nieuwe raamrubbers
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Raamrubbers
Hallo, Roger
Of gewoon, ook nieuw, via de onderdelen werkgroep, dus even Gerrit Stromer bellen !
Groeten Bert Steenhuis.
Of gewoon, ook nieuw, via de onderdelen werkgroep, dus even Gerrit Stromer bellen !
Groeten Bert Steenhuis.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
- KOERT
- Contacteer:
-
Frank.fjph
- KOERT
- Contacteer:
- verboon
- Contacteer:
Er bestaat een groot verschil in de prijs van de reparatie van je voorruit.
Ikzelf had 2 beschadigingen in de voorruit die ik gerepareerd wilde hebben.
Dus Carglass gebeld deze vroegen voor 2 reparaties euro 152,00
Dit is een hoop geld,toe heb ik Auto Totaalglas gebeld en die berekende euro 101,00.
Deze hebben het dan ook bij mij voor de deur gerepareerd, en de reparatie prosedure is bij alle twee gelijk.
Ook hier zie je weer, even doorzoeken bespaard geld.
Ikzelf had 2 beschadigingen in de voorruit die ik gerepareerd wilde hebben.
Dus Carglass gebeld deze vroegen voor 2 reparaties euro 152,00
Dit is een hoop geld,toe heb ik Auto Totaalglas gebeld en die berekende euro 101,00.
Deze hebben het dan ook bij mij voor de deur gerepareerd, en de reparatie prosedure is bij alle twee gelijk.
Ook hier zie je weer, even doorzoeken bespaard geld.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
gr Sjaak en Bep
HH F40 KA 1974 motor OM 601.911
gr Sjaak en Bep
HH F40 KA 1974 motor OM 601.911
-
325
-
dinand
-
Frank.fjph
Ruit inzetten is ook zelf te doen,als Carglass niet de hoofdprijs vraagt dan is het te doen. Mijn ervaring met carglasswas dat ze 400,= vroegen voor wat ik bij de lokale glasboer voor 160,= liet doen (voorruit VW golf verv,)
Maar met ruit van 350,= is het wel zuur als ie breekt bij het inzetten. Succes ernee.
Dat van die lasspetters had je nou niet moeten publiceren,had je hem op vraag en aanbod kunnen zetten..
, maar kan altijd nog op marktplaats. :D
Frank
Maar met ruit van 350,= is het wel zuur als ie breekt bij het inzetten. Succes ernee.
Dat van die lasspetters had je nou niet moeten publiceren,had je hem op vraag en aanbod kunnen zetten..
Frank
-
DVIII
carosserie
als je de ruit eruit hebt moet je meteen de oorzaak van de roest en het pad vanwaarlangs het water eigenlijk komt aanpakken, dat is dus de binnenkant van de dakgoot , daar verzameld alle condens en dan loopt dat naar voren om dan via de bovenbalk ( die koker boven de voorruit)
af te dalen via de raamrubbers , ook gaat een deel van het vocht via de deurstijl naar beneden , en dan roest gelijk de deurstijl vanbinnen uit mee brrrr dusseldorfer roest. dus drogen en evt lijnolie / owatrol en tectiel in de binnenkant van het busdak smeren . overigens , dit verklaard meteen hoe het komt dat een enkele cabine veel minder roest in het dak ontwikkeld , minder dak , minder condens , ...... minder roest
ps als je nog staalprofiel zoekt van de voor/zijruit , er zijn nog stukjes gered materiaal in mijn schuurtje (pb)
ps 2 alleen ruiten zijn via de handel verkrijgbaar , de MB dealer kan zowel ruiten als rubbers leveren. let wel op dat je niet per ongeluk de verkeerde ruithoogte krijgt ( zelfs op chass. no kan dat voorkomen)
af te dalen via de raamrubbers , ook gaat een deel van het vocht via de deurstijl naar beneden , en dan roest gelijk de deurstijl vanbinnen uit mee brrrr dusseldorfer roest. dus drogen en evt lijnolie / owatrol en tectiel in de binnenkant van het busdak smeren . overigens , dit verklaard meteen hoe het komt dat een enkele cabine veel minder roest in het dak ontwikkeld , minder dak , minder condens , ...... minder roest
ps als je nog staalprofiel zoekt van de voor/zijruit , er zijn nog stukjes gered materiaal in mijn schuurtje (pb)
ps 2 alleen ruiten zijn via de handel verkrijgbaar , de MB dealer kan zowel ruiten als rubbers leveren. let wel op dat je niet per ongeluk de verkeerde ruithoogte krijgt ( zelfs op chass. no kan dat voorkomen)
-
Frank.fjph
-
DVIII
lasspetters op de ruiten
die spetters krijg je bijna weg ( in ieder geval vlak , dat spaart wisserbladen) met een widea schraper van bv skandia. ik heb speciaal voor dit soort klusjes zo'n ding aangeschaft ( best wel duur) maar daarmee ga je vrolijk over de ruit en de oneffenheden verdwijnen dan , er blijft wel een wittig plekje over daar waar het glasoppervlak is aangetast maar de bult is eraf. het is een makeshift oplossing en in dit geval is het resultaat dat je de ruit niet weg hoeft te gooien en je sponzen , zemen en wisserbladen niet stuk gaan op de spetters.
-
sanderschuringa
- Contacteer:
HO STOP HALT!!KOERT schreef:Wat een rotstreek van die aanhanger...
Gewoon even Carglass bellen wat het kost. Die jongens daar doen het in een handomdraai...
Geen Carglas bellen. Grootste afzetters van Nederland. Wij hadden sterretje in het glas. Ze wouden mij wijs maken dat er een nieuwe ruit van EUR 400,00 in moest. Uiteindelijk weten achterhalen dat het kleine sterretje makkelijk gemaakt kon worden. Kosten bij huis: EUR 98,00....
Andere knakker gebeld... voor EUR 35,00. Ook thuis! DUS GEEN CARGLASS BELLEN! Naaiers eerste klas!
No fear! http://www.classiccampers.nl is here!
-
TeKnoID
Re: nieuwe raamrubbers
Hoeveel kosten die rubbers eigenlijk? (bij de dealer en bij de com. onderdelen)
Misschien moet ik ze binnenkort ook vervangen, maarja dan nog iemand vinden die zo'n ruit er opnieuw in kan zetten...
Misschien moet ik ze binnenkort ook vervangen, maarja dan nog iemand vinden die zo'n ruit er opnieuw in kan zetten...
- Rene
Re: nieuwe raamrubbers
Over die gasten die ruiten vervangen heb ik er ook nog één "autoruit direct"die komen terplaatsen je ruit vervangen. Hij is er nu voor de 5e keer eringezet i hoop dat ik nu geen lekkage meer heb. ( was trouwens mijn personen auto ) Met mijn 308 heb ik last van lekkage tussen het raam en het rubben, heeft iemand daar ervaring mee?
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!