rijbaanstreaming

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
DVIII

rijbaanstreaming

Bericht door DVIII »

het is meerdere mensen misschien als opgevallen maar voor wie het nog niet weet, nederland zit in de opschaling van het autorijbaan plan. dat betekend dat als je ergens de weg niet weet , en aarzelt je door een letterlijke stroomversnelling wordt gedwongen een baan te kiezen die je pas na enige kilometers verder te rijden kunt ontsnappen.
natuurlijk is dat vanuit de verbetering gezien een vooruitgang , helaas is niet altijd duidelijk welke richting je op moet rijden en voor je het weet rijd je verkeerd en wordt je gedwongen fouter te rijden.
wie het niet is opgevallen dat dit soort situaties bestaan , de meeste rotondes worden de laatste tijd voorzien van voorkeuze banen die je moet volgen , maar niet kan begrijpen ! ?
( een nieuw jaar een nieuw onderwerp)
dit onderwerp gaat ook over bottondes, turbotondes en dat soort .
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Dennis en Nancy

Re: rijbaanstreaming

Bericht door Dennis en Nancy »

Idem in het buitenland.

Als ik ergens van baal is het zoiets. Mijn lading vind het meestal ook niet fijn als ik over de gescheidenbanen randen rij om te wisselen.

Fijn zoiets met een vrachtwagen combi van 18,70 meter!

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
DVIII

Re: rijbaanstreaming

Bericht door DVIII »

het is vooral lastig als je een kruising kent , en dan na wegwerkzaamheden op een verbeterde turbotonde terechtkomt.
de ene keer is de rechterbaan voor rechtdoor de andere keer de linkerbaan.
als het rustig is gaat het nog wel omdat er geen verkeer achter je zit te duwen , maar als het druk is en de dwangkeuzes niet uitvoerbaar zijn ( ik rijd ook nog wel eens met een lang/groot spul) is het een belachelijk situatie omdat je geen normale keuze kan maken .
ook een leuk ergerpunt is de streepstippellijn bij gecombineerde in/uitvoeg stroken , je kan dan niet anticiperen, zeker niet als de ene keer de toegestane richting anders is dan een andere situatie.
laatst sprak ik een beroeps chauffeur die de aanleg van nieuwe stijl rotondes niet kon begrijpen omdat je juist daar nog kon omkeren zonder de boel op te houden ( vrachtwagens moeten nog al eens in een bepaalde richting bij de klant aankomen)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie