Een update!
Wat een commotie heeft het isoleren met glaswol veroorzaakt zeg. Toen wij de bus kochten was het al ongeveer 15 jaar een camper, geïsoleerd met glaswol.
Na het slopen ben ik bijna geen roest tegen gekomen en wat er zat kon ik met een staalborstel zo weg vegen. Uiteraard heb ik me wel een beetje verdiept in het onderwerp en heb ik hier en daar wel gelezen dat glaswol niet de beste optie is.
Ik heb toch gekozen voor glaswol omdat het goedkoop is en zeer makkelijk verkrijgbaar en te verwerken. Om roest te voorkomen is de bus van binnen helemaal schoongemaakt en ontdaan van het beetje roest dat er zat en vervolgens 2x gespoten met owatrol en daarna 2x met ijzermenie wat verdund is met owatrol om het door de spuit heen te krijgen.
Wij zijn van plan de camper de camper alleen in in het zomer seizoen te gebruiken dus met condens zal het wel meevallen. Wel zullen wij extra aandacht besteden aan een goede ventilatie, onze nieuwe dakluiken ventileren permanent ook al staan ze dicht.
Maar verder met het interieur, de keuken en slaapplaatsen zijn af. Hier nog wat foto's van de bouw en natuurlijk het eind resultaat.

Ik heb er voor gekozen om alleen maar 220V in de bus aan te leggen dus de keuze voor een riante koelkast was snel gemaakt. Omdat hij wel wat te breed was om in het gangpad de deur open te kunnen doen is de koelkast een kwart slag gedraaid, voor een biertje hoef ik de bus niet meer in.

De slaapplaatsen hebben ook wat hoofdbrekens opgeleverd want wat als in de camper wilt slapen met 2 volwassenen en 2 kinderen maar geen bedden wilt opbouwen en afbreken, vaste slaapplaatsen dus.
Onze oplossing tot de kinderen eruit zijn gegroeid.

Hier met het achterste deel van het plafond, deze is gemaakt van polyester.

Helaas een meet fout gemaakt waardoor de bovenslapers 5 cm. te hoog uit kwam. De kinderen kwamen hun beschikbare ruimte passen, met dunne matrassen kan het net.

Wij hebben ruimte zat, hier een foto in een meer afgewerkte toestand.

De elektriciteitsvoorziening is ook aan gelegd.

Hier nog wat foto's van het resultaat tot nu.

Nog wat foto's van de mal die ik heb gemaakt tbv. het achterste stuk plafond.
Deze mal heb ik weggegeven maar hij is weer beschikbaar voor de lief hebber, stuur maar 'n mailtje.
Ook al zit er in de camper erg veel bergruimte met kinderen kom je altijd tekort. Tijd voor een nieuw project.
Via een verkoop site een 2e hands kist gescoord voor achterop de camper.

Eerst m'n trekhaak aangepast en kokers erop gelast en even passen.

Helaas waren de steunen te hoog dus moesten ze aangepast worden waarna het gewenste resultaat,

De kist, trekhaak en steunen zijn nu bij de poedercoater.
Mijn laswerk vond de poedercoater niet overal even goed dus dit gaat hij aanpassen. Dit noem ik service.
Als ik de kist over 2 weken mag ophalen is hij oranje van kleur, zoals de bus. en de rest zwart.
De matrassen en kussen zijn besteld. Er zijn momenten geweest dat ik dacht dat het nooit af zou komen maar het einde is in zicht.
Wordt vervolgd.