy. Overige (lichte) roestige plekken behandeld met Fertan. Grondverf voor metaal eroverheen aangebracht en twee nieuwe laklagen. Het ziet er nu weer netjes, strak en waterdicht uit.
Enkele haken en ogen: Ik moet de boel buiten opknappen. De bus aldus met de neus naar de garage gezet en vanaf het garagedak een zeil gespannen tot over het dak van de bus. De boel blijft aardig droog zo. Alleen vanacht in de stromende regen het zeil opnieuw beter moeten bevestigen.
De tweedehands ruit die ik gekocht had bleek allemaal ingebrande lasspatten te hebben. Hier kwam ik pas achter toen ik deze schoonmaakte. In dit geval is goedkoop aldus duurkoop. Wijze les geleerd. Bij Mercedes met spoed een nieuwe ruit besteld. Deze wordt vandaag afgeleverd: gisteren met de Toyota Starlet van mijn lief naar Mercedes gereden om de ruit op te halen. Ik had de laadruimte opgemeten ervan uitgaande dat de doos waarin de ruit zou zitten wel iets van 1 x 2 meter zou zijn. Bij mercedes aangekomen bleek deze doos toch wel erg veel groter te zijn en paste met geen mogelijkheid in die kleine Toyota.
Morgen komt Carglass de ruit er (eindelijk) inzetten.
Zo leer je er toch altijd wel weer wat bij. Vooral betreffende tweedehands en nieuwe onderdelen. Bij ruiten is het dus wel slim om liever iets meer uit te geven voor een nieuwe. Alhoewel die E. 150,- van de onderdelencomissie uiterst schappelijk is.
Ik ben in ieder geval blij als de ruiten er weer inzitten. Zeker met dit weer (wat zitten die lui toch te zanikken over 'global warming', weinig van te merken dit jaar

Carpe Noctem.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ruit inzetten is ook zelf te doen,als Carglass niet de hoofdprijs vraagt dan is het te doen. Mijn ervaring met carglasswas dat ze 400,= vroegen voor wat ik bij de lokale glasboer voor 160,= liet doen (voorruit VW golf verv,)
Maar met ruit van 350,= is het wel zuur als ie breekt bij het inzetten. Succes ernee.
Dat van die lasspetters had je nou niet moeten publiceren,had je hem op vraag en aanbod kunnen zetten..
, maar kan altijd nog op marktplaats. :D
Frank
Maar met ruit van 350,= is het wel zuur als ie breekt bij het inzetten. Succes ernee.
Dat van die lasspetters had je nou niet moeten publiceren,had je hem op vraag en aanbod kunnen zetten..



Frank
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
carosserie
als je de ruit eruit hebt moet je meteen de oorzaak van de roest en het pad vanwaarlangs het water eigenlijk komt aanpakken, dat is dus de binnenkant van de dakgoot , daar verzameld alle condens en dan loopt dat naar voren om dan via de bovenbalk ( die koker boven de voorruit)
af te dalen via de raamrubbers , ook gaat een deel van het vocht via de deurstijl naar beneden , en dan roest gelijk de deurstijl vanbinnen uit mee brrrr dusseldorfer roest. dus drogen en evt lijnolie / owatrol en tectiel in de binnenkant van het busdak smeren . overigens , dit verklaard meteen hoe het komt dat een enkele cabine veel minder roest in het dak ontwikkeld , minder dak , minder condens , ...... minder roest
ps als je nog staalprofiel zoekt van de voor/zijruit , er zijn nog stukjes gered materiaal in mijn schuurtje (pb)
ps 2 alleen ruiten zijn via de handel verkrijgbaar , de MB dealer kan zowel ruiten als rubbers leveren. let wel op dat je niet per ongeluk de verkeerde ruithoogte krijgt ( zelfs op chass. no kan dat voorkomen)
af te dalen via de raamrubbers , ook gaat een deel van het vocht via de deurstijl naar beneden , en dan roest gelijk de deurstijl vanbinnen uit mee brrrr dusseldorfer roest. dus drogen en evt lijnolie / owatrol en tectiel in de binnenkant van het busdak smeren . overigens , dit verklaard meteen hoe het komt dat een enkele cabine veel minder roest in het dak ontwikkeld , minder dak , minder condens , ...... minder roest
ps als je nog staalprofiel zoekt van de voor/zijruit , er zijn nog stukjes gered materiaal in mijn schuurtje (pb)
ps 2 alleen ruiten zijn via de handel verkrijgbaar , de MB dealer kan zowel ruiten als rubbers leveren. let wel op dat je niet per ongeluk de verkeerde ruithoogte krijgt ( zelfs op chass. no kan dat voorkomen)
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Het vocht komt (kwam) inderdaad via de bovenbalk. Geheel links en rechtsboven in de hoeken waar de raamrubbers van de voorruit en de zijruitjes bij elkaar komen zitten gaatjes met een rubbertje waar elektriciteitsdraden doorheen lopen. Gegarandeerd dat daar het vocht door naar beneden sijpelde (ook een beetje verroest hieromheen). Deze gaatjes heb ik flink dichtgespoten met lekkagekit van Bison (zelfs bruikbaar onder water!) en er omheen flink ingesmeerd met Fertan.
Maar goed. Het water kan nu dus niet meer weg lopen uit die bovenbalk, dus daar moet ik zo spoedig mogelijk een oplossing voor verzinnen. De pest is dat ik er van binnenuit absoluut niet bij kan komen. Er zit namelijk een verlaagd plafonnetje in de cabine waardoor ik boven de cabine bergruimte heb. Plaffonnetje eruit zal de enige optie zijn
.
Eigenlijk staat een renovatie van gehele dak inclusief dakgoten op de planning voor de winter. Maar dat wordt denk ik wel een heftige klus. Ik weet zeker dat er redelijk wat aan gelast moet gaan worden, dus het hele binnenwerk tegen het plafond zal er uit moeten.
Maar goed, de ruiten: Ik heb vandaag eens geprobeerd om de zijruitjes er zelf in te zetten. De nieuwe raamrubbers er omheen gezet. Electriciteitskabel in de rubber aangebracht (zoals ik dit elders op dit forum las). Het lukte gedeeltelijk om de rubber op deze wijze over de rand te trekken, maar niet helemaal. Ik denk dat er iets meer druk van buitenaf op het raampje nodig was. Het ging vrij stroef, maar ik snap het principe nu wel. Als ik het rubber met wat afwasmiddel, groene zeep of vaseline ingesmeerd zou hebben, dan was het misschien wel gelukt. Maar goed, morgen staan de mannen van Carglass voor de deur, dus ik laat hun maar lekker 'stoeien' met mijn ruitjes. Het ter plekke plaatsen zou me overigens ca. 160,- Euro gaan kosten.
De deurstijlen heb ik overigens laatst helemaal opgeknapt: nieuw plaatwerk ingelast en helemaal volgespoten met Fertan en een speciale was (holraumschutz).
Tsja, de ruit met lasspetters op marktplaats zetten.... dat is ook zoiets. Het zit niet in mijn aard om die ruit te verkopen als zijnde prima. Te koop voorruit, inclusief enkele bijzonder fraaie lasspetters. Spetters eventueel ook los te koop a 25,- Euro per stuk......Na, eens kijken wat ik ermee doe. Als alhier iemand interesse heeft in die ruit.....of in de lasspetters... ik denk dat ik eens voorzichtig ga proberen of ze te verwijderen zijn.
Maar goed. Het water kan nu dus niet meer weg lopen uit die bovenbalk, dus daar moet ik zo spoedig mogelijk een oplossing voor verzinnen. De pest is dat ik er van binnenuit absoluut niet bij kan komen. Er zit namelijk een verlaagd plafonnetje in de cabine waardoor ik boven de cabine bergruimte heb. Plaffonnetje eruit zal de enige optie zijn

Eigenlijk staat een renovatie van gehele dak inclusief dakgoten op de planning voor de winter. Maar dat wordt denk ik wel een heftige klus. Ik weet zeker dat er redelijk wat aan gelast moet gaan worden, dus het hele binnenwerk tegen het plafond zal er uit moeten.
Maar goed, de ruiten: Ik heb vandaag eens geprobeerd om de zijruitjes er zelf in te zetten. De nieuwe raamrubbers er omheen gezet. Electriciteitskabel in de rubber aangebracht (zoals ik dit elders op dit forum las). Het lukte gedeeltelijk om de rubber op deze wijze over de rand te trekken, maar niet helemaal. Ik denk dat er iets meer druk van buitenaf op het raampje nodig was. Het ging vrij stroef, maar ik snap het principe nu wel. Als ik het rubber met wat afwasmiddel, groene zeep of vaseline ingesmeerd zou hebben, dan was het misschien wel gelukt. Maar goed, morgen staan de mannen van Carglass voor de deur, dus ik laat hun maar lekker 'stoeien' met mijn ruitjes. Het ter plekke plaatsen zou me overigens ca. 160,- Euro gaan kosten.
De deurstijlen heb ik overigens laatst helemaal opgeknapt: nieuw plaatwerk ingelast en helemaal volgespoten met Fertan en een speciale was (holraumschutz).
Tsja, de ruit met lasspetters op marktplaats zetten.... dat is ook zoiets. Het zit niet in mijn aard om die ruit te verkopen als zijnde prima. Te koop voorruit, inclusief enkele bijzonder fraaie lasspetters. Spetters eventueel ook los te koop a 25,- Euro per stuk......Na, eens kijken wat ik ermee doe. Als alhier iemand interesse heeft in die ruit.....of in de lasspetters... ik denk dat ik eens voorzichtig ga proberen of ze te verwijderen zijn.
Carpe Noctem.
-
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
-
- Berichten: 2794
- Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
- Locatie: het koningklijk leuterveld
lasspetters op de ruiten
die spetters krijg je bijna weg ( in ieder geval vlak , dat spaart wisserbladen) met een widea schraper van bv skandia. ik heb speciaal voor dit soort klusjes zo'n ding aangeschaft ( best wel duur) maar daarmee ga je vrolijk over de ruit en de oneffenheden verdwijnen dan , er blijft wel een wittig plekje over daar waar het glasoppervlak is aangetast maar de bult is eraf. het is een makeshift oplossing en in dit geval is het resultaat dat je de ruit niet weg hoeft te gooien en je sponzen , zemen en wisserbladen niet stuk gaan op de spetters.
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Nou, de ruiten zitten er weer netjes in. De tuinslang er eens lekker lang opgehouden (ook op het dak boven de cabine). Resultaat: Binnenin blijft het kurkdroog. Ook een uur later, nadat het water eventueel de kans heeft gehad om naar beneden te sijpelen. :D :D
De rubber werd eerst op alle hoeken van de ruit aangebracht/vastgezet en vervolgens de rest. Het plaatsen van de ruit werd inderdaad gedaan met een touw in de rubber welke met beleid over de rand werd getrokken. Die gasten van Carglass maakten de rubber overigens alleen nat met water. Geen groene zeep, vaseline of weet ik wat.
Nou, de hele voorkant is weer helemaal waterdicht en zo goed als roestvrij. Nu alleen even een oplossing vinden voor de bovenbalk (boven het raam. Want ik vermoed dat zich daar inderdaad water in verzameld. Misschien twee kleine gaatjes boren waardoor het water uit die balk naar buiten kan lopen?
De rubber werd eerst op alle hoeken van de ruit aangebracht/vastgezet en vervolgens de rest. Het plaatsen van de ruit werd inderdaad gedaan met een touw in de rubber welke met beleid over de rand werd getrokken. Die gasten van Carglass maakten de rubber overigens alleen nat met water. Geen groene zeep, vaseline of weet ik wat.
Nou, de hele voorkant is weer helemaal waterdicht en zo goed als roestvrij. Nu alleen even een oplossing vinden voor de bovenbalk (boven het raam. Want ik vermoed dat zich daar inderdaad water in verzameld. Misschien twee kleine gaatjes boren waardoor het water uit die balk naar buiten kan lopen?
Carpe Noctem.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 15:43
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
HO STOP HALT!!KOERT schreef:Wat een rotstreek van die aanhanger...
Gewoon even Carglass bellen wat het kost. Die jongens daar doen het in een handomdraai...
Geen Carglas bellen. Grootste afzetters van Nederland. Wij hadden sterretje in het glas. Ze wouden mij wijs maken dat er een nieuwe ruit van EUR 400,00 in moest. Uiteindelijk weten achterhalen dat het kleine sterretje makkelijk gemaakt kon worden. Kosten bij huis: EUR 98,00....
Andere knakker gebeld... voor EUR 35,00. Ook thuis! DUS GEEN CARGLASS BELLEN! Naaiers eerste klas!
No fear! http://www.classiccampers.nl is here!
- Roger 1100
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
- Locatie: Vlodrop
- Contacteer:
Carglass was het enige bedrijf in de buurt die zo'n grote voorruit voor de deur er in wilde komen zetten. De prijzen van de verschillende bedrijven waren allen ongeveer vergelijkbaar: tussen de E. 150,- - E. 170,-. In mijn geval hebben die gasten van Carglass prima werk gelevert. Het ligt er waarschijnlijk ook aan bij welke vestiging je aanklopt en welke persoon je tegenover je hebt.
Als het sterretje in je ruit kleiner is dan een rijksdaalder (hoe groot waren die dingen ook alweer...;-)), dan kan dit gerepareerd worden (kost geloof ik toch nog iets van zo'n E 40,-). Als de ster groter is dan een rijksdaalder, dan moet de ruit vervangen worden. Althans zo is het mij ten gehore gekomen.
P.s.: inmiddels twee weken verder en binnenin is alles nog steeds kurkdroog! :D
Als het sterretje in je ruit kleiner is dan een rijksdaalder (hoe groot waren die dingen ook alweer...;-)), dan kan dit gerepareerd worden (kost geloof ik toch nog iets van zo'n E 40,-). Als de ster groter is dan een rijksdaalder, dan moet de ruit vervangen worden. Althans zo is het mij ten gehore gekomen.
P.s.: inmiddels twee weken verder en binnenin is alles nog steeds kurkdroog! :D
Carpe Noctem.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast