Ging een 200sx ophalen voor onderdelen. Campertje mee, starte zonder problemen. Autoambulance erachter en gaan! De 200sx wilde niet starte, was al teveel afgehaald. Dus na 2u toch maar opladen. Wil de bus verplaatsen, wil hij niet starten. Startmotor draaide wel, maar zodra je in voorgloei stand stond, dan dimde de rest van de lampjes niet. Dus ANWB maar gebeld. Ondertussen de 200sx op de wagen aan het lieren (handlier) schiet de lier van de blokkering af. TJSAK zo dat hengsel een stuk uit me linker vinger geslagen. Bloed spoot eruit en bleef gaan :shock: heb ik weer... Bleek een sneetje te zijn van 5mm en vrij diep. Maar kreeg hem met een pleister niet dicht. ff naar de EHBO. Toen we terugkwamen was de ANWB net bezig. 12v op de spiraal zetten hielp niet. Dus toen koudstarter in de inlaat gespoten en meteen lopen. Handig spul :) Achteraf had ik dat zelf ook gekunt, want remmenreiniger heb ik in de bus liggen...
Het zat dus goed tegen gister :)
Terug naar de bus.
Net nog even gekeken. Maar ik krijg wel 12V op de voorste gloeibougie. En het achterste spiraaltje heeft ook 12V. Startmotor trekt de motor ook gewoon rond op de normale snelheid.
Dus ik denk dat de gloeibougies defect zijn. klopt dat?
En ik heb de brezan gebeld om te kijken wat die bosch (snelstart) bougies kosten, ze hadden alleen soortgelijke NGK liggen, maar die krengen kosten 15 euro de stuk!!! Wat kosten ze normaal?