Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door Dennis en Nancy »

Afbeelding

De dieselpomp en de vaacuumpomp zweten iets.

De vacuumpomp aan de onderzijde bij de slang? Waar is die slang voor? Eventueel vernieuwen van slang en of slangklem?

De dieselpomp aan een soort van nipppel op de hoek. Ik neem aan dat dat normaal is?

Het glazen potje van het dieselfiltertje is als de OM314 loopt niet helemaal gevuld! Is dat normaal. Als de motor niet loopt dan is het glaasje vol.

Groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door Anton »

Hoi Dennis,

Dat zweten valt wel mee.
Oja als je die slang v/d vacuumpomp volgt kom je bij je remmen uit.
Das de onderdruk die nodig is voor je rembekrachtiging.

Dat het filtertje een iets lagere stand onder het lopen heeft is normaal dat komt dus door de onderdruk.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door Frank.fjph »

Dennis,

De olielekkage bij de vacuumpomp kan gewoon motorolie zijn,want de vacuumpomp wordt met olie gesmeerd en de luchtuitaat gaat naar het carter dacht ik, dus als de slang naar het carter een beetje poreus is kan dat de oorzaak zijn.

DE brandstof zou dicht moetenzijn, een beetje lekkage zou ook luchtkunnen toelaten bij stilstand, wat weer startproblemen kan geven

Frank
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door Anton »

Hoi Frank,
Frank.fjph schreef:Dennis,

De olielekkage bij de vacuumpomp kan gewoon motorolie zijn,want de vacuumpomp wordt met olie gesmeerd en de luchtuitaat gaat naar het carter dacht ik, dus als de slang naar het carter een beetje poreus is kan dat de oorzaak zijn.

[color=#FF0000] Niet dus, het is een vacuumpomp, en zoals jij denkt gaat ie niet na het carter!
Het gaat hier over remmen en dan moet je dingen zeker weten niet denken / gokken of veronderstellen wat het allemaal zou kunnen zijn !![/
color]

Heb je trouwens enig idee hoeveel onderdruk zo'n pomp kan öpbouwen?

DE brandstof zou dicht moeten zijn, een beetje lekkage zou ook luchtkunnen toelaten bij stilstand, wat weer startproblemen kan geven

Startproblemen heeft ie niet, en lucht kun je zowel samenpersen als uit elkaar trekken.

De brandstofleiding ligt ook niet waterpas onder de auto, dus met de gratie van het opvoerpompje heb je zoveel er aan ontrokken dat het lijkt of er geen lucht meer in zit.
Zou het doorzichtig zijn zou je het kunnen zien (aan het filterttje bv.)


Frank
Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door Dennis en Nancy »

Startknop aanraken is lopen. Ook na een dikke week of langer! Warm of koud maakt haar allemaal niets uit.

Ik zal een en ander eens schoonmaken.

Afbeelding

Betere foto van die nippel aan de dieselpomp.

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
cees booij
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 dec 2004, 22:48
Locatie: Amstelveen

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door cees booij »

Ik weet niet of de costructie hetzelfde is, maar bij mijn vroegere 615 motortje had ik ook olie lekkagebij en IN de vacuumslang. Oorzaak was een scheurtje in het membraan van de vacuumpomp waardoor er carterolie lekte. Cees
qui va piano va sano (e lentano)
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door DVIII »

jongens jongens jongens, niet kibbelen, ja dat is de vacuumpomp ( dat hoekige ding met die twee aansluitingen) en dat is dus eigenlijk een compressor maar dan andersom in gebruik.
en ja dat wat hij aanzuigt blaast hij in het carter, en die zuigpomp heeft Ja alles met de rembekrachtiger te maken. en ja de uitblaasslang kan in versleten toestand smeerolie lekken.
de andere lekkage of druppel is aan het regulateurhuis van de brandstofinspuitpomp , dit soort vlekjes los je op door de schroeven iets na te draaien ( helpt dat niet heb je pech)
en dat het voorfilterglaasje niet altijd vol is is geen harde indicatie dat er echt iets mis is .
daar kun je zeer oud mee worden.
houde we wel het gezegde "het oog van de meester maakt het paard vet" in het vizier
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zweten vacuum en dieselpomp vraag.

Bericht door Frank.fjph »

Dank voor deze wijize woorden........... :lol: :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast