Het gebruik van Generatoren op een GOP
- berriaaf
Wat vinden Dubbelluchters van generatoren op en overnachtingsplaats
Zelf den ken we er ook aan om een generator aan te schaffen voor onverwachte stroomutval
Maar zoals we zelf ook wel gehoord en gezien hebben maken ze volgens ons toch allemaaal te veel lawaai
Bertus
Zelf den ken we er ook aan om een generator aan te schaffen voor onverwachte stroomutval
Maar zoals we zelf ook wel gehoord en gezien hebben maken ze volgens ons toch allemaaal te veel lawaai
Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- Ernst
- Contacteer:
Bertus,
Ik zou zeggen: alleen als het kortstondig nodig is voor b.v. een noodreparatie m.b.v. de zware boor of de lastrafo. En uiteraard niet als de kinderen slapen. En dan nog zou ik een plekje zoeken, zo ver mogelijk van andere campers verwijderd. Want het gemiddelde luchtgekoelde aggregaat, zeker een diesel, maakt nu eenmaal een pokkeherrie.
Er zijn overigens ook geluidsarme of geluidloze oplossingen voor extra electrisch (en warmte-) vermogen. Ga maar eens Googlen met b.v. "brandstofcel", "Whispergen", "Stirling motor"... Daar hangen voor een behoorlijk vermogen trouwens wel griezelige prijskaartjes aan.
Ik zou zeggen: alleen als het kortstondig nodig is voor b.v. een noodreparatie m.b.v. de zware boor of de lastrafo. En uiteraard niet als de kinderen slapen. En dan nog zou ik een plekje zoeken, zo ver mogelijk van andere campers verwijderd. Want het gemiddelde luchtgekoelde aggregaat, zeker een diesel, maakt nu eenmaal een pokkeherrie.
Er zijn overigens ook geluidsarme of geluidloze oplossingen voor extra electrisch (en warmte-) vermogen. Ga maar eens Googlen met b.v. "brandstofcel", "Whispergen", "Stirling motor"... Daar hangen voor een behoorlijk vermogen trouwens wel griezelige prijskaartjes aan.
Met vriendelijke groeten,
Ernst Sittig
Ernst Sittig
- Arnold Smeets
Helemaal met Ernst eens!
2 jaar geleden op een camping gestaan, naast een camper met alles wat er maar in je huis kan staan, koelkast, oven, televisie enz. enz. in ieder geval meer dan de camping aan stroom kon leveren.
Irritant als je buiten zit en geweldig vervelend als je wilt gaan slapen!
Groet,
Arnold
2 jaar geleden op een camping gestaan, naast een camper met alles wat er maar in je huis kan staan, koelkast, oven, televisie enz. enz. in ieder geval meer dan de camping aan stroom kon leveren.
Irritant als je buiten zit en geweldig vervelend als je wilt gaan slapen!
Groet,
Arnold
- Anton
Hoi
Ik ben geen voorstander van het gebruik van aggregaten: het is mi, niet nodig.
In Duitsland word je vriendelijk doch zeer dwingend gevraagd het ding uit te zetten.
Ook in Nederland wordt het niet echt gewaardeerd.
Zelf heb ik voldoende accucapaciteit om een dag of drie vier te staan zonder paal.
Alle dus ook de (geluids) geïsoleerde aggregaten maken lawaai zeker als ze volaan moeten draaien.
Als je met pech staat zegt niemand er wat van.
Dus mijn mening: niet gebruiken, alleen in nood!
Groet Anton
Ik ben geen voorstander van het gebruik van aggregaten: het is mi, niet nodig.
In Duitsland word je vriendelijk doch zeer dwingend gevraagd het ding uit te zetten.
Ook in Nederland wordt het niet echt gewaardeerd.
Zelf heb ik voldoende accucapaciteit om een dag of drie vier te staan zonder paal.
Alle dus ook de (geluids) geïsoleerde aggregaten maken lawaai zeker als ze volaan moeten draaien.
Als je met pech staat zegt niemand er wat van.
Dus mijn mening: niet gebruiken, alleen in nood!
Groet Anton
- De Rooie Reus
Generalisatoren.
Als je nadenkt over die problemen, vind ik een hotel een goed alternatief: de camper kan dan thuis blijven.
Groeten van
Martin

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- Onze Bus
Bertus,
Onverwachte stroomuitval kan iedereen thuis ook overkomen. Heb je daar thuis ook een aggregaat voor?
Als ons dit overkomt zullen we ons thuis moeten behelpen met de middelen die zonder stroom werken, en in onze kamper kunnen we zonder stoom.
Ben het overigens niet met je eens dat de meeste aggregaten te veel lawaai maken. De lawaaischoppers koop je voor een prikje in de bouwmarkt.
Er zijn lawaaiarme aggregaten te koop (niet in de bouwmarkt) maar dan moet je wel bereid zijn wat dieper in de buidel te tasten.
"Onze Bus"
Onverwachte stroomuitval kan iedereen thuis ook overkomen. Heb je daar thuis ook een aggregaat voor?
Als ons dit overkomt zullen we ons thuis moeten behelpen met de middelen die zonder stroom werken, en in onze kamper kunnen we zonder stoom.
Ben het overigens niet met je eens dat de meeste aggregaten te veel lawaai maken. De lawaaischoppers koop je voor een prikje in de bouwmarkt.
Er zijn lawaaiarme aggregaten te koop (niet in de bouwmarkt) maar dan moet je wel bereid zijn wat dieper in de buidel te tasten.
"Onze Bus"
-
Onze mb 410 is uitgerust met een aggregaat (zat er nou al éénmaal in).
Ik had er zelf niet direct voor gekozen, maar eruit halen doe ik toch niet.
We hebben net een paar dagen op Texel vertoeft en moesten daar ons stroomverbruik apart afrekenen (2 kW Ã 35 Eurocent) voor 2 overnachtingen, dus het stroomverbruik is weinig dat het eigenlijk niet loont om een aggregaat aan boord te hebben.
De koelkast staat op LPG
De kachel op LPG
1 Lamp op 12 V.
De ringverwarmingsventilator op 12 V.
Hoewel het aggregaat geluidsarm is (volgens het boekje) zal ik het alleen in uiterste noodzaak gebruiken (startproblemen bv.)
Ik had er zelf niet direct voor gekozen, maar eruit halen doe ik toch niet.
We hebben net een paar dagen op Texel vertoeft en moesten daar ons stroomverbruik apart afrekenen (2 kW Ã 35 Eurocent) voor 2 overnachtingen, dus het stroomverbruik is weinig dat het eigenlijk niet loont om een aggregaat aan boord te hebben.
De koelkast staat op LPG
De kachel op LPG
1 Lamp op 12 V.
De ringverwarmingsventilator op 12 V.
Hoewel het aggregaat geluidsarm is (volgens het boekje) zal ik het alleen in uiterste noodzaak gebruiken (startproblemen bv.)
Mercedes L319 (brandweer) '66
Mercedes L613D Bus Camper
Mercedes L613D Bus Camper
Re: Het gebruik van Generatoren op een GOP
Bij voorbaat sorry voor de reclame (niet)berriaaf schreef:
Bertus
Deze zijn superstil, ze zoemen zachtjes.
Maar kosten ook wel wat.
http://www.hondapowerequipment.com/gensup.asp
http://www.honda.nl/pdf/handys_overzicht_2005.pdf