TUUUUURLIJK (Cyclone)
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
TUUUUURLIJK (Cyclone)
Gejat van het camperforum.
http://www.cyclonenederland.nl/cyclone/cyclone.html
Wellicht iets voor de eeuwige zoektocht naar pk'tjes?.
Toine
http://www.cyclonenederland.nl/cyclone/cyclone.html
Wellicht iets voor de eeuwige zoektocht naar pk'tjes?.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Tjah, wat mot je daar nou van zeggen Toine? :shock:
Ik zou willen dat het allemaal waar was, want wie wil geen 20% bezuinigen?
Dan ook nog een gassetje erbij voor pakweg 30% bezuiniging, dat maakt al 50%.
Iemand nog een idee voor die overige 50%?
Mijn mening: Hou het maar op zwaar sceptisch, dit mede ingegeven door de vreemdsoortige testcurves die ik hier en daar tegenkom.
Maar wel een leuk onderwerp om alhier een flinke discussie over te voeren.:P
Mvg, Leo.:D
Ik zou willen dat het allemaal waar was, want wie wil geen 20% bezuinigen?
Dan ook nog een gassetje erbij voor pakweg 30% bezuiniging, dat maakt al 50%.

Iemand nog een idee voor die overige 50%?
Mijn mening: Hou het maar op zwaar sceptisch, dit mede ingegeven door de vreemdsoortige testcurves die ik hier en daar tegenkom.
Maar wel een leuk onderwerp om alhier een flinke discussie over te voeren.:P
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
Ik denk dat de meeste lezers dit idd een broodje aap verhaal vinden. Misschien is dat het ook wel. Maar ja, van de andere kant.........?.
Ik zou niet weten hoe ik die testcijfers moet interpreteren, en dat gescherm met die TNO cijfers zijn naar mijn mening ook nogal optimistisch, dus reist gelijk de vraag, waarom heeft heel Nederland dit ding dan inmiddels niet in z'n auto zitten?.
Toine
Ik zou niet weten hoe ik die testcijfers moet interpreteren, en dat gescherm met die TNO cijfers zijn naar mijn mening ook nogal optimistisch, dus reist gelijk de vraag, waarom heeft heel Nederland dit ding dan inmiddels niet in z'n auto zitten?.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
Mijn post op camperforum:
Persoonlijk denk ik dat het een verkooppraatje is en dat er geen extra power zal zijn. Niets.
Dennis
Ik denk dat het bij een turbo diesel helemaal niets uitmaakt. Bij een ongeblazen motor zou ik het niet durven zeggen.Heeft iemand enig idee hoeveel werveling een turbo maakt die 100000 toeren draait?
Het plaatsen van een cyclone achter de turbo is mijn inziens complete waanzin!![]()
Een cyclone creëerd daar, net als een eventuele EGR- en smoorklep, alleen maar een extra obstructie in de airflow.
Dennis
Persoonlijk denk ik dat het een verkooppraatje is en dat er geen extra power zal zijn. Niets.
Dennis
- paulv
- Berichten: 1753
- Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
- Locatie: Saint Denis des Murs
Wat ik mis is het volledige TNO rapport. Met wat selectief plak en knipwerk kan je van alles bewijzen. Het ontbreken van dit volledige rapport met nummer en conclusie zegt mij al genoeg :x .
Verder denk ik dat zulke eenvoudige oplossingen ook door motorfabrikanten zelf bedacht en toegepast kunnen worden, wie wil nou er geen 20 % besparing in zijn folder aanbieden
?
Groeten,
Paul
Verder denk ik dat zulke eenvoudige oplossingen ook door motorfabrikanten zelf bedacht en toegepast kunnen worden, wie wil nou er geen 20 % besparing in zijn folder aanbieden

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
- De Rooie Reus
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
Tsja, of het nu werkt of niet, op het camperforum is nu een aardige discussie losgebarsten, waar ook een paar gebruikers ervaringen geventileerd worden, en die zijn best wel positief. Let wel, we praten hier over ongeblazen motoren.
Daarbij komt dat ik tot op heden nog geen steekhoudende argumenten heb gelezen waarom het niet zou werken, overigens ook niet waarom het wel zou werken.
Dus kom maar op!!!!!.
Toine
Daarbij komt dat ik tot op heden nog geen steekhoudende argumenten heb gelezen waarom het niet zou werken, overigens ook niet waarom het wel zou werken.
Dus kom maar op!!!!!.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
Laat maar zittuh, dit zegt genoeg. Dennis, ik hoop dat je het niet erg vind dat ik dit ff van je geleend heb.
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg3.html
Toine
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible_pg3.html
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- winand
- Berichten: 1300
- Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
- Locatie: Eindhoven
Het is wel makkelijk in te bouwen:
http://www.cyclonenederland.nl/inbouw_f ... mpers.html
Ik heb ook mijn sterke twijfels hoor of zo'n 'zeefje' ineens voor een sterke verbetering kan zorgen in verbruik en kracht.. Sommige mensen betalen veel geld voor een gasotronic systeem, terwijl dit bedrijf bijna hetzelfde beloofd met een zeefje..
Wat kost het eigenlijk? Als het net zoveel kost als een thee-zeefje is het het proberen waard..
http://www.cyclonenederland.nl/inbouw_f ... mpers.html
Ik heb ook mijn sterke twijfels hoor of zo'n 'zeefje' ineens voor een sterke verbetering kan zorgen in verbruik en kracht.. Sommige mensen betalen veel geld voor een gasotronic systeem, terwijl dit bedrijf bijna hetzelfde beloofd met een zeefje..
Wat kost het eigenlijk? Als het net zoveel kost als een thee-zeefje is het het proberen waard..
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
Omgerekend iets van 50 euro of zo, exclusief inbouw.
Iets duurder als een thee zeefje dus.
By the way, volgens mij hadden we in een niet al te ver verleden ook al eens een soortgelijke discussie gehad die toen over aceton ging.
Hier waren toen ook een groot aantal scepticie en een evengroot aantal tevreden aceton stokers, waaronder ik. Ik knikker overigens nog steeds dit vuurwater bij de diesel.
Toine.
Iets duurder als een thee zeefje dus.
By the way, volgens mij hadden we in een niet al te ver verleden ook al eens een soortgelijke discussie gehad die toen over aceton ging.
Hier waren toen ook een groot aantal scepticie en een evengroot aantal tevreden aceton stokers, waaronder ik. Ik knikker overigens nog steeds dit vuurwater bij de diesel.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Klopt Toine.karogegro schreef:By the way, volgens mij hadden we in een niet al te ver verleden ook al eens een soortgelijke discussie gehad die toen over aceton ging.
Hier waren toen ook een groot aantal scepticie en een evengroot aantal tevreden aceton stokers, waaronder ik.
En over V-Power en zijn soortgenoten bestaan ook zulke discussies.
We hebben hier toendertijd aceton uitgebreid getest, en de meeste bussies waren daar pittiger van geworden.(incl de jouwe en de mijne)
Ik heb alleen op dit moment mijn bedenkingen over dit apparaat.
Dit komt door een paar dingen:
a) Ieder motorenmens weet dat de inlaat zo weinig mogelijk weerstand moet hebben om zodoende de meeste lucht te kunnen aanzuigen.
Bij mn kleine bussie heb ik het inlaatgedeelte (voor zo ver als dat ging) gepolijst en van obstructies ontdaan. Dat scheelde al heel wat wbt trekkracht en roetvorming.
Ga je nu die cyclone er inzetten, dan verhoog je die weerstand weer.
b) Als je die testen van de cyclone gaat doorspitten dan zie je allemaal vreemde grafieken tevoorschijn komen.
Koppel- en vermogenskrommes die op onverklaarbare wijze allemaal errug vreemdsoortig verlopen zonder cyclone, en er normaal uitzien mét cyclone.
Daar klopt geen donder van, dat is gewoon de boel belazeren.
c) Bij een benzinemotor met carburateur kan ik me nog voorstellen dat de lucht en benzine beter vermengd wordt wanneer je een cyclone monteert.
Doch bij een diesel kan ik me er niks bij voorstellen: Er komt daar een bepaalde hoeveelheid lucht in de cilinder die vervolgens wordt samengeperst. Denk dat er na de compressie bitter weinig van die wervelingen overblijft, en bij een voorkamermotor dus helemaal 0,0.
Waar moet dan het voordeel ontstaan??
Conclusie: Ben bang dat dit apparaat beter werkt op de hersenen van de gebruiker dan dat het iets doet voor je motor.
Indien iemand het wil gaan proberen: Doe eerst een paar fatsoenlijke acceleratie-testen voordat je het apparaat er inzet en wees daarbij objectief.
Herhaal die testen onder dezelfde omstandigheden op hetzelfde traject nadat je die cyclone gemonteert hebt.
Ergens moet ie dan met de cyclone sneller zijn, want een verbeterd koppel en vermogen moet invloed hebben op de acceleratie.
Opmerkingen zoals "ik heb het gevoel dat" zijn bullshit. Cijfers daarentegen liegen niet.
Oww, en bewaar je verpakking, dan kun je 'm nog terugbrengen...

Nb; bovenstaande geldt voor een motor zonder turbo.
Wbt een turbo-motor ben ik het helemaal met Dennis eens.
Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Ik ken het gevoel én de gedachte om daar nooit meer te schrijven Dennis.Dennis en Nancy schreef:... op het camperforum weer koppijn.
Ik moet daar ook wegblijven!
Dennis.
En toch kun je je niet stil houden als er weer eens iets vreemds beweerd wordt.. :?
Stomstomstomstomstomstom.. 8)

Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- thundercat1955
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 02 jan 2008, 20:20
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
Re: TUUUUURLIJK
Hoi allemaal,
Zolang het niet standaart in een F1 motor, of in Casey Stoner z'n Duc zit is het kul.
Bij dat soort sporten is 20% power voor 50 euro heel goedkoop.
Inlaat zo glad mogelijk met vloeiende overgangen en het eerste deel van de uitlaatzijde ook, dat is goed voor veel verbrandingsmotoren.
Bespaar en pk groeten, Kees
Zolang het niet standaart in een F1 motor, of in Casey Stoner z'n Duc zit is het kul.
Bij dat soort sporten is 20% power voor 50 euro heel goedkoop.
Inlaat zo glad mogelijk met vloeiende overgangen en het eerste deel van de uitlaatzijde ook, dat is goed voor veel verbrandingsmotoren.
Bespaar en pk groeten, Kees
- Anton
- Berichten: 2756
- Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
- Locatie: Hengelo ov
Re: TUUUUURLIJK
Hoi,
Ik ben even op onderzoek gegaan en heb een van de referentie's gebeld die op de site van cyclone staan.
Dit heb ik toendertijd ook bij Gasotronic gedaan, zodat je ergens op kunt terug vallen.
De man van dat transportbedrijf heeft mij gevraagd zijn naam niet te vermelden, waarvan akte.
(Via mijn pb wel of telefoon)
Hij heeft het op meerdere vrachtauto's laten inbouwen.
Conclusie: geen verbetering of brandstofbesparing, er word dus ook niets meer ingebouwd!
Ook was hij door Gasotronic benaderd voor inbouw van hun systeem maar Daf trok bij inbouw de garantie terug!
De vermeende vermogenswinsten zitten bij de gebruikers tussen de oren, en bij de verkoper in de knip!
Er is al zoveel van die troep op de markt geweest!
Mensen die dat ding nog terug kunnen brengen doe dat, dan heb je alsnog wat bespaart!
Succes!
Groet Anton
Ik ben even op onderzoek gegaan en heb een van de referentie's gebeld die op de site van cyclone staan.
Dit heb ik toendertijd ook bij Gasotronic gedaan, zodat je ergens op kunt terug vallen.
De man van dat transportbedrijf heeft mij gevraagd zijn naam niet te vermelden, waarvan akte.
(Via mijn pb wel of telefoon)
Hij heeft het op meerdere vrachtauto's laten inbouwen.
Conclusie: geen verbetering of brandstofbesparing, er word dus ook niets meer ingebouwd!
Ook was hij door Gasotronic benaderd voor inbouw van hun systeem maar Daf trok bij inbouw de garantie terug!
De vermeende vermogenswinsten zitten bij de gebruikers tussen de oren, en bij de verkoper in de knip!
Er is al zoveel van die troep op de markt geweest!
Mensen die dat ding nog terug kunnen brengen doe dat, dan heb je alsnog wat bespaart!
Succes!
Groet Anton
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten