*,
Vandaag was het D-DAY voor de mobi op de Technische Controle (De belgische APK?) in deurne... Goed en slecht nieuws: Rode kaart, maar het lijkt me niet hopeloos... Straks meer over de foutjes maar eerst wat hilariteit:
Bij de eerste meting van de remmen, vooraan 5% afwijking , achteraan 80% ! Ik dacht al aan het ergste.. achja: rij maar door tot aan de lichten zei de inspecteur.. Ok dus: lichten zijn ok : de inspecteur gaat een praatje maken met z'n chef en komt terug: Rij maar even terug achteruit : want we hebben de meetresultaten van de remmenproef niet opgeslagen en blijkbaar moet dat voor alle wagens met > 3,5 T. Ik dus terug achteruit ( en even de meetbank laten roken ) ; terug de voorste as: 5% afwijking: achteraan 90% ! Djees straks heb ik geen remmen meer dacht ik !!! Onmiddelijk zie die "chef" : "da kan niet" hij gaat op z'n buik liggen en zegt tegen de inspecteur : terug voorruit rijden en 20 cm opschuiven naar rechts: opnieuw de remproef: <10% afwijking! Hij zat met de binnenste band tegen de remmenbank te wrijven: MAW : Remmen zijn OK! Dat was dus geluk bij een ongeluk.
Terug naar de afkeur:
1) Olielek: Zoals enkele dagen geleden al gemeld in topic
viewtopic.php?f=21&t=4814 een olielekkage aan de voorste kering ( en aan de oliepeilstok?) Ik heb een filmpke op youtube gezet
https://www.youtube.com/watch?v=lPttrNxFT2s , dan kunnen jullie meegenieten/denken. Morgen gaat de grille en radiator eraf : dan zien we al iets meer: progessie zal ik hier posten.
2) Speling op de stuurstang/stuurarm/spoorstangeind
stond al een tijdje in de lijst met "in het oog" te houden ( vorig jaar aan de andere kant nog een "rubbertje" moeten vervangen. Vorig jaar had ik overigens het volledige onderdeel gekocht maar ik kreeg de stang niet los? Heeft er iemand een trukkendoos? voor alle duidelijkheid: met de trekker kreeg ik de cone er wel af , maar vervolgens niet los van de spoorstang.... ideas? voor alle duidelijkheid het gaat dus over dit onderdeel:
We hebben dus wat werk en vuile handen voor de boeg!
Ps: Opnieuw afspraak op 24/08 in het keuringstation!