Nee Dave. Mogelijk ben ik wat ouder dan jij, maar ik weet nog heel erg goed dat mijn eerste auto in 1965-66, een Fiat 1100
busje, witte richtingaanwijzers vóór had. Met 5/18 W lampjes...
Zijknipperlichtjes moest je er zelf op zetten als je je trekhaak wilde laten keuren en je kon geen RAW zien als je 1 m naast de auto stond en 6 m erachter (maten uit mijn hoofd, kan wat afwijken).
Kevers hadden alleen maar een lollie in de stijl achter de deuren en verder helemaal niets.
Vermoedelijk is een deel van Peter's verlichting van Fiat en een deel van Van Hool.
=================
Overigens zeggen de artikelen 5.2.51 t/m 5.2.65 en 5.18.27 van het Voertuigreglement ook nu nog:
Naar voren mogen richtingaanwijzers alleen wit of ambergeel licht uitstralen, naar achteren alleen ambergeel of rood.
Zijrichtingaanwijzers (verplicht als de auto van 1-1-1998* of later is, tenzij de richtingaanwijzers voor als zodanig dienst kunnen doen, maar ook verplicht als een aanhangwagen wordt voortbewogen). En uiteraard moeten de lichten links en rechts van dezelfde kleur zijn. Dus niet linksvoor wit en rechtsvoor ambergeel.
Indien de personenauto dateert van vóór 1-7-1967*, mag worden volstaan met één richtingaanwijzer aan elke zijkant van de auto.
Indien de auto dateert van na 30-6-1967*, moeten de richtingaanwijzers knipperen, bij auto's van voor 1-7-1967* mogen ze (bij het richting aangeven) permanent branden.
Als geen richting wordt aangegeven, mag een richtingaanwijzer uiteraard niet branden, ook niet continu. Dat mag misschien in de Verenigde Staten van Amerika, maar niet in Nederland.
* datum eerste toelating op de weg.
=================
Dat er zo veel oranje lampekapjes worden toegepast, heeft dus met smaak te maken.