Dag mede dubbelluchters :)
Ons 407D-tje hebben we gekocht omdat deze er natuurlijk ontzettend stoer uitziet :) Het blijft een imposante verschijning.
Maar natuurlijk ook omdat ik dan de driftauto erachter mag hangen op de autoambulance.
Vanwege dat laatste lijkt het mij verstandig de koppeling te laten vervangen.
Kan iemand mij een indicatie geven wat een beetje een gangbare prijs is voor het vervangen van de koppeling?
koppeling OM616
- Bert Steenhuis
- Contacteer:
Re: koppeling OM616
Hallo,
Waarom zul je de koppeling vervangen als je niet zeker wee of daar reden voor is.
TEST: (met warm gedraaide motor) Handrem goed vast, 1e versenelling, wat extra gas geven en proberen weg te rijden.
Als je weg komt is de handrem slecht en kunje de test herhalen met een paar wielkeggen stenen of hout blokken.
Als je niet weg komt en de motor afslaat is de koppeling in orde.
Als de motor niet afslaat is je koppeling verrot.
Tip: Als je gaat / laat vervangen, ALTIJD de KOPPELINGSPLAAT + de DRUKGROEP VERVANGEN
en als je het goed doet ook druklager en toplager vervangen.
Groeten Bert Steenhuis
Waarom zul je de koppeling vervangen als je niet zeker wee of daar reden voor is.
TEST: (met warm gedraaide motor) Handrem goed vast, 1e versenelling, wat extra gas geven en proberen weg te rijden.
Als je weg komt is de handrem slecht en kunje de test herhalen met een paar wielkeggen stenen of hout blokken.
Als je niet weg komt en de motor afslaat is de koppeling in orde.
Als de motor niet afslaat is je koppeling verrot.
Tip: Als je gaat / laat vervangen, ALTIJD de KOPPELINGSPLAAT + de DRUKGROEP VERVANGEN
en als je het goed doet ook druklager en toplager vervangen.
Groeten Bert Steenhuis
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/