@DVIII, Ja, dat heb ik overwogen.
Maar omdat ik klachten had over de montage van mijn nieuwe koppeling in Portugal heeft Mercedes mij toen hier in Limoges een nieuwe koppeling met drukgroep aangeboden. Daar zei ik toen geen nee op.
Dat ding heeft er nu misschien 8000 km op zitten en in april hebben ze het weer eens geprobeerd te stellen (~garantie) in Almeria. Ging weer 2000km goed, maar nu is het weer naadje.
Het probleem is dat hij niet goed loskomt waardoor ik moeilijk in z'n één kom. Het wordt steeds erger als hij warm is. Maar soms heb ik nergens last van???
Ik heb hem nu wel verkocht, maar ik schijn nog iets van een geweten te hebben en wil dit graag opgelost hebben voor de nieuwe eigenaar. Ik zou het vervelend vinden als hij, net als ik, door allerlei "deskundigen" "geholpen"wordt.
Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand met echt verstand van die dingen.
Misschien zijn het toch wel de motorophangrubbers, daar heeft nog niemand naar gekeken :mrgreen: .
Een hydraulische koppeling is wel de laatste echte oplossing, want bijna alles heeft Mercedes al vervangen

.
Ken jij misschien eens een blik erop werpen of weet je een andere echte deskundige, liefst iets noordelijker?
Groeten, Paul