De olielekkage bij de vacuumpomp kan gewoon motorolie zijn,want de vacuumpomp wordt met olie gesmeerd en de luchtuitaat gaat naar het carter dacht ik, dus als de slang naar het carter een beetje poreus is kan dat de oorzaak zijn.
DE brandstof zou dicht moetenzijn, een beetje lekkage zou ook luchtkunnen toelaten bij stilstand, wat weer startproblemen kan geven
De olielekkage bij de vacuumpomp kan gewoon motorolie zijn,want de vacuumpomp wordt met olie gesmeerd en de luchtuitaat gaat naar het carter dacht ik, dus als de slang naar het carter een beetje poreus is kan dat de oorzaak zijn.
[color=#FF0000] Niet dus, het is een vacuumpomp, en zoals jij denkt gaat ie niet na het carter!
Het gaat hier over remmen en dan moet je dingen zeker weten niet denken / gokken of veronderstellen wat het allemaal zou kunnen zijn !![/color]
Heb je trouwens enig idee hoeveel onderdruk zo'n pomp kan öpbouwen?
DE brandstof zou dicht moeten zijn, een beetje lekkage zou ook luchtkunnen toelaten bij stilstand, wat weer startproblemen kan geven
Startproblemen heeft ie niet, en lucht kun je zowel samenpersen als uit elkaar trekken.
De brandstofleiding ligt ook niet waterpas onder de auto, dus met de gratie van het opvoerpompje heb je zoveel er aan ontrokken dat het lijkt of er geen lucht meer in zit.
Zou het doorzichtig zijn zou je het kunnen zien (aan het filterttje bv.)
Ik weet niet of de costructie hetzelfde is, maar bij mijn vroegere 615 motortje had ik ook olie lekkagebij en IN de vacuumslang. Oorzaak was een scheurtje in het membraan van de vacuumpomp waardoor er carterolie lekte. Cees
qui va piano va sano (e lentano)
MB 613 OM352 130pk Motorrem.
jongens jongens jongens, niet kibbelen, ja dat is de vacuumpomp ( dat hoekige ding met die twee aansluitingen) en dat is dus eigenlijk een compressor maar dan andersom in gebruik.
en ja dat wat hij aanzuigt blaast hij in het carter, en die zuigpomp heeft Ja alles met de rembekrachtiger te maken. en ja de uitblaasslang kan in versleten toestand smeerolie lekken.
de andere lekkage of druppel is aan het regulateurhuis van de brandstofinspuitpomp , dit soort vlekjes los je op door de schroeven iets na te draaien ( helpt dat niet heb je pech)
en dat het voorfilterglaasje niet altijd vol is is geen harde indicatie dat er echt iets mis is .
daar kun je zeer oud mee worden.
houde we wel het gezegde "het oog van de meester maakt het paard vet" in het vizier
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !