Bus in de loods
Bus in de loods
Aanstaande zondag gaat m'n bus in de loods.
Eerst nog even die kisten op het dak eraf, anders past ie er niet in.
En die wilde ik er toch af hebben, want ze zijn van een heel onhandig formaat.
Dan ga ik er eerst maar eens een weekend onder liggen om de onderkant schoon te maken.
'k weet niet of het jullie opgevallen was op de foto's van het technisch weekend, maar mijn bus was wel één van de smerigste aan de onderkant... (je moest goed zoeken naar de smeernippels..)
Dan maar eens de olie verversen en de carterpan uitdeuken.
Veerstrop erop (bleek ééntje afgebroken te zijn..)
Remtrommels vervangen....
Genoeg te doen!
Ik houd jullie op de hoogte :~)
Eerst nog even die kisten op het dak eraf, anders past ie er niet in.
En die wilde ik er toch af hebben, want ze zijn van een heel onhandig formaat.
Dan ga ik er eerst maar eens een weekend onder liggen om de onderkant schoon te maken.
'k weet niet of het jullie opgevallen was op de foto's van het technisch weekend, maar mijn bus was wel één van de smerigste aan de onderkant... (je moest goed zoeken naar de smeernippels..)
Dan maar eens de olie verversen en de carterpan uitdeuken.
Veerstrop erop (bleek ééntje afgebroken te zijn..)
Remtrommels vervangen....
Genoeg te doen!
Ik houd jullie op de hoogte :~)
- berriaaf
Zeerover
Je wilt toch niet het hele weekeinde onder je bus liggen daar krijg je een zere rug van
Maar in een weekeinde moet je de bus toch wel schoon kunnen krijgen, doorsmeren is toch ook maar even
Blijft de bus nu al in de loods staan over de winter
Bertus
Je wilt toch niet het hele weekeinde onder je bus liggen daar krijg je een zere rug van
Maar in een weekeinde moet je de bus toch wel schoon kunnen krijgen, doorsmeren is toch ook maar even
Blijft de bus nu al in de loods staan over de winter
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Ja, volgend jaar wordt het vast later, maar er is nu zoveel te doen...berriaaf schreef:Blijft de bus nu al in de loods staan over de winter
En ook vanwege de roest vind ik het nu wel tijd om 'r binnen te zetten.
Al die regen en modder en voor je het weet gaan ze pekel strooien en is het helemaal ellende...
Dus vandaar...
Wel raar hoor, de bus niet meer hier naast het huis. 'k vind het wel gezellig zo. :~)
- Berthil
Morgen gaat mijn bus ook in de winterstalling,
Het lijkt mij ook heel kaal.
Nu geniet ik nog steeds van en als ik 'm zie denk ik weer terug aan die prachtige vakantie van afgelopen zomer.
Maar van de andere kant dan staat ie achter slot en grendel dat is ook wel weer een veilig gevoel na al die verontrustende berichten afgelopen maanden. Het eerste wat ik 's ochtends doe is uit het raam kijken om te zien of ie er nog staat.
Ik haal 'm in maart weer op om nog even een maandje te klussen en dan maar weer genieten.
Groeten Berthil.
Het lijkt mij ook heel kaal.
Nu geniet ik nog steeds van en als ik 'm zie denk ik weer terug aan die prachtige vakantie van afgelopen zomer.
Maar van de andere kant dan staat ie achter slot en grendel dat is ook wel weer een veilig gevoel na al die verontrustende berichten afgelopen maanden. Het eerste wat ik 's ochtends doe is uit het raam kijken om te zien of ie er nog staat.
Ik haal 'm in maart weer op om nog even een maandje te klussen en dan maar weer genieten.
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Zo, de kisten zijn er af. Dat gaat vast ook in brandstof schelen :~)
Nu nog even door de wasstraat en dan kijken of ik 'r in die loods krijg. 't zal passen en meten worden...
Hoop dat het niet al te moeilijk zal zijn, want ik wil graag eens in de maand een stukje rijden (als er niet al te veel pekeltroep ligt).
Blijft ze beter in conditie.
Groeten van een afscheid nemende Sandra...
Nu nog even door de wasstraat en dan kijken of ik 'r in die loods krijg. 't zal passen en meten worden...
Hoop dat het niet al te moeilijk zal zijn, want ik wil graag eens in de maand een stukje rijden (als er niet al te veel pekeltroep ligt).
Blijft ze beter in conditie.
Groeten van een afscheid nemende Sandra...

Nou, of dat elke maand een stukje rijden gaat lukken, weet ik nog zo net niet...zeerover schreef:... 't zal passen en meten worden...
Hoop dat het niet al te moeilijk zal zijn, want ik wil graag eens in de maand een stukje rijden
Ben een kwartier bezig geweest met achteruit inparkeren.
't was superkrap. Moest door de pijlers van een speciaal soort brug heen rijden en had aan elke kant vijf centimeter.
Dat in combinatie dat ik amper ruimte had om 'm daar recht voor te krijgen...
't was hard werken, maar het is gelukt :~)
(ik was echt bekaf)
Ze staat nu mooi in de hoek van de loods.
Nog even wat praatjes gemaakt met mensen die daar aan het sleutelen waren. Lijken leuke mensen, dus dat wordt vast een goede sleutelwinter.
En een aparaten die daar staan...
Takel, pompwagen, metaalfrees, draaibank, brug, straalding, van alles..
Maar goed, eerst maar eens de remtrommels vervangen, de luchtfilterpot vervangen, nieuwe veerstrop, carterpan uitdeuken...
- Leo
- Site Admin
toevoeging aan je lijstje
enneuuh verstuivers trekken, en als die er toch uitliggen: compressie meten, enneuhh, omdat de kleppendeksel er toch af ligt: kleppen stellen...
grinnnnnnnnnnnnnnnn..
Moet je me maar niet zo hard laten werken.. :twisted:
grinnnnnnnnnnnnnnnn..
Moet je me maar niet zo hard laten werken.. :twisted:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Goed, ik heb dus zo ongeveer geen ene flikker gedaan deze winter :oops:zeerover schreef:Maar goed, eerst maar eens de remtrommels vervangen, de luchtfilterpot vervangen, nieuwe veerstrop, carterpan uitdeuken...
(behalve muziek maken en dansen..)
Maar toch een APK-afspraak gemaakt voor dinsdag 7 maart, die remtrommels gaan ze toch niet op dikte meten en hij remt nog wel als ik even goed voor rem...
En die luchtfileterpot wordt of komend weekend of ik doe er weer ducktape om voor de APK en dan wordt het daarna...
Komende zaterdag staat dan in de planning dat de BuS uit de loods gaat. 'k zag op weeronline dat het nog de hele week zo t*r*ngkoud blijft dus ik hoop dat ze wil starten...
Als ik er een electrisch kacheltje onder leg, moet ik waarschijnlijk uren warme lucht blazen om die 300 kilo warm te krijgen?
Iemand daar ervaring mee?
Jullie mogen in elk geval duimen, komende zaterdag en dinsdag 7 maart :~)
- Arnold Smeets
koude start
Tja, een kacheltje: het idee is leuk en dat is dan ook alles. Het verlies rondom de motor zal groter zijn dan de opname van warmte. Het zou anders zijn als de hele omgeving een hogere temperatuur heeft dan buiten het geval is.
Als je motor verder in orde is en je accu's vol zijn hoef je niet veel problemen te verwachten.
Uiteraard eerst even het ochtendgebed, olie en water blijven enorm belangrijk.
Dan op de handrem zetten (bij lang stilstaan is het slim de handrem niet te gebruiken maar bijvoorbeeld keggen voor en achter de wielen te leggen).
Als je een diesel versie hebt met voorgloeien moet je even goed voorgloeien en aansluitend direct starten voordat het hele zaakje weer afkoelt.
In het andere geval even een harde korte trap op het gaspedaal geven. Je ziet dan je stopknop iets naar boven komen.
Bij benzine versies moet hier de shoke gebruikt worden. De functie is gelijk, het brandstof/lucht mengsel wordt iets rijker gemaakt. Dat kost fors meer brandstof maar het is maar voor een zeer korte tijd, namelijk totdat de motor lekker loopt.
Dan de koppeling intrappen en starten met een klein beetje gas. Niet meteen volop laten brullen, je olie moet even door de motor heen kunnen lopen om te kunnen smeren, net voldoende gas geven om de motor goed aan de gang te houden.
Ik heb met opgeladen accu's nog nooit een startprobleem gehad :D
Groet,
Arnold
Als je motor verder in orde is en je accu's vol zijn hoef je niet veel problemen te verwachten.
Uiteraard eerst even het ochtendgebed, olie en water blijven enorm belangrijk.
Dan op de handrem zetten (bij lang stilstaan is het slim de handrem niet te gebruiken maar bijvoorbeeld keggen voor en achter de wielen te leggen).
Als je een diesel versie hebt met voorgloeien moet je even goed voorgloeien en aansluitend direct starten voordat het hele zaakje weer afkoelt.
In het andere geval even een harde korte trap op het gaspedaal geven. Je ziet dan je stopknop iets naar boven komen.
Bij benzine versies moet hier de shoke gebruikt worden. De functie is gelijk, het brandstof/lucht mengsel wordt iets rijker gemaakt. Dat kost fors meer brandstof maar het is maar voor een zeer korte tijd, namelijk totdat de motor lekker loopt.
Dan de koppeling intrappen en starten met een klein beetje gas. Niet meteen volop laten brullen, je olie moet even door de motor heen kunnen lopen om te kunnen smeren, net voldoende gas geven om de motor goed aan de gang te houden.
Ik heb met opgeladen accu's nog nooit een startprobleem gehad :D
Groet,
Arnold
Re: koude start
Ja, zoiets dacht ik al.Arnold Smeets schreef:Tja, een kacheltje: het idee is leuk en dat is dan ook alles. Het verlies rondom de motor zal groter zijn dan de opname van warmte. Het zou anders zijn als de hele omgeving een hogere temperatuur heeft dan buiten het geval is.
Ik schat dat het in de loods zo'n 5 graden is.
En in oktober starte ze nog met iets van zeven graden.. :~)
Die is aardig in orde, alleen een beetje rokerig bij het gas geven (maar da's een ander topic).Arnold schreef:Als je motor verder in orde is en je accu's vol zijn hoef je niet veel problemen te verwachten.
Maar in oktober had ze al wel een beetje moeite met starten...
'k zal je tips in de gaten houden en olie, water en accu's in orde hebben voor het starten.