Ik heb eigenlijk een vraagje. Ik heb in mijn hanomag 2 accubakken zitten. Één onder de bestuurdersstoel en één onder de bijrijders stoel. Deze bijrijdersstoel wil ik gaan vervangen voor een bankje. Dat vinden we prettiger in verband met de kinderen zodat ze dicht bij ons zitten.
Nu moet die tweede bak verwijdert worden. Normaal doe je dat met een slijpschijf maar omdat de camper al voor de rest ingericht is en dat ook redelijk brandgevaarlijk is lijkt me dat geen optie (ik wil niet uitzoeken of de casco verzekering in dat geval uitkeerd
Nu heb ik 3 alternatieven bedacht (ik heb geen van de gereedschappen):
- 1. Knabbelschaar,
Voordeel: Lekker stil en gecontroleerd, Ook later bij laswerk prettig om stukjes blik op maat te maken.
Nadeel: Lastig op punten waar een dwarsbalkje zit o.i.d. en kan niet op vloerniveau alles weghalen.
- 2. Recipro of Schrob zaag,
Voordeel: Redelijk gecontroleerd ook door wat andere balkjes, ook in de toekomst misschien handig bij carroserie werkzaamheden.
Nadeel: niet op vloerniveau te krijgen (of zijn er zulke flexibele metaal zagen?), Veel herrie.
- 3. Dremel,
Voordeel: Vaak voor veel zaken in te zetten, zeker met verlengstuk goed controle en nagenoeg op vloerniveau af te werken, nauwelijks vonkenvorming, zeker bij imitatie ongeveer het goedkoopste stukje gereedschap.
Nadeel: Duurt wel wat lang en verslijt veel schijfjes.
Marc
PS: Als iemand wil helpen is dat ook welkom :D (via E-mail of PB)