In Nederland zijn nog steeds heel wat gemeenten en die doen op een bepaalde manier allemaal hetzelfde, waaronder parkeerverboden instellen en handhaven.
Deze gemeentes zijn verenigd in de Vereniging Nederlandse Gemeenten (hoe kom je er op

) en die heeft een model APV waar de individuele gemeenten uit kunnen putten.
Het verhaal van de 6 meter lengte en 2,4 meter hoogte komt hier vandaan en is met name bedoeld om vrachtwagens te weren uit de bebouwde kom. Bij sommige situaties kan ik het mij heel goed voorstellen, zo'n wegreus in een woonstraatje is niet alles. Bij mij in de buurt weten ze er van mee te praten, alhoewel ik de laatste tijd niet zoveel meer rijd.
Belangrijk is even de APV op te vragen en te kijken welke woorden gebruikt zijn. Ik ben in een vorige woonplaats al eens onder een bekeuring uitgekomen omdat het om 6 meter EN 2,4 meter ging terwijl het voertuig, een losse trekker van een kleiner model, net geen 6 meter lang was, uiteraard wel hoger dan 2,4 meter maar dat mocht de pret niet drukken. 8)
De NKC is hier mee bezig geweest en heeft voor zover mij bekend niet echt een poot aan de grond gekregen. Ik heb dat nog even nagevraagd, antwoord volgt.
In de tussentijd kun je elke 2 of 3 dagen, zie de tekst van de APK, een parkeervak opschuiven. Dan maakt ook de beste ambtenaar je helemaal niets, zeker als je ook nog een rondje rijdt.
Groet,
Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.