Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
DVIII

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

ben benieuwd of die gristendemokraten er een noodwetje voor gaan timmeren , de meeste oldtimers rijden op de dag des heeren dus dat willen ze wel bestrijden ! :MrGreen:
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Hanomaad

Bericht door Hanomaad »

"Vanmiddag heeft de Tweede Kamer de moties ten aanzien van een aangepaste overgangsregeling voor oldtimers verworpen. Op 12 oktober dienden Ronald van Vliet en Tony van Dijck moties in voor het uitbreiden van de overgangsregeling. Zij gaven daarin aan dat het wenselijk zou zijn om ook oldtimers op Diesel en LPG van de overgangsregeling gebruik te laten maken. De moties waren een uitvloeisel van de behandeling van de tegenvallende opbrengsten uit de huidige oldtimermaatregel. [...] Een uitbreiding van de overgangsregeling is vanuit milieuoogpunt- in ieder geval wat de diesels aangaat- niet wenselijk."

http://amklassiek.nl/tweede-kamer-verwe ... 015/10/27/

Het lijkt eropt dat het VW schandaal net op een onhandig tijdstip kwam voor het bovenstaande, al heeft het natuurlijk nog steeds geen spat te maken met waarom LPG hier ook in wordt betrokken. Het blijft gewoon om de pegels gaan, alleen wel om heel weinig pegels, zo blijkt nu.
paulv

Bericht door paulv »

Ik heb niet vaak (= nooit) meegemaakt dat een belastingmaatregel werd ingetrokken.
Gezien het huidige anti diesel klimaat verwacht ik nog erger.

Hier in Frankrijk krijg je al € 10.000 subsidie als je een (nieuwe) stekkerauto wilt kopen en iets minder subsidie voor een hybride, met als voorwaarde dat je je oude diesel naar de sloop brengt.
De diesel wordt 1 cent/l duurder, benzine 1 cent/l goedkoper.

Allemaal om die Fransen uit de dieselauto (80%) te krijgen.

Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie