Dus ik denk, mooi goedkoop! ;-)

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Dus ik denk, mooi goedkoop! ;-)

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Het is al weer een paar maanden geleden dat ik hiermee aan het snuffelen was, maar vond het toch wel geinig dit ff te delen met jullie ;)

Ik heb via mijn vorige werk nog wat contacten in Maleisië, één ervan is een Daihatsu bedrijfswagendealer. Nou verkopen ze daar dingen, die je hier dus niet ziet, maar typisch Japans zijn: dikke laagtoerige diesel zonder toeters en bellen, een echt chassis (niet van die gevouwen blikken Sprinter dingen) en zo'n kantelbaar hokje dat binnenin met Japans knisperplastic bekleed is. Belangrijke pluspunten uit de folder zijn verstelbare stoelen en flashy striping ;)

Deze dingen, dus: http://www.daihatsu.com.my/html/vehicles_delta.html
Afbeelding

Nou wil het toeval, dat ze daar in Maleisië in de buurt van de fabriek waar ik gewerkt heb daar, zo'n Daihatsu gekocht hebben. Een vijftonner met een dichte bak, 3,6 liter 70Kw diesel (van Toyota), niet te slopen vijfbak, en incl. bull-bar tegen loslopend personeel, mensen en dieren. Niet echt bijzonder, want omdat ze daar ook gemaakt worden rammelt het ervan.

Maar wel bijzonder vond ik de prijs.... al met al 17.000 euro voor een complete splinternieuwe vrachtwagen met laadbak en alles erop en eraan! NIEUW, wel te verstaan. Gebruikt zijn ze van een jaar of vijf oud nog veel goedkoper. Ik kon voor een paar duizend euro er via die dealer één kopen, met geïsoleerde koelbak (koelunit was stuk) en 110.000km. Leeggewicht was 2800kg, bouwjaar 2005. Mijn vorige baas liet toen zeer regelmatig containers deze kant op komen, weet uit ervaring dat het transport (als deklast) ook niet echt heel duur is. Niet gek... enige nadeel is dat ze daar links rijden en het stuur dus aan de rechterkant zit. Lastig bij de parkeergarage en McDrive. Dan maar achteruit erin denk ik dan? ;)

Maar ja, krijg je zo'n ding hier wel op kenteken...?
Dus ff een mailtje aan gewaagd naar Daihatsu Nederland, en kreeg keurig binnen een dag(!) een berichtje terug, dat dit model enkel (rechtsgestuurd) in Azië en Oceanië geleverd wordt en er dus een nieuwe typegoedkeuring gemaakt moet worden wat nogal een prijzige aangelegenheid is. De importeur zag hier geen brood in (door het stuur en de motoren zijn b.v. Euro -10 dus dat wordt al niks). Onderdelen konden ze (gek genoeg) zo leveren!

Voorlopig blijf ik nog wel ff Hanomaggen! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Leo
Site Admin

Re: Dus ik denk, mooi goedkoop! ;-)

Bericht door Leo »

Jij en een nieuwe auto Jeroen?
En wat moeten die ouwe en jij dan in jullie vrije tijd doen?? :shock: :twisted:

Dat kan niet hoor, dan gaat al het gereedschap roesten enzo.. :(
Als je tóch wat anders wil, koop dan alsjeblieft iets ouds zodat de rampspoedige verhalen blijven vloeien.

Resi kan met Tranquilo overweg omdat alles bekrachtigd is, dus om je vriendin aan het rijden te krijgen hoef je alleen maar te zorgen dat die opties aanwezig zijn.
Is een O303tje niks voor je? 8)

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Leo schreef: Is een O303tje niks voor je? 8)
Eigenlijk zat ik meer te denken aan een mobiele karaoke:
Afbeelding
http://www.daihatsu.com.my/html/delta_bodytypes.html
:mrgreen:
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

:D :D :D :D :D
DVIII

Bericht door DVIII »

om even heel direct te zijn , van hanomag naar japans spul is van de regen in de drup.
ik ken een paar campers op mitsubishi canter chassis en die mensen waren erg tevreden de eerste twee jaar
maar dat hebben ze wel afgeleerd , vooral omdat een van de eigenaren altijd een 508 heeft gehad , die volgens zijn mening nooit stuk ging en altijd te repareren was.
en als ik er over nadenk , japanners hebben die oude dingen gewoon nagebouwd ( die hanomags met gebreken) :?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

vergelijkbare meuk is hier ook te krijgen hoor..:
http://link.marktplaats.nl/161467984
Vooral de tekst:
Nette staat..
hahha ik vraag me af wat die knakker verstaat onder "uitgewoond" of "gebruikers sporen". :|
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
KOERT
Contacteer:

Bericht door KOERT »

Ik stem tegen.
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Tsjaa,.. ik ook!
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
DVIII

Bericht door DVIII »

nou als je die 50 advertenties van hem bekijkt staan er wel mooi een paar leuke dingen tussen ( maar die zijn dan net weg natuurlijk) , maar het hele voorstaande verhaal doet mij denken aan die bijzondere aanbieding van goedkope landcrusers in gibraltar.
Afrika uitvoering ( dus eenvoudige techniek) en nooit in europa op kenteken te krijgen als nieuwe auto.
yaco

Bericht door yaco »

Als je ooit een keer in zo'n Missiebusje heb gereden ben je blij dat je weer in je eige ouwe dusseldorfer terug kan.

Bye de way, we hebben op m'n werk de oude 814 ingeruild voor een 1213 Atego van 3 jaar oud en nu wordt werken ineens een stuk leuker.
608D brandweerbus.

Groetjes Yaco.
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Een Canter vind ik maar niks, met zo'n 2,5 diesel ga ik er ook geen moer op vooruit, (ik heb nu een 2,8 liter) zowel letterlijk als figuurlijk! :mrgreen: Zou dan eerder voor een 4,1D Isuzu gaan ofzo. Zo'n Hyundai, aaaaaaarrrrgghhhhhhhhh, zelfs in Maleisië moeten ze die dingen niet! ;)
Deze is toch wel erg gaaf, heb ze op Kreta nog wel gezien, maar hier in Nederland nog nooit...:
http://link.marktplaats.nl/171576786

Hij voldoet iig wel aan een aantal van mijn criteria:

1) hoop werk om er iets van te maken
2) lelijk
3) komt zo te zien uit België

:mrgreen:

Zoals Leo heeft kunnen zien ben ik zaterdag glansrijk de proefronde doorgekomen zonder te duwen of een 10m diepe afgraving op Leo's erf te veroorzaken, Hanomaggie deed het prima, ook tegen de toch wel harde wind in.

Vind de F45 ook sleutelvriendelijker als een Mercedes, en ik ben van mening dat mijn ellende exemplarisch is. De vorige F45 heeft het altijd probleemloos gedaan, jammer dat die een beetje roestie was. Deze rijdt nu voor mijn gevoel ook eindelijk zoals die andere altijd gedaan heeft, dus we gaan hoogstwaarschijnlijk komend weekend ff naar Nieuwegein zodat we er ook eens mee rijden. Voor 20.000km in 6 jaar moet ik me eigenlijk schamen :oops: Omdat ie nu zo licht schakelt en koppelt wil ik vriendinlief binnenkort ook gewoon achter het stuur duwen en kijken waar het schip strandt.

Groetjes Jeroen
DVIII

Bericht door DVIII »

als je Dyna's zoekt moet je naar Ierland , daar is dat apparaat zelfs populair.
en deze zal wel kenteken hebben toch ?
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Jeroen_Hanomaf schreef:Zoals Leo heeft kunnen zien ben ik zaterdag glansrijk de proefronde doorgekomen zonder te duwen of een 10m diepe afgraving op Leo's erf te veroorzaken, Hanomaggie deed het prima, ook tegen de toch wel harde wind in.
Ik moet zeggen dat ik me met grote verbazing heb verbaasd Jeroen.. :P
En nu lees ik ook nog dat je helemaal zonder brokken bent teruggereden, met tegenwind nog wel...

It's amáááázing!! :mrgreen:

Maar gefeliciteerd, want je hebt nu wel genoeg zwarte handen van dat orgel gehad.
Wilde je al op de nominatie zetten voor het erelidmaadschap van dit forum.. 8) :lol:

Mvg, Leo.:D
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Haha, sja, hopelijk is het nu eens over met de malheur -moet nog wel de remmen stellen en dan kan ie weer voor de APK. Eens kijken wat dat weer aan zwarte handen oplevert! ;)
En voor het erelidmaatschap, maak dan m'n vader erelid, ere wie ere ook toekomt! Zonder vaders had ik hem allang de sloot in geduwd! ;)

@ DVIII zo te zien komt dit ding uit België vandaan (verkoopplaats Sluiskil is volgens mij zowat in België) en op de bumper is denk ik nog te zien dat er zo'n klein kentekenplaatje in het midden heeft gezeten.
Geen idee of deze ook in Nederland verkocht zijn; maar in het kader van de Europese Eenheidsworst zal dat als het idd een Belg is geen probleem moeten zijn. Ben voorlopig nog te verknocht aan de Hanomag! ;)
Plaats reactie