motorkap sluit niet
-
motorkap sluit niet
Bij mijn 407D uit 79 is de sluiting van de kap versleten, je kan de kap zo lostrekken zonder de hendel over te halen. Heeft iemand een idee waar je deze sluitingen kan krijgen? Ik wil hem zo snel mogelijk maken voordat de jeugd hier in de buurt het doorheeft. Ook zoek ik nog een tankdop met sluiting, maar dat zou eventueel wel een universele kunnen worden?
groetjes,
groetjes,
- KOERT
- Contacteer:
Re: motorkap sluit niet
Bij de Mercedes dealer aan de onderdelen balie? (chassis nummer meenemen)
Anders bij de sloop. Bijvoorbeeld die in Hilversum.
Anders bij de sloop. Bijvoorbeeld die in Hilversum.
------------------------------------------
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
Daimler (Mercedes) Benz L 407 DG 1978 met OM616
-
HE hoi, ik heb voor mijn 406D 1969 gewoon die sluiting bij de dealer gekocht, kompleet met kabel. Wat dat koste weet ik niet meer, maar had hem binnen 2 dagen in huis. Ik meen dat die sluiting 18 euro was ofzo en de kabel een euor of 10.
Dan heb je alles gewoon nieuw, de mercedes dealer kan dit spul gewoon nog nieuw bestellen.
vr gr AA
Dan heb je alles gewoon nieuw, de mercedes dealer kan dit spul gewoon nog nieuw bestellen.
vr gr AA
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
-
ok, dank je wel. Binnenkort maar eens een ritje richting de dealer met een lijstje met onderdelen :)
-
Je kan ook nog proberen de sluiting te verstellen ( 2 boutjes los en verschuiven in de gewenste richting),als ie net niet sluit is het een oplossing...
Frank
Frank
-
Overigens, het is ook een apk controle punt. Mijn bus was er op afgekeurd.
Vr Gr Arjan Andriessen
406/8 D '69
406/8 D '69
- Detlev
Let wel op dat de pen die in de kap zit twee verschillende maten kan hebben, ik had eerst de verkeerde....(dacht 8 en 6 mm)
Onderdelen commissie van Dubbellucht heeft er volgens mij ook wel.
Onderdelen commissie van Dubbellucht heeft er volgens mij ook wel.
Mercedes 406 uit 1969
- Leo
- Site Admin
Daar is hij dus geen lid van Detlev, dat krijg je met die onafhankelijke forums.. :P
Mvg, Leo.:D
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
gister geld overgemaakt hoor, even afwachten op een reactie cq aanmelding. Vandaag ook al bij de garage een sluiting + kabel besteld, woensdag ochten zijn ze binnen! Thanks voor jullie help op mijn onwetende vragen. 

-
Dit klopt zeer zeker, de motorkap was bij mij al enige tijd kapot (sluitinghaakje was afgebroken) en ik reed hier al enige tijd mee rond. Wat valt er nou te jatten uit zo'n oude mercedes bus, niemand die probeerd dat ding open te maken :D:D.A_A schreef:Overigens, het is ook een apk controle punt. Mijn bus was er op afgekeurd.
Maar na de APK waarbij al het één en ander moest gebeuren, was de motorkap ook weer gemaakt kwam ik achter.