Hier wat plaatjes van ons nieuwe project voor de komende jaren.
Dit is een foto van 1980.
En dit was de binnenkant, als je goed kijkt zie je nog aanknopingspunten
Het dak is voorzien van vlonders waar vandaan opnames konden worden gemaakt. Zo is deze auto volgens mij ook aanwezig geweest bij de Elfstedentocht van 1985 / 86
De auto staat in Zeeland en ik ben er 5 weken geleden naartoe gereden om hem zelf te bekijken, dat viel nog niet tegen al blijft het een ongerestaureerde vrachtauto van 45 jaar oud. Er staat slechts 100k op de teller en zo op het oog lijkt het chassis in goede staat. Wel is er schade aan de koets omdat er ergens tegenaan is gereden en sommige luiken zijn gesloopt.
De auto staat nu ongeveer 8 jaar stil en komt daarvoor uit een ander depot waar de auto 15 jaar stond ofzo. Wel altijd droog overigens.
De plannen zijn om hem eerst technisch in orde te krijgen. (alle rubberdelen van de ophanging zijn versleten zoals schokbrekers, ophanging stabilisatie stang rubbers en de uitlaat is rot en de remmen moeten worden nagekeken. Daarna zal de koets worden aangepakt en worden hersteld. Eerst nieuwe luiken om hem weer netjes dicht te maken en daarna een spuitbeurt rondom. Over de kleur twijfelen wij nog.
Verdere plannen zijn om er een camper van te maken. Qua interieur denk ik aan iets klassieks, zo ben ik een oud-scheepstimmerman tegen het lijf gelopen die daar wel aardigheid in ziet, maar ik heb ook een lijntje uitstaan naar een Duitse camperbouwer. Ik kan niet veel zelf (tijd).
De voordelen zijn er wel; lekker ruim en gewicht opbouw / inbouw maakt niet uit, ouder dan 40 jaar dus geen enkele houderschapsbelasting meer, vaak toegang tot umweldzones, de koets is al geisoleerd en voorzien van koel en verwarmingssleuven.
Nadelen zijn er uiteraard ook; het verbruik is navenant (1:3 schat ik), hij is zwaar (12 ton) en er moet nogal wat aan opgeknapt worden.
Nog een filmpje van het bezoek
https://www.youtube.com/watch?v=CZB9WOuzq40
We hebben weer wat te doen zeg maar ;-)[/QUOTE]