oma's plekkie

Plaatwerk, ramen, deuren, zonnekleppen en zo voorts
Plaats reactie
karogegro

oma's plekkie

Bericht door karogegro »

Achter op het dak van de camper, zie avatar, staat een zg topbox ( spreek uit zoals in de kanis en gunnink reclame) door ons ook wel genoemd "oma's plekkie". Op zich een prima oplossing om stoelen en tafel en andere zooi in op te bergen, maar dat ding heeft als nadeel dat het een ENORME windhapper is. Zeg maar een zeil achterste voren. Die moest er dus af, dus op het dak geklommen gewapend met de draadloze schroef/boormachine, schroeven eruit en klaar is klara......, niet dus. Nou is dat ding ook nog eens vast gekit met een goedje wat volgens mij op secondenlijm basis gemaakt is, want na wat ruk en trekwerk kwam de aluminium beplating los van het hout. Die kist een beetje opgetild en met een fileermes geprobeerd de kit door te snijden en.....in m'n jatten gesneden.
De vraag is dan ook, is er een middel of manier om die kit op te lossen of zacht te maken zodat die kist eraf komt zonder dat ik m'n dak onderste boven trek.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Dennis en Nancy

Re: oma's plekkie

Bericht door Dennis en Nancy »

Aceton loste op een heel nare manier sommige soorten verf op.

Kitverwijderaar of stickerverwijderaar zijn producten die je zou kunnen overwegen.
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
DVIII

Bericht door DVIII »

wie mooi wil zijn moet lijden.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
karogegro

Bericht door karogegro »

Ach, mooi zijn, dat is een relatief begrip. Laat ik het zo zeggen dat de gemiddelde tupperware bezitter ( de bank dus) ons geen blik waardig keurt. De duuk stamt nog uit het tijdperk dat ze al roesten in de folder en dat doet ie dan ook weelderig.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Met een heel dun ijzerdraadje,of mooier nog een staalkabeltje, bv als aan een vislijn zit en dan er doorheen trekken zodat de kit doorgesneden wordt.

Frank
Jabo

Bericht door Jabo »

Ik heb zelf ook met hetprobleem gezeten. uiteindelijk hb ik het plastic zoveel mogelijk verwijderd door breken, hakken, zagen en slaan. De laag die nog op het dak vastzat heb ik toen met de slijpschijf (schuurschijf) eraf geschuurd. Eerst nog met de beitel geprobeerd, maar toen meerdere malen door het dak gegaan.
Daarna heb ik dunne alu plaat gekocht en die met kit en schroeven over/ op de beschadigingen geplaatst.

Succes, Jabo
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Het staal draaje werkt het beste, hiervoor kan je ook even naar zo'n ruiten bedrijf gaan en even zo'n stuk draad kopen waar ze de ramen mee los snijden. werkt prima.

grt peter
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Plaats reactie