gilles schreef:ik hoor iedereen praten over graden maar met een roterende pomp gaat het over micrometers
Beetje erg kort door de bocht Gilles.
Bij iedere pomp gaat het over graden, zelfs bij een roterende.
Micrometeren is een
bepaalde manier van afstellen, doch geen wet van meden en perzen.
Op zee hadden we geen micrometers, maar we kregen die orgels écht wel op tijd hoor.
Er is m.i. wat meer aan de hand dan alleen een inspuitpomp die niet op tijd te krijgen is.
Daarbij denk ik dan aan een inspuitpomp die verkeerd in elkaar gezet is, of een verkeerde zuigerstand oid.
Persoonlijk zou ik eens beginnen bij het begin, en dus kijken met welke cilinders het bdp-merk op het vliegwiel eigenlijk overeen komt.
Pas wanneer je dat 100% zeker weet kun je verder met de afstelling van nokkenas en inspuitpomp.
De afstelgegevens bij een revisiebedrijf weghalen is idd een strak plan.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.