vertraging inkomende berichten
- Leo
- Site Admin
vertraging inkomende berichten
Hoi allemaal,
soms krijg ik geplaatste forumberichten binnen met een enorme vertraging ( loopt wel eens op tot 2 uur)
Is de AIVD aan het klooien hier, of ligt dat aan de klok van het forum?
Heeft iemand anders er ook last van?
Mvg, Leo.
soms krijg ik geplaatste forumberichten binnen met een enorme vertraging ( loopt wel eens op tot 2 uur)
Is de AIVD aan het klooien hier, of ligt dat aan de klok van het forum?
Heeft iemand anders er ook last van?
Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- berriaaf
Leo
Dat zal maar bij weinigen het geval zijn die de inkomende berichten met vertraging binnen krijgen
En zijn ja maar enkelen op het forum
En de zelfde mensen die regelmatig op het forum zijn en schrijven moeten of verwachten dat die ook allemaal nog eens reageren op een onderwerp
Het blijft nu eenmaal (dubbel)lucht
Er zijn nu eenmaaal een heleboel dubbelluchters denk ik die wel lezen op het forum maar er geen heil in zien om een onderwerp te starten of antwoord te geven
Bertus
P,s : Weer een start voor reactie, maar dat had jij eigenlijk al gedaan
Dat zal maar bij weinigen het geval zijn die de inkomende berichten met vertraging binnen krijgen
En zijn ja maar enkelen op het forum
En de zelfde mensen die regelmatig op het forum zijn en schrijven moeten of verwachten dat die ook allemaal nog eens reageren op een onderwerp
Het blijft nu eenmaal (dubbel)lucht
Er zijn nu eenmaaal een heleboel dubbelluchters denk ik die wel lezen op het forum maar er geen heil in zien om een onderwerp te starten of antwoord te geven
Bertus
P,s : Weer een start voor reactie, maar dat had jij eigenlijk al gedaan
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
- Leo
- Site Admin
Hoi Bertus,
het is een vaststaand gegeven dat de meeste mensen alleen maar lezen.
Dat is niet zo heel erg, want anders zouden we hier een soort forum krijgen waar, door de enorme hoeveelheid berichten, geen mens meer een antwoord op z'n vraag kan vinden.
Gelukkig schrijft niet iedereen zo veel als wij.. 8)
Maar waar ik mee zit is dat bijvoorbeeld Skamper om 2130 uur een bericht plaatst, en dat ik dat bericht om 2300 nog steeds niet op mijn scherm heb.
Dáár baal ik een beetje van, want dan moet ik antwoorden als ik nét uit mn nest ben en daar word ik niet vrolijk van..
Mvg, Leo.:D
het is een vaststaand gegeven dat de meeste mensen alleen maar lezen.
Dat is niet zo heel erg, want anders zouden we hier een soort forum krijgen waar, door de enorme hoeveelheid berichten, geen mens meer een antwoord op z'n vraag kan vinden.
Gelukkig schrijft niet iedereen zo veel als wij.. 8)
Maar waar ik mee zit is dat bijvoorbeeld Skamper om 2130 uur een bericht plaatst, en dat ik dat bericht om 2300 nog steeds niet op mijn scherm heb.
Dáár baal ik een beetje van, want dan moet ik antwoorden als ik nét uit mn nest ben en daar word ik niet vrolijk van..
- Leo
- Site Admin
Nóg vroeger??? :shock: :shock:Gerard schreef:vroeger opstaan Leo, gewoon vroeger....
net als ik. 8)
Dit is al een barbaarse tijd voor een nachtmens als ik.. :?
Normaal gesproken lig ik er om deze tijd nét in.. :P
Ga snel maar weer omschakelen denk, dit "normale" gedoe is niks voor mij.. 8)
Ben helemaal van 't pad af.. :(
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hi Leo,
Ga snel maar weer omschakelen denk, dit "normale" gedoe is niks voor mij..
Misschien ligt de vertraging wel aan je GPRS- of UMTS-verbinding. Al die bitjes moeten eerst, tegen de zwaartekracht in, in die paal omhoog klauteren en dan zomaar in de koude lucht springen. Brrrrr! Jij zou ook zo lang mogelijk veilig op de grond blijven.
EWS
Ga snel maar weer omschakelen denk, dit "normale" gedoe is niks voor mij..
Misschien ligt de vertraging wel aan je GPRS- of UMTS-verbinding. Al die bitjes moeten eerst, tegen de zwaartekracht in, in die paal omhoog klauteren en dan zomaar in de koude lucht springen. Brrrrr! Jij zou ook zo lang mogelijk veilig op de grond blijven.

EWS
- GerardM
- Contacteer:
Ja de hamvraag is of skamper dat bericht om 2130 NL tijd plaatste, of dat zijn klokinstelling wat afwijkt, zoals ook al besproken in het onderwerp over de klok in de bijrijdersstoel... Of wellicht zit Ãe echt in een andere tijd zone...Leo schreef:
Wat bedoel je trouwens met 'binnenkrijg', heb je ergens een automatisme dat ervoor zorgt dat zodra iemand iets intypt op het forum dat er bij jou een belletje rinkelt ?
Groet,
Gerard
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Hi Gerard,
Wat bedoel je trouwens met 'binnenkrijg', heb je ergens een automatisme dat ervoor zorgt dat zodra iemand iets intypt op het forum dat er bij jou een belletje rinkelt ?
Dat "mechanisme" heb jij ook, als je
Breng mij standaard op de hoogte van reacties:
Stuurt een email als iemand reageert op een onderwerp waar je in gepost hebt. Dit kan altijd veranderd worden als je een bericht plaatst.
in je profiel op "ja" zet en ook je mailclient eens per minuut de POP-server op binnengekomen berichten laat checken...
Daar zitten geen uren vertraging in. Maar je hebt gelijk: het is vaak onduidelijk welk tijdstempel er aan een bericht hangt. Hoewel, bij forum-postings lijkt mij de systeemtijd van de server (WideXS) de enige logische.
Groeten,
Ernst
Dat "mechanisme" heb jij ook, als je
Breng mij standaard op de hoogte van reacties:
Stuurt een email als iemand reageert op een onderwerp waar je in gepost hebt. Dit kan altijd veranderd worden als je een bericht plaatst.
in je profiel op "ja" zet en ook je mailclient eens per minuut de POP-server op binnengekomen berichten laat checken...
Daar zitten geen uren vertraging in. Maar je hebt gelijk: het is vaak onduidelijk welk tijdstempel er aan een bericht hangt. Hoewel, bij forum-postings lijkt mij de systeemtijd van de server (WideXS) de enige logische.
Groeten,
Ernst
- GerardM
- Contacteer:
Ja
Ja die opties ken ik en heb ik ook aanstaan, maar dat werkt alleen als je ergens op geabonneerd bent. Ik dacht dat Leo een knopje had gevonden om automatisch een email te krijgen bij elk nieuw topic dat geopend wordt.
En ja hangt het samen met de poll frequentie van je email client, en natuurlijk de email service van je email provider. Ik heb een hele riedel email providers en een enkeling heeft nog wel eens vertraging (die van die blonde diva met een wat ongelukkige beursgang, ben de naam even kwijt).
Groet,
Gerard
En ja hangt het samen met de poll frequentie van je email client, en natuurlijk de email service van je email provider. Ik heb een hele riedel email providers en een enkeling heeft nog wel eens vertraging (die van die blonde diva met een wat ongelukkige beursgang, ben de naam even kwijt).
Groet,
Gerard
- GerardM
- Contacteer:
klopt, maar die wordt dan aangevuld met hetgeen je in je profiel hebt gespecificeerd als tijdzone. Je kunt dit eenvoudig zien rechtsonder in je scherm: Tijden zijn in GMT + 1 uur. Ik heb wat zitten spelen met de instellingen in mijn profiel en inderdaad zie je de tijd meeveranderen op het scherm, ook bij reeds geplaatste berichten.Admin schreef: Maar je hebt gelijk: het is vaak onduidelijk welk tijdstempel er aan een bericht hangt. Hoewel, bij forum-postings lijkt mij de systeemtijd van de server (WideXS) de enige logische.
Groeten uit een regenachtig Maastricht waar de klok nu half twee aanwijst.
Gerard
- Sylvia
- Contacteer:
En je bericht gepost wordt op 13:13! Kennelijk krijgt elk bericht tussen 13 en 14 uur die aanduiding mee.GerardM schreef:Groeten uit een regenachtig Maastricht waar de klok nu half twee aanwijst.
groeten, Sylvia [die eigenlijk helemaal niet op het forum moet zitten maar zich moet concentreren op de Uitlaatklep die vandaag af moet!]
groetjes, Sylvia
- GerardM
- Contacteer:
- Leo
- Site Admin
Hoi Gerard,
Als ik online ben, dan kijk ik minstens ieder kwartier ff of er iets nieuws is, das mijn "belletje"..
Als ik dan om 2315 m'n comp uitzet, en de volgende morgen blijkt er een bericht om 2130 geplaatst te zijn, dan krab ik mij wel ff op de kale schedel.
De aanpassing zoals beschreven in het "tijdentopic" had ik meteen al doorgevoerd.
Dat in dit "vrije land" Emails gescand worden is wijd en zijd bekend.
Heb al eens emails binnengekregen van meer dan een dag oud, had er waarschijnlijk weer 1 of andere #"$*# Bigbrother zitten pitten...
Maar als die klojo's dat nu ook al met dit soort berichten gaan doen, dan zijn ze wel héél érg paranoïa..
Als het aan deze site/server ligt is er weinig aan te doen zolang mensen zelf de tijd kunnen instellen.
Al met al kan ik me er nog wel eens druk om maken, maar dat gaat vanzelf wel weer over hoor...
Als ik online ben, dan kijk ik minstens ieder kwartier ff of er iets nieuws is, das mijn "belletje"..

Als ik dan om 2315 m'n comp uitzet, en de volgende morgen blijkt er een bericht om 2130 geplaatst te zijn, dan krab ik mij wel ff op de kale schedel.
De aanpassing zoals beschreven in het "tijdentopic" had ik meteen al doorgevoerd.
Dat in dit "vrije land" Emails gescand worden is wijd en zijd bekend.
Heb al eens emails binnengekregen van meer dan een dag oud, had er waarschijnlijk weer 1 of andere #"$*# Bigbrother zitten pitten...
Maar als die klojo's dat nu ook al met dit soort berichten gaan doen, dan zijn ze wel héél érg paranoïa..

Als het aan deze site/server ligt is er weinig aan te doen zolang mensen zelf de tijd kunnen instellen.
Al met al kan ik me er nog wel eens druk om maken, maar dat gaat vanzelf wel weer over hoor...