Dat klinkt als vrienden van me, was het deze bus?Leo schreef:ps, wie stond vanmiddag op de Afsluitdijk nabij het Monument? Bruinrode bus met soort van blauw middengedeelte en achterbalkon.
http://sandra-dejong1.magix.net/website ... t=15&pos=0
Dat klinkt als vrienden van me, was het deze bus?Leo schreef:ps, wie stond vanmiddag op de Afsluitdijk nabij het Monument? Bruinrode bus met soort van blauw middengedeelte en achterbalkon.
Owww, is dit tóch een serieus forum??? Wis ik nie.. Want op serieuze dingen komt de laatste tijd geen reply meer, dus ikke dacht... :oops:Ben schreef:Dit is een serieus forum Leo, ik wil het weten.
Jah, mijn daverend gekke persoontje onder andere, 't is mijn favoriete testbaan.. :PBen schreef:Op de afsluitdijk kom je de gekste dingen tegen maar toch.
Jij ook een gelukkig 2006 Ben, en nog veel plezier tijdens het nije ried'n gewenst..Ben schreef:ps: ook nog een mooie nieuw jaar, met een beetje LPG of aceton wordt het nog mooier..
Haha, inderdaad, de mijne heeft al zoveel bruine plekken en gaten dat zelfs de binnekant zou gaan roesten met de hoeveelheden pekel die ze nu strooien.Leo schreef: De rest van het Duitse blik staat allemaal op stal vast te roesten, :( zal het toch van de dyhards moeten hebben in dit kouwe seizoen. 8)
Ik m'n oliebadfilter vandaag wel uit elkaar gerukt :~)Leo schreef:Dat luchtfilter van jou is alvast geen oliebad zo te zien, die kun je dus zo uit elkaar rukken.
Hoe reinig je dat dan? Gewoon met een doek, of met een doek met petroleum o.i.d.?Leo schreef:Dan zou ik ook nog kijken of al die slangen van binnen wel schoon zijn.
Vooral de aansluitingen waarop die slangen gemonteerd zijn, niet vergeten na te kijken.
Bij mij zat er een beste koek vuil in verborgen, het scheelde me na reiniging al weer een paar seconden.
Lappie met brandbare vochtigheid is altijd goed.zeerover schreef: Hoe reinig je dat dan? Gewoon met een doek, of met een doek met petroleum o.i.d.?
En is het goed om echt alle slangen te checken?
ff de slangenklemmen loshalen is niet zó veel werk, kun je meteen ff checken of alles nog heel is.zeerover schreef:'k had vandaag dus die luchtfilterpot open en kon op die manier van onder af de slangen in kijken. Dat zag er schoon uit, maar misschien moet ik ook voelen om het goed te checken?
Als dat dan goed is, moet ik dan alsnog de rubberen slang bovenin los halen?
'k heb dus een OM314 en de slang die de lucht van de luchtfilter naar de motor voert heeft halverwege een kunststof stuk.
Dus luchtfilterpot-rubberslang-plastic buis-rubberslang-motorblok.
Als die onderste rubberenslang schoon is, moet ik die slang verderop dan ook los halen om te controleren?
Tsss, gewoon vloek, trek, ruk, zweet, stoot, klap en los is het zooitje. :Pzeerover schreef:En als iemand nog tips heeft bij het vervangen van de pot hoor ik ze ook graag. Vanmiddag de verroeste moeren in de kruipolie gezet...
Bouten van glimmend rvs en daarachter totaal doorgeroeste moeren![]()
Alvast zitten passen en meten hoe ik daar nou het beste bij kom met sleutels en doppen. (niet gemakkelijk, maar volgens mijn vriendje is dat nou de Zen van het motoronderhoud...)
Leo,Leo schreef: Waar ik in geintresseerd ben is:
De tijd tussen 0 --> 50km/uur, (gemeten op de vlakke weg met weinig wind)
de tijd tussen 50 --> 80km/uur. ( of van 0 --> 80, ook goed)
Gebruik je aceton of andere toevoegingen in brandstof of/en smeerolie.
Soort brandstof ( diesel, benzine, PPO of een PPO/dieselmix in %)
Type bus ( laag, hoog, schrikkelijk hoog, gewicht)
Type motor en opgegeven pk's.
Soort versnellingsbak ( 4bak, 5bak, bij automaat hoeveel trappen die heeft)
Gewicht
Eventuele andere modificaties die van invloed kunnen zijn ( bv andere achteras ofzo)
'k wou eerst nog allerlei metingen doen zonder aceton, maar dat duurt me toch te lang.Ben, in een ander topic schreef:Johzeerover schreef:Ik ga het zelf binnenkort ook gebruiken. :~)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten