Ik heb namelijk last van behoorlijke lekkage tussen de opbouw en de kantine. Aan de hoeveelheid siliconenkit te zien had de vorige eigenaar hier ook al last van, dus ik was al gewaarschuwd (maar goed, hij was goedkoop ;)) De dakgoten waar de opbouw op rust zijn danig verrot, waardoor verder kitten zinloos is.
Ik wil nu dit definitief verhelpen. Om te voorkomen dat de hele opbouw van het chassis af moet wil ik de voorkant verbouwen. Hier zit veel nutteloze ruimte waar je niks aan hebt. Bovendien veroorzaakt de rand/dakgoot boven het raam zo'n windgeruis en gefluit, dat je de motor haast niet meer hoort.
Daarom wil ik de voorkant dus verbouwen. Om dit goed aan te pakken, is toch een behoorlijke ingreep, graag tips en advies.
Zo ziet hij/zij er nu uit van de zijkant:

En zo zit ik te denken hem te maken:

Ik wil de voorkant dus schuiner maken om van het windgeruis af te zijn en wat meer stroomlijn te krijgen. De opbouw is nu recht, ik wil de zijkanten naar de hoeken van de cabine brengen en vanaf het raam schuin omhoog naar het caravandak toe. De scherpe hoeklijn achter de deurstijl wil ik vervangen door afgeronder exemplaar. Misschien dat ik de schuinte naar voren toe wat meer boven het eerste caravanraam laat beginnen om de hoek wat kleiner te maken, is toch wel erg steil zo.
Ik hoop dat mijn idee m.b.v. deze foto wat duidelijker is:

Ik wil nu graag wat dingen weten:
1. hoe kan ik het beste de opbouw weer op de nieuwe goten vastmaken? Ik zat te denken aan een sandwichlaag van sikaflex, 1-2cm dikke rubber rand, sikaflex. Dit omdat de opbouw vast op het chassis staat en de cabine op rubbers. Als de cabine nu werkt, tordeert het voorste stuk van de opbouw mee.
2. hoe kan ik de verbouwde delen het beste weer aan elkaar maken? Nu zit zo te zien alles verlijmd, kan geen popnagel vinden in elk geval.
3. Nog andere suggesties om er ook visueel nog iets van te maken??
Groetjes en alvast bedankt,
een tobbende Jeroen.