MB316 achteraf inbouwen cruisecontrol/tempomat

De electrische installatie van het voertuig. Voor het woondeel: zie onder Het Woondeel
Plaats reactie
majot

MB316 achteraf inbouwen cruisecontrol/tempomat

Bericht door majot »

Heeft iemand ervaring met het achteraf inbouwen van een originele cruiscontrol/tempomat in een MB316 van 2004 ?

In had iemand gevonden die het in VW LT4 inbouwd ( en volgens mij is dat dezelfde wagen als een MB 313/6) > maar deze durfde het toch niet aan , omdat het daschbord er iets anders uitziet.
Het gaat erom dat de originele bedrading vanaf de fabrief volgens mij geschikt is om de schakelaars en pulsgever er standaard beschikbaar is.

groetjes - majot
Admin
Site Admin
Contacteer:

Re: MB316 achteraf inbouwen cruisecontrol/tempomat

Bericht door Admin »

Als de cruise control-bedrading en -pulsgever al aanwezig zijn (pulsgever zit in vrijwel elke moderne auto vanwege de snelheidsmeter) en je wilt niet meer doen dan nodig, is de snelste manier een "retrofit" setje van de VW dealer kopen. Je zult na inbouw ook de cruise control moeten activeren via de CAN-bus.
En als je wel wat werk wilt verzetten (en mogelijk wat geld in je zak wilt houden) moet je een complete universele set kopen, bestaande uit een servo (vacuüm of elektrisch), een bedieningsorgaan, een kastje met het brein en een kabelboom.

De VW-optie is IMHO wat eleganter... In onze Blue Bird heb ik een John Gold systeem ingebopuwd, maar in onze Octavia zit een originele VAG set. Het enige wat je daarvan merkt is een ander pookje in plaats van de RAW.
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Frank.fjph

Re: MB316 achteraf inbouwen cruisecontrol/tempomat

Bericht door Frank.fjph »

Heb mijn opmerkingen bij het "gezocht" topic van de vraagsteller gezet.

Frank
Plaats reactie