leuk al die nieuwe leden op het forum

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
janvds

leuk al die nieuwe leden op het forum

Bericht door janvds »

Het is voor de club leuk al die nieuwe leden, maar de meesten stellen zichzelf niet voor, hebben geen foto, we weten niet wat voor bus ze rijden, of welke omgeving ze wonen. de website die ze hebben hebben niks met dubbellucht te maken

zelf vind ik als iemand zich aanmeld bij het forum kun teminste je eigen even voorstellen om te vertellen wat voor bus ze hebben en liefst met een foto erbij........

jan vds
jan vds
Hobby 600 1986
David 1046

Bericht door David 1046 »

helemaal mee eens, een beetje van je achtergrond kenbaar maken kan geen kwaad. en het is veel handiger om zo te kunnen opzoeken wat voor bus je hebt bij (vooral) technische vragen
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

David 1046 schreef:..en het is veel handiger om zo te kunnen opzoeken wat voor bus je hebt bij (vooral) technische vragen
In dat geval is het nog veel handiger als ze dat ff bij de vraag vermelden.. :P

@Janvds: Ik heb me ook nooit officieel voorgesteld hier, zou ook niet weten wat ik over mezelf zou moeten schrijven.. 8) :roll:

Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
berriaaf

Bericht door berriaaf »

Leo

Dan word het tijd dat je eens voorsteld als je zoveel op het forum bent als jij ook kun je je toch wel eens even voorstellen denk ik

Nu weet ik wel jij schrijft natuurlijk vanbwat ik er mee te maken heb natuurlijk niks maar toch stel je eens voor

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
janvds

Bericht door janvds »

als je alles van Leo leest kom je er vanzelf wel achter hoe Leo is

Leo stelt zich op zijn eigen manier voor, hij maakt het forum boeiend toch? we mochten willen dat er meer van deze mensen zijn

heb al veel van hem geleerd, en hoop hem gauw te ontmoeten :wink:

jan
jan vds
Hobby 600 1986
Frank.fjph

Nieuwe leden ophet forum

Bericht door Frank.fjph »

Ik zie alleen maar oude leden op dit onderwerp reageren, en zal daar maar iets aan doen:
Even voorstellen dan maar:
Mijn naam is : Frank Bakker bouwjaar: 1953
Woonplaats 's-Hertogenbosch
Ik volg de site van dubbellucht al een paar jaar (het niet afgeschermde deel, voornamelijk Vraag en Aaanbod.
Heb vorig jaar op die manier een vervangende 314 motor op de kop getikt.
Nadat ik ook nog een onderdeel nodig had en zelf wat over had ontstond er contact met het magazijn en werd het tijd om lid te worden , zeker toen ik mijn 10 jaar geschorste busje weer op de weg ing brengen.
Zodoende ben ik sinds half maart "nieuw lid"
Ik heb een redelijk technische achtergrond en ervaring, zodat ik in de afgelopen 21 jaar mercedes busssen rijden slechts 1x de MB werkplaats werk heb kunnen bezorgen ( en dan nog de kale as aanleveren en met nieuwe lagers weer ophalen). Het magazijn heeft meer aan me verdiend in die jaren.
Mijn Mercedes ervaring begint op m'n 13e met het mee helpen inbouwen van een OM 636 in de boot van mijn vader ging afbouwen.
Daarna vanaf 1982 betrokken geweest bij de ombouw van een 207 D kort/laag/ruiten rondom, bouwjaar 1979, door mijn vader tot kampeerauto. Vanaf 1984 zijn wij zelf alle zomervakanties er mee weg geweest, mijn vader de rest van het jaar muv de winter.
Vanaf 1991 is het busje door het overlijden van mijn ouders onder mijn hoede gekomen en zijn we er vele malen mee weg geweest.
Totdat we in 1995 tegen een 508 D lang/hoog gesloten bestelwagen aanliepen die door een camperbouwer was omgebouwd. Gezien de krappe ruimte in het 207 busje was de 508 een uitkomst met 2 opgroeiende kinderen. De 207 heeft even te koop gestaan, maar is toen de belasting afliep geschorst en in de schuur gegaan. Dit totdat mijn zoon bedacht had dat het een leuk projekt was om daar mee op vakantie te gaan. Zodat ik sinds februari niet anders doe dan elke avond aan bus(jes) sleutelen. Met als resultaat dat er nu 2 campers bijn startklaar zijn voor de vakantie.

Voertuigen:

MB 207D kampeerauto Bouwjaar 1979 wb 2.95 , laag dak, ruiten
rondom af fabriek, hefdak 1.20x1.40

MB 508 D kampeerauto Bouwjaar 1983, wb 4,15, stahoogte 1,90,
gesloten bestelwagen, ombouw tot camper: 1994

Dit lijkt me voorlopig genoeg, want dit is het eerste en voorlopig enige forum dat ik lees, en het kost me al meer tijd dan ik eigenlijk heb.

Groeten
Frank
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

berriaaf schreef:...maar toch stel je eens voor..
Omdat je het zo vriendelijk vraagt Bertus:

Ik ben dus Leo Afbeelding ; menneke van een onbestemde afkomst (de melkboer of de bakker?), gek, gestoord, geschuffeld en nog lelijker dan grote vloeken.. :( (gelukkig maakt liefde hartstikke blind én heeft m'n vriendin een bril met matglas-jampotglazen, anders was ik verstokt vrijgezel geweest)
Heb eigenlijk nergens verstand van, maar kan wél heel goed doen alsóf.. :roll:
Wilde ook eigenlijk de opvolger worden van Meester-oplichter "Heer Olivier", maar mijn overdadige haardos heeft dat helaas voorkomen.. :x
Best wel jammer hoor, want ik hou er wel van om de boel te bedonderen..:P

Rommel nog wel eens wat in de marge met achterhaalde domme technieken, en doe nog wel eens een nutteloze "uitvinding"..
Maar daar kan m'n schoorsteen niet al te best van roken. ( voor het geld zorgt mijn vriendin, ik heb alleen verstand van geld verkwisten.. Daarom heb ik ook een bussie gekocht.. )

Verder ben ik liever lui dan moe, is m'n bussie nog steeds niet klaar en heb ik er ook geen foto van..:wink: (ben trouwens véél te stom en traag om een foto te uploaden.)

Oww jah, ik zuip vééél minder dan m'n bussie, maar rook des te harder.. 8)

Nou Bertus, ik ben vast nog wel wat vergeten, maar dat komt omdat ik een geheugen als een zeef heb.. :?
Ze noemen me ook wel eens "de dieselproffessor".. Das niet omdat ik zo slim en verstrooit ben, maar omdat ik zo onnoemelijk dom uit m'n ogen kan kijken als ik een dieselmotor zie.. Snap namelijk geen jota van al die schroefies, stangetjes en zuigertjes enzo.. :P

Ik ben blij dat ik sinds kort op dit forum zit, en hoop hier nog heel veel van dieseltechniek en electriciteit te leren, want dat zijn toch een beetje m'n zwakke punten heb ik gemerkt.. :oops:

Mvg, LeoAfbeelding
melhof

Bericht door melhof »

Hoi Allemaal,

Ik ben Melchior en ik zou me graaag beter voorstellen op het forum.
Dat wil ik al bijna een jaar zeker gaan doen, maar ben er een beetje huiverig voor. :?

Het forum mag dan wel zijn afgeschermd, maar ik vind het erg opvallend hoeveel bussen er de laatste tijd gestolen worden en het zou me niets verbazen als die georganiseerde jat organisatie gewoon lekker zit mee te lezen op dit forum.
En ze hebben gelijk, zij zijn ook in het bezit van enkele Mercedes bussen... dus zijn volledig legaal hier.

Hierom altijd al een beetje voorzichtig geweest met voorstellen en hoe onze bus er uit ziet, waar we wonen ed. :roll:

Maar daar gaat verandering in komen. Binnen enkele maanden gaan we ons huis de deur uit doen en volledig in de bus wonen. Dan ben ik ook niet zo bang meer dat hij onder onze kont vandaangstolen wordt :D

Dan gaan jullie ook zeker meer van ons horen.
Want dan willen we een of enkele jaren gaan reizen en emigreren.
En dat niet zonder een leuke website en alle interessante details.

Dus wat betreft verder voorstlellen, allicht tot dan.
janvds

Bericht door janvds »

hoi Melchior

je naam en woonplaats is toch al heel netjes!!
maar goed we zijn lid van een club, dus een beetje voorstellen zou ik dus heel normaal vinden

dan kan de club ook niets meer organiseren zoals otterlo en sleutelveldjes, dan heb je er meer dan 200 mbers bij elkaar

er zijn genoeg manieren om een mb bus te vinden, zelfs een verrotte 207 word nog gejat dus geen mb is meer veilig

daarom rij ik voorlopig peugeot j5 nergens meer last van :wink:

maar de kriebels zijn er weer voor een MB
jan vds
Hobby 600 1986
Leo
Site Admin

Bericht door Leo »

Het is zeker een goed jaar om in je bus te gaan wonen.. :shock:

Melgior is de derde al.
Postadresje, ut gas er op en dan maar zien waar je uitkomt; lekker hoor. :P

Mvg, Leo. :D
Plaats reactie