Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 apr 2009, 18:39
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
Een paar maanden geleden zo'n prachtige 609 ex-legerambulance gekocht. Alle ambulance-bedden en andere spullen waren al verwijderd. Nu zitten er enkel nog een hoop gaten in de vloer, in de balken er onder en een paar in de wielkasten. Ik heb eigenlijk geen ervaring in het zelfbouwen. Kan iemand mij vertellen hoe ik die het beste kan behandelen en dicht maken alvorens ik 'm ga inbouwen?
- GerardM
- Berichten: 778
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Re: Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
Hoi Boot,
als je de gaten in de bodem bedoelt waarmee de brancards etcetera in de vloer zaten vastgemaakt,
deze heb ik dichtgemaakt met houten duvels, 8 mm als ik me goed herinner, eerst gedoopt in houtlijm
en daarna met een forse hamer er in geslagen.
Groet,
Gerard
als je de gaten in de bodem bedoelt waarmee de brancards etcetera in de vloer zaten vastgemaakt,
deze heb ik dichtgemaakt met houten duvels, 8 mm als ik me goed herinner, eerst gedoopt in houtlijm
en daarna met een forse hamer er in geslagen.
Groet,
Gerard



Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
Voor een houten vloer heeft Gerard een goede oplossing gegeven.
In plaatstaal (b.v. wielkasten) smeer ik rondom het gat een stevige klodder MS-polymeer, dan een M10 (of andere maat, afhankelijk van het gat, natuurlijk) slotbout van binnen naar buiten, dan een carrosserieplaat en een moer erop. Na een weekje met een scheermesje de overmaat kit wegsnijden en het gat zit dicht voor de eeuwigheid.
In plaatstaal (b.v. wielkasten) smeer ik rondom het gat een stevige klodder MS-polymeer, dan een M10 (of andere maat, afhankelijk van het gat, natuurlijk) slotbout van binnen naar buiten, dan een carrosserieplaat en een moer erop. Na een weekje met een scheermesje de overmaat kit wegsnijden en het gat zit dicht voor de eeuwigheid.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 apr 2009, 18:39
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
Ok, bedankt. Ik neem aan dat je met de carrosserieplaat het gat in de carrosserie bedoelt?
En ik neem aan dat de houten-bodemplaat op een dunne metalenplaat ligt en die kan ook gaan roesten. Wat doe ik daar dan mee?
En ik neem aan dat de houten-bodemplaat op een dunne metalenplaat ligt en die kan ook gaan roesten. Wat doe ik daar dan mee?
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Re: Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
Ik neem aan dat je met de carrosserieplaat het gat in de carrosserie bedoelt?
Nee, absoluut niet. Ik bedoel een grote vlakke onderlegring. De dikte moet zo worden gekozen dat je uiteindelijk met de moer het hele pakketje strak opsluit. (Een slotbout heeft een vierkant stukje direct onder de kop.)
En ik neem aan dat de houten-bodemplaat op een dunne metalenplaat ligt en die kan ook gaan roesten. Wat doe ik daar dan mee?
Er zijn talloze uitvoeringen, dus dat zul je zelf even moeten gaan bekijken. De carrosseriebouwer kan zijn uitgegaan van een kaal chassis, van een Pritsche of van een Transporter.
En Transporters zijn er ook in soorten en maten. De 508's en 608's waar ik onder heb gelegen hadden allemaal een dikke multiplex bodem zonder staalplaat, maar dat zegt niet alles.
Nee, absoluut niet. Ik bedoel een grote vlakke onderlegring. De dikte moet zo worden gekozen dat je uiteindelijk met de moer het hele pakketje strak opsluit. (Een slotbout heeft een vierkant stukje direct onder de kop.)
En ik neem aan dat de houten-bodemplaat op een dunne metalenplaat ligt en die kan ook gaan roesten. Wat doe ik daar dan mee?
Er zijn talloze uitvoeringen, dus dat zul je zelf even moeten gaan bekijken. De carrosseriebouwer kan zijn uitgegaan van een kaal chassis, van een Pritsche of van een Transporter.
En Transporters zijn er ook in soorten en maten. De 508's en 608's waar ik onder heb gelegen hadden allemaal een dikke multiplex bodem zonder staalplaat, maar dat zegt niet alles.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 07 apr 2009, 18:39
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Gaten in bodem 609 Ex-legerambulance
Ernst en Gerard, dank voor jullie reacties.
Ik ga aan de slag.
groet, Boot
Ik ga aan de slag.
groet, Boot
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast