Wat is er vandaag gebeurd?

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
melvin

Re: Wat is er vandaag gebeurd?

Bericht door melvin »

Volgens mij heeft Honomaad onwijs veel plezier van ze bak, ondanks hij in wat slechte staat is. 2 maanden lekker touren straks, festivals en lekker aan die bus klussen. Ik zeg goed bezig!
een maatje van me heeft een onwijs krokante 409 die wellicht in dezelfde staat is als die van Honomaad, echter heeft hij er nog het allermeest plezier van van ons allemaal en is er het meest mee weg! Rijd elk jaar heel europa meerdere malen door (ook vuurshow addict!).
hij zegt altijd, het interesseert me niks wat julie van me bus vinden, die van julie staat 9 maanden per jaar stil en julie worden boos als ik met me blubber klompen julie bus instap, julie zijn niet wijs, ik rij die 409 helemaal op en heb me helemaal stuk gelaggen :up:
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Het is natuurlijk waar je zelf voor kiest: niet iedereen wil in een spons op 4 wielen rondrijden.
Ik zelf hou er wel van als de buiten en binnenkant schoon is.
Met baggerpoten na binnenhuppelen word niet toegestaan.
Het lijkt mij ook niet erg fris om in een moddervloer je te moeten omkleden.
Ieder mag doen wat ie wil, wel of geen onderhoud plegen, ik vind het prima, maar als er onderweg wat stuk gaat moet je ook niet klagen.

Ik wens u allen een fijn vakantie toe!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Admin schreef:Eet smakelijk. Dan is die voetbalgekte toch nog èrgens goed voor geweest.

BTW De bijna-dagschotel is in de aanbieding.
Hij was erg lekker, ondanks dat het bijna avond was! :mrgreen:
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Kurzzeitkennzeichen is geregeld. Was gisteren al in Viersen maar kreeg geen kenteken omdat de gemeente Hepberg de 409 nog niet had afgemeld.

Dat is vanmorgen wel gebeurd en de papieren zijn op mijn verzoek naar Viersen gefaxt.

Alles super gelopen. Uiteraard genaaid met een verzekering maar daar ben je Nederlander voor.

Belangrijkste voor mij is dat je als nederlander dus gewoon naar een Strassenverkehrsambt kan gaan een een kurzzeitkennzeichen halen.

groeten Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Vandaag mijn andere hobby (de blauwe) opgehaald, is nu weer helemaal waterdicht en roestvrij.

Voor wie de complete hersteloperatie wil lezen, die vind je hier:

http://www.oudebenzclub.nl/forum/oude-b ... ij-toontje

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Janneman
Contacteer:

Bericht door Janneman »

Zo da's nog eens grondig aanpakken! Kun je weer een flink tijdje mee vooruit.
-----------------------
Groetjes,
Jan
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Wat een artiest, die Toontje! Veel veilige kilometers met je nieuwe 280!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
melvin

Bericht door melvin »

Ik las dat stukje over Cartec paint control. Is dat wat? Ik wil mijn busje voor de vakantie nog even goed poetsen. Hij is helemaal dof geworden. Is dat alleen online te bestellen, ik kan in ieder geval geen verkooppunten vinden.
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Ja, die Toontje is een mooie artiest én kunstenaar. Kan uitstekend freubelen.

Wat Cartec betreft, ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ben geen poetser maar een rijder 8) .

Op dat forum kun je er meer over lezen en ook bestellen; je kunt jezelf registreren, er is ook een Camperhoekje.

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
melvin

Bericht door melvin »

soms moet het toch echt eens gebeuren, er zit nog modder op me achterdeuren van oudjaarsnacht :mrgreen:
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

Bij mij ook, maar dan van jaaaaren geleden! :mrgreen:

Vandaag een startkit PLC-besturing besteld. Wil me hier al een paar jaar in verdiepen (het programmeren althans) en steeds komt het er niet van. Er zijn op het werk wat, ehhmmm, ontwikkelingen, wat me net het extra zetje geeft om er nu maar eens serieus werk van te maken. :)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Programmab ... controller

Zelfs al wordt het niks, heb ik in elk geval er veel energie in gestopt en blijf ik niet achteraf met een "wat als" gevoel zitten!

Jeroen
vanhooltje

Bericht door vanhooltje »

Vandaag ben ik door Wim geholpen met klusjes aan vanHooltje :D hiervoor mijn verpletterende dank, doch niet dodelijk Wim :D
Ik moest wel erg wennen aan mijn nieuwe rol als spullen aangever :shock: Normaal ben ik de werker en een ander (meestal is dit vanHoollinetje) de aangever/hulp, maar aangezien mijn polsen dat niet meer toestaan deed Wim dit. Nogmaals dank hier voor, ook namens vanHoollinetje :D :D

We hebben een lek in het differentieel gedicht, een rammelende uitlaat verbouwd, en een kachel kraantje geplaatst daar de oude niet meer afsloot.
Daarna met de gootstrippen aan het spelen geweest, wat bleek dat het voorste toplicht pressies in de weg zat dus die moest naar omhoog geplaatst worden. Maar de kit van de oude positie moest wel even verwijdert worden en dat kost tijd, en tja de dag was al weer om dus om 1800 uur gestopt.
Na een dag van flink door gaan, met een uiterst voldaan gevoel (wel weer met pijnlijke polsen) naar huis :D
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Maxer
Contacteer:

Bericht door Maxer »

Mijn wederhelft vond het wasbakje in de badkamer maar niks. Veel te klein. Dat moest anders. Nou heb ik het een paar jaar tegen kunnen houden maar nu moest ik er toch echt aan geloven. Enfin, op naar Ikea. Daar een compleet kastje gehaald voor maar €70 en dan heb je de sifon er ook nog bij. De vorige kast had ik zelf gemaakt maar ik ben er achter dan Ikea dat veel beter kan dan ik. Dus even slopen en de nieuwe er in gelijmd. Jawel, gelijmd. Slechts 2 parkers gebruikt in het geheel want ik ben gek op polymeerlijm, wat ik beschouw als de beste uitvinding van de 20e eeuw.
Het is wat mij betreft klaar, nu kan de vrouw er in om schoon te maken en in te richten.

Oude situatie:
Afbeelding

Nieuwe situatie:
Afbeelding
nicobr

Bericht door nicobr »

*,

Vandaag was het D-DAY voor de mobi op de Technische Controle (De belgische APK?) in deurne... Goed en slecht nieuws: Rode kaart, maar het lijkt me niet hopeloos... Straks meer over de foutjes maar eerst wat hilariteit:

Bij de eerste meting van de remmen, vooraan 5% afwijking , achteraan 80% ! Ik dacht al aan het ergste.. achja: rij maar door tot aan de lichten zei de inspecteur.. Ok dus: lichten zijn ok : de inspecteur gaat een praatje maken met z'n chef en komt terug: Rij maar even terug achteruit : want we hebben de meetresultaten van de remmenproef niet opgeslagen en blijkbaar moet dat voor alle wagens met > 3,5 T. Ik dus terug achteruit ( en even de meetbank laten roken ) ; terug de voorste as: 5% afwijking: achteraan 90% ! Djees straks heb ik geen remmen meer dacht ik !!! Onmiddelijk zie die "chef" : "da kan niet" hij gaat op z'n buik liggen en zegt tegen de inspecteur : terug voorruit rijden en 20 cm opschuiven naar rechts: opnieuw de remproef: <10% afwijking! Hij zat met de binnenste band tegen de remmenbank te wrijven: MAW : Remmen zijn OK! Dat was dus geluk bij een ongeluk.

Terug naar de afkeur:
1) Olielek: Zoals enkele dagen geleden al gemeld in topic viewtopic.php?f=21&t=4814 een olielekkage aan de voorste kering ( en aan de oliepeilstok?) Ik heb een filmpke op youtube gezet https://www.youtube.com/watch?v=lPttrNxFT2s , dan kunnen jullie meegenieten/denken. Morgen gaat de grille en radiator eraf : dan zien we al iets meer: progessie zal ik hier posten.

2) Speling op de stuurstang/stuurarm/spoorstangeind
stond al een tijdje in de lijst met "in het oog" te houden ( vorig jaar aan de andere kant nog een "rubbertje" moeten vervangen. Vorig jaar had ik overigens het volledige onderdeel gekocht maar ik kreeg de stang niet los? Heeft er iemand een trukkendoos? voor alle duidelijkheid: met de trekker kreeg ik de cone er wel af , maar vervolgens niet los van de spoorstang.... ideas? voor alle duidelijkheid het gaat dus over dit onderdeel: Afbeelding

We hebben dus wat werk en vuile handen voor de boeg!

Ps: Opnieuw afspraak op 24/08 in het keuringstation!
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

WAS HET MISSCHIEN LINKSE DRAAD ?????
Anders warm stoken kan helpen...

Frank
nicobr

Bericht door nicobr »

Frank.fjph schreef:WAS HET MISSCHIEN LINKSE DRAAD ?????
Kan altijd, maar het nieuwe stuk had rechtse draad...

Warm stoken is een optie die ik idd kan overwegen ( ga deze keer toch de volledige stang ervanonder halen)
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Gungum,..... Ik heb meer gumgum nodig.

Een handschoenen. mijn handen doen pijn van dat spul.

Eerst even naar de heuts, voorraad gungum bijvullen dan naar Gamma, ijzerdraad halen om de boel bij elkaar te knopen en vanmiddag naar verjaardag petekindje. Vanavond weer verder kleien en knutselen .

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Reed vandaag van Flensburg in noordelijke richting. Opeens een heel circus aan alarmbellen in m'n dashboard... Meteen aan de kant (was gelukkig een plekje). Platte riem (dik 1.50 m lang) voor alternator en waterpomp bleek in talloze stukjes uiteengespat.

Via de mobiele telefoon in de slag met de bureaucratie: ANWB bemiddelde - ADAC kon niets met een bus - zelf verzonnen dat er in sommige DAFs dezelfde Cummins zit als in onze schoolbus en ANWB weer gebeld - DAF-pechservice kwam met een hele bos riemen, maar zonder de juiste (had de ANWB vergeten door te geven) - magazijnmeester gebeld - kwam half uurtje later - nog een half uurtje en we konden weer verder.

http://sittig.nl/2012/2012-4.html

Als we naar Mongolië gaan, nemen we een reserveriem mee.
Groeten,

Ernst / Admin

Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Ernst,

Is het een idee om het telefoonnummer van ITS (InternationalTruckService) van DAF mee te nemen, kun je rechtstreeks communiceren, scheelt tijd....

http://www.daf.eu/NL/Services/Pages/Int ... rvice.aspx

Misschien ook handig om met de lokale DAF deler in Beerze cq nieuwe lokatie eerst even een praatje te maken, mogelijk zet ie wat vtg gegevens in zijn klantenbestand van jou. Scheelt nog meer zoekwerk.

Frank
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Frank,

Bedankt voor het meedenken.

Maar...
- hulp inroepen via de ANWB betekent dat de voorrijkosten en de pechverhelping langs de weg voor rekening van de IRK (tegenwoordig "Wegenwacht Europa" o.i.d.) komen
- met internet aan boord is het opzoeken van een dealer nooit zo'n heksentoer
- ik denk niet dat de dichtstbijzijnde DAF-dealer (Turnhout) een Blue Bird in z'n computer wil/kan zetten.

De enige overeenkomst tussen DAF en Blue Bird is dat beide Cummins motoren gebruiken dan wel gebruikt hebben. Toevallig wist ik dat en het hielp ook dat ik het Cummins werkplaatshandboek bij me heb, met o.a. de lengte van de riem :wink:
Groeten,

Ernst / Admin

Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Berthil,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Je hebt er mooi weer bij geregeld.
Groeten,

Ernst / Admin

dereiziger

Bericht door dereiziger »

Van ons ook gefeliciteerd Berthil ;)
Afbeelding
nicobr

Bericht door nicobr »

Berthil,

Proficiat en geniet van jouw speciale dag!

N & Co
Jeroen_Hanomaf
Contacteer:

op 8-8-2012 vader geworden van Bart Jan, bijna 3 weken te vroeg en daarom nog een klein ventje die wat extra aandacht vereist m.b.t. de voeding, maar hij is verder gezond en ook moeders maakt het goed! :)
dereiziger

Bericht door dereiziger »

Jeroen .. geweldig .. gefeliciteerd .. voor jullie .. ;).. :up: :up: :up: :lol:
Afbeelding
Plaats reactie