Bus in de loods

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Unknown User

Bus in de loods

Bericht door Unknown User »

Aanstaande zondag gaat m'n bus in de loods.
Eerst nog even die kisten op het dak eraf, anders past ie er niet in.

En die wilde ik er toch af hebben, want ze zijn van een heel onhandig formaat.

Dan ga ik er eerst maar eens een weekend onder liggen om de onderkant schoon te maken.
'k weet niet of het jullie opgevallen was op de foto's van het technisch weekend, maar mijn bus was wel één van de smerigste aan de onderkant... (je moest goed zoeken naar de smeernippels..)

Dan maar eens de olie verversen en de carterpan uitdeuken.
Veerstrop erop (bleek ééntje afgebroken te zijn..)
Remtrommels vervangen....

Genoeg te doen!

Ik houd jullie op de hoogte :~)
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Zeerover
Je wilt toch niet het hele weekeinde onder je bus liggen daar krijg je een zere rug van

Maar in een weekeinde moet je de bus toch wel schoon kunnen krijgen, doorsmeren is toch ook maar even

Blijft de bus nu al in de loods staan over de winter

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Bericht door Unknown User »

berriaaf schreef:Blijft de bus nu al in de loods staan over de winter
Ja, volgend jaar wordt het vast later, maar er is nu zoveel te doen...
En ook vanwege de roest vind ik het nu wel tijd om 'r binnen te zetten.
Al die regen en modder en voor je het weet gaan ze pekel strooien en is het helemaal ellende...

Dus vandaar...

Wel raar hoor, de bus niet meer hier naast het huis. 'k vind het wel gezellig zo. :~)
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Bericht door Berthil »

Morgen gaat mijn bus ook in de winterstalling,
Het lijkt mij ook heel kaal.
Nu geniet ik nog steeds van en als ik 'm zie denk ik weer terug aan die prachtige vakantie van afgelopen zomer.
Maar van de andere kant dan staat ie achter slot en grendel dat is ook wel weer een veilig gevoel na al die verontrustende berichten afgelopen maanden. Het eerste wat ik 's ochtends doe is uit het raam kijken om te zien of ie er nog staat.
Ik haal 'm in maart weer op om nog even een maandje te klussen en dan maar weer genieten.

Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Zo, de kisten zijn er af. Dat gaat vast ook in brandstof schelen :~)

Nu nog even door de wasstraat en dan kijken of ik 'r in die loods krijg. 't zal passen en meten worden...

Hoop dat het niet al te moeilijk zal zijn, want ik wil graag eens in de maand een stukje rijden (als er niet al te veel pekeltroep ligt).
Blijft ze beter in conditie.

Groeten van een afscheid nemende Sandra... :cry:
Unknown User

Bericht door Unknown User »

zeerover schreef:... 't zal passen en meten worden...

Hoop dat het niet al te moeilijk zal zijn, want ik wil graag eens in de maand een stukje rijden
Nou, of dat elke maand een stukje rijden gaat lukken, weet ik nog zo net niet...
Ben een kwartier bezig geweest met achteruit inparkeren.

't was superkrap. Moest door de pijlers van een speciaal soort brug heen rijden en had aan elke kant vijf centimeter.
Dat in combinatie dat ik amper ruimte had om 'm daar recht voor te krijgen...
't was hard werken, maar het is gelukt :~)
(ik was echt bekaf)

Ze staat nu mooi in de hoek van de loods.
Nog even wat praatjes gemaakt met mensen die daar aan het sleutelen waren. Lijken leuke mensen, dus dat wordt vast een goede sleutelwinter.

En een aparaten die daar staan...
Takel, pompwagen, metaalfrees, draaibank, brug, straalding, van alles..

Maar goed, eerst maar eens de remtrommels vervangen, de luchtfilterpot vervangen, nieuwe veerstrop, carterpan uitdeuken...
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

toevoeging aan je lijstje

Bericht door Leo »

enneuuh verstuivers trekken, en als die er toch uitliggen: compressie meten, enneuhh, omdat de kleppendeksel er toch af ligt: kleppen stellen...
grinnnnnnnnnnnnnnnn..
Moet je me maar niet zo hard laten werken.. :twisted:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

zeerover schreef:Maar goed, eerst maar eens de remtrommels vervangen, de luchtfilterpot vervangen, nieuwe veerstrop, carterpan uitdeuken...
Goed, ik heb dus zo ongeveer geen ene flikker gedaan deze winter :oops:
(behalve muziek maken en dansen..)

Maar toch een APK-afspraak gemaakt voor dinsdag 7 maart, die remtrommels gaan ze toch niet op dikte meten en hij remt nog wel als ik even goed voor rem...
En die luchtfileterpot wordt of komend weekend of ik doe er weer ducktape om voor de APK en dan wordt het daarna...

Komende zaterdag staat dan in de planning dat de BuS uit de loods gaat. 'k zag op weeronline dat het nog de hele week zo t*r*ngkoud blijft dus ik hoop dat ze wil starten...

Als ik er een electrisch kacheltje onder leg, moet ik waarschijnlijk uren warme lucht blazen om die 300 kilo warm te krijgen?
Iemand daar ervaring mee?

Jullie mogen in elk geval duimen, komende zaterdag en dinsdag 7 maart :~)
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

koude start

Bericht door Arnold Smeets »

Tja, een kacheltje: het idee is leuk en dat is dan ook alles. Het verlies rondom de motor zal groter zijn dan de opname van warmte. Het zou anders zijn als de hele omgeving een hogere temperatuur heeft dan buiten het geval is.

Als je motor verder in orde is en je accu's vol zijn hoef je niet veel problemen te verwachten.

Uiteraard eerst even het ochtendgebed, olie en water blijven enorm belangrijk.

Dan op de handrem zetten (bij lang stilstaan is het slim de handrem niet te gebruiken maar bijvoorbeeld keggen voor en achter de wielen te leggen).

Als je een diesel versie hebt met voorgloeien moet je even goed voorgloeien en aansluitend direct starten voordat het hele zaakje weer afkoelt.

In het andere geval even een harde korte trap op het gaspedaal geven. Je ziet dan je stopknop iets naar boven komen.
Bij benzine versies moet hier de shoke gebruikt worden. De functie is gelijk, het brandstof/lucht mengsel wordt iets rijker gemaakt. Dat kost fors meer brandstof maar het is maar voor een zeer korte tijd, namelijk totdat de motor lekker loopt.

Dan de koppeling intrappen en starten met een klein beetje gas. Niet meteen volop laten brullen, je olie moet even door de motor heen kunnen lopen om te kunnen smeren, net voldoende gas geven om de motor goed aan de gang te houden.

Ik heb met opgeladen accu's nog nooit een startprobleem gehad :D

Groet,


Arnold
Unknown User

Re: koude start

Bericht door Unknown User »

Arnold Smeets schreef:Tja, een kacheltje: het idee is leuk en dat is dan ook alles. Het verlies rondom de motor zal groter zijn dan de opname van warmte. Het zou anders zijn als de hele omgeving een hogere temperatuur heeft dan buiten het geval is.
Ja, zoiets dacht ik al.
Ik schat dat het in de loods zo'n 5 graden is.
En in oktober starte ze nog met iets van zeven graden.. :~)
Arnold schreef:Als je motor verder in orde is en je accu's vol zijn hoef je niet veel problemen te verwachten.
Die is aardig in orde, alleen een beetje rokerig bij het gas geven (maar da's een ander topic).
Maar in oktober had ze al wel een beetje moeite met starten...

'k zal je tips in de gaten houden en olie, water en accu's in orde hebben voor het starten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast