motorrem
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Re: motorrem
Gesis lijkt me niet de bedoeling. Als de klep wordt bediend door een pneumatische cilinder/zuiger-combinatie, hoort die een stevige klik te geven als de klep sluit. Gesis daarna duidt op een lekje ergens in het luchtcircuit.
De rem zelf geeft, afhankelijk van je snelheid, dat karakteristieke gebrom van wanneer je een helling afdaalt of afremt voor een stoplicht...
Luister eerst eens als je stil staat. Sist-ie dan ook als je de remknop ingetrapt houdt. Dan is het de besturing.
Sist-ie alleen bij het eigenlijke remmen? Dan sluit de vlinderklep mogelijk niet goed.

De rem zelf geeft, afhankelijk van je snelheid, dat karakteristieke gebrom van wanneer je een helling afdaalt of afremt voor een stoplicht...
Luister eerst eens als je stil staat. Sist-ie dan ook als je de remknop ingetrapt houdt. Dan is het de besturing.
Sist-ie alleen bij het eigenlijke remmen? Dan sluit de vlinderklep mogelijk niet goed.

Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
-
- Contacteer:
Hij sist ook als ik de remknop bij stilstand indruk. Is dat simpel op te lossen?
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Laat iemand anders de knop indrukken (of leg een stoeptegel op de knop) en volg het slangetje van de remknop tot het uitlaatspruitstuk.
Hopelijk ben je bij het lek vóór de lucht op is. En anders moet je tussentijds lucht bijpompen, maar dan moet je die knop eerst weer loslaten, want anders draait de motor niet
Hopelijk ben je bij het lek vóór de lucht op is. En anders moet je tussentijds lucht bijpompen, maar dan moet je die knop eerst weer loslaten, want anders draait de motor niet

Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
meestal is de aanvoerleiding een beetje lek , dat is soms aandraaien en soms repareren door de leiding in te korten of door te vervangen. de stuurklep kan ook lek zijn . dat de klep in je spruitstuk lekt , sist en fluit is normaal. verwacht dan ook geen wonderen van de uitlaatmotorrem.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
- Contacteer:
Als ik de slaap úit' heb, zal ik er naar kijken/zoeken.
-
- Contacteer:
Ik heb er naar gekeken, maar na de tegel op de knop, ben ik met mijn stijve ( pijnlijke) rug niet snel genoeg meer om er op tijd onder te liggen...
Volgende week even mee op de brug, dat zal makkelijker gaan.

Volgende week even mee op de brug, dat zal makkelijker gaan.
-
- Contacteer:
We hebben naar de motorrem gekeken en het gesis ontstaat doordat er uitlaatgas langs het scharnier van de klep lekt, de klep van de motorrem die in de uitlaat zit dus. Sparen voor een nieuwe...