Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

(voorheen bekend als Wegenbelasting)
Plaats reactie
Rene

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?

Bericht door Rene »

Ik heb de camper al wat jaren en in het begin heb ik gewoon belasting voor camper moeten betalen. Toen hij 25 jaar was hoefde dat niet meer. Moet ik dan nu weer opnieuw aanvragen voor speciaal tarief?

Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
setrabus

Bericht door setrabus »

ja gewoon opnieuw aanvragen!
anders ben je het haasje :down:
Rene

Bericht door Rene »

Dank U, gelijk de formulieren op de post gedaan. Raar dat de belasting dat zelf niet aangeeft, ze weten toch hoe hij in het systeem zat. Maar de belasting kan het niet makkelijk maken, wel moeilijker :down:

Gr Rene
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

Welke formulieren, en waar heb je die gehaald?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......

Afbeelding
karogegro

Bericht door karogegro »

Wij kregen dus ook een aanslag voor de camper als zijnde personenwagen.
Even een belletje met de belastingdienst was voldoende om deze om te zetten naar kampeerwagen.
De eerste beschikking is gelijk ingetrokken, en de nieuwe valt eerdaags op de mat.
Echt leuker is het er nog steeds niet op geworden, maar in dit geval wel makkelijk.
Btw, het telfnr staat op de aanslag.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Rene

Bericht door Rene »

Anton schreef:Hoi,

Welke formulieren, en waar heb je die gehaald?

Groet Anton
even googelen op VERZOEK MOTORRIJTUIGENBELASTING BIJZONDER TARIEF daar staat hij dan in pdf invullen en opsturen.

Gr Rene
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

FF gegoogeld, hier dus de link, scheelt weer het adres staat op het formulier:

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... der_tarief

Groet Anton

Afbeelding
Vinz

Bericht door Vinz »

eeeenn weekdier is weg.. mooi dat hij die oldtimers nog ff naar de kleute kon helpen.. :crazy:

http://www.nu.nl/politiek/3688391/staat ... dt-af.html
Mercedes 813
karogegro

Bericht door karogegro »

To litle, to late.......
En als er een schaap over de dam is................ :lol:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
setrabus

Bericht door setrabus »

tja daar zit onze Wrekers nou ,geen baan meer en toch het volle pond betalen voor z,n oldtimer ,
kan die mooi in z,n schuurtje gaan zitten en nadenken ,want rijden met z,n oldtimer wordt strakkies te duur :wave: :wave:
Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Admin »

Onderschat de wachtgeldregeling niet!
Groeten,

Ernst / Admin

If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.

No man can deny, die Gedanken sind frei!
Vinz

Bericht door Vinz »

Die krijgt nog "paar" maandjes een mooie zak geld.
Mercedes 813
Arno Z
Contacteer:

Bericht door Arno Z »

Met zijn 'staat van dienst' kan dat wachtgeld wel eens de maximale looptijd krijgen. Ik kan echt niet verzinnen waarom iemand hem nog aan zou nemen. Behalve dan als curator voor alle oldtimer-garages die op de fles gaan.
Hanomaad

Bericht door Hanomaad »

"Staatssecretaris Weekers, verantwoordelijk voor de MRB wetswijziging, heeft zijn ontslag ingediend naar aanleiding zware kritiek in de Tweede Kamer. Dit maal kritiek over de problemen bij de Belastingdienst met de uit te keren toeslagen.Toen hij hoorde dat er een motie van wantrouwen in de maak was trok hij zelf zijn conclusie.

Stichting Autobelangen is ronduit blij met zijn vertrek. Jammer alleen dat dit niet eerder gebeurde. Want alleen al zijn wangedrag tijdens de parlementaire behandeling van de wetswijziging MRB gaf voldoende aanleiding voor zijn vertrek. Hij heeft ook nooit met ons willen praten. Maar daar kunnen bijvoorbeeld ook de pomphouders in de grensstreek over meepraten.

Het vertrek van Weekers verandert helaas niets aan de oldtimerproblematiek. De wetswijziging is aangenomen en is per 1 januari 2014 van kracht. Onze voorbereidingen van de rechtszaak gaan dus in hoog tempo door. Met als gevolg dat allen die na eerder verkregen vrijstelling weer opnieuw MRB moeten gaan betalen, bezwaar kunnen gaan maken.

U hoort daar binnenkort meer over van ons. En daarna zal de overbelaste Belastingdienst de erfenis van Weekers ook gaan ervaren, want alle benadeelden zullen hun eigen bezwaarschrift bij hen in kunnen gaan dienen. En die bezwaren zal men stuk voor stuk moeten behandelen. “Weekers bedankt” zal bij de Belastingen dus nog lang naklinken. Hun Belastingtelefoon is trouwens ook al overbelast geraakt, o.a. door de oldtimerkwestie. In de afgelopen tijd van ca. 70.000 naar 120.000 telefoongesprekken per dag…

Zoals door ons voorspeld blijkt dus ook de uitvoering van de MRB wijziging door de Belastingen een groot probleem te worden. Daarom zal de Stichting Autobelangen zo snel mogelijk contact proberen op te nemen met de opvolger van Weekers. Want als er snel gehandeld wordt, dan kan er nog veel onheil worden voorkomen. Aan ons zal het niet liggen. En aan u ook niet, zolang u bedenkt dat de aanhouder wint.

Bezwarengenerator
Wij zijn momenteel druk doende met het ontwikkelen en testen van de bezwarengenerator. Hiermee kunt u redelijk eenvoudig door middel van het invullen van uw gegevens een lijvig bezwaarschrift fabriceren. Wij doen ons uiterste best om deze bezwarengenerator binnen twee weken online te hebben staan, zodat iedereen binnen de termijn een bezwaar kan insturen naar de Belastingdienst. Het ontwikkelen en testen van de bezwarengenerator neemt veel tijd in beslag, omdat iedere mogelijke fout van de indiener, u dus, onmogelijk moet worden gemaakt. Er wordt ook een koppeling gemaakt met de databank van RDW, deze moet in alle gevallen correct tot stand komen. U zult dus nog even geduld moeten hebben.

Wij houden u op de hoogte!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
Wout Rockx

Bericht door Wout Rockx »

Oke: Ik moet weer wegenbelasting gaan betalen voor mijn bus. Oldtimers worden volgens de staat te vaak dagelijks gereden en niet meer hobbymatig (klopt in mijn geval, maar ik snap domweg niets van moderne auto's en ik wil graag mijn auto zelf kunnen repareren).
Maar nou slaan ze hem aan als prive-auto. Dus ik bel de belastingdienst om te zeggen dat ik hem zakelijk/grijs kenteken gebruik. Ik vermeld tevens dat ik het een vreemde gang van zaken vind, want ze weten dat ik een bedrijf heb. Zegt zij: "ja maar oldtimers worden meestal hobbymatig gebruikt dus gaan wij er niet van uit dat u hem zakelijk gebruikt..." Ehhhm... Waarom was die wet ook alweer gewijzigd?
Vinz

Bericht door Vinz »

We weten het allemaal, cassssshhh!
Er wordt niet verwacht dat sommige mensen de auto nu als dagelijkse auto gaan gebruiken nu ze moeten betalen maar dat gaat wel gebeuren.

En die vervuilding valt ook wel mee, me ouders hebben een lelijke eend en die had de APK man voor de grap aan de meter gehangen, kwam er uit dat hij stuk schoner is dan de meeste moderne auto's. Tuurlijk geen zware diesel bus maar als nog :angel:
Laatst gewijzigd door Vinz op 31 jan 2014, 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mercedes 813
wiwiwes
Contacteer:

Bericht door wiwiwes »

Een eend aan de roetmeting???? Co meting bedoel je zeker
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Vinz

Bericht door Vinz »

Woeps.. 10 uur is vroeg voor mij :silent:
Mercedes 813
Hanomaad

Bericht door Hanomaad »

"Het lijkt wellicht wat rustig van onze kant, maar schijn bedriegt, op verschillende vlakken wordt er hard gewerkt!

Bezwaar maken
Het is van groot belang dat u bezwaar maakt tegen de rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) die u ontvangen heeft of nog gaat ontvangen. Belangrijk is daarbij om de termijn in de gaten te houden waarbinnen u moet betalen. Deze termijn wordt op de rekenig genoemd en is normaal gesproken een maand na dagtekening van de rekening. Na betalen heeft u 6 weken de tijd om bezwaar te maken. U leest het goed, de bezwaartermijn gaat pas lopen NA betaling (bevestigd door de Belastingdienst). U dient dus eerst te betalen en vanaf het moment van betaling gaat de termijn van 6 weken in waarbinnen u bezwaar moet maken. Binnenkort (streefdatum 12-02-2014) kunt u via onze site een bezwaarschrift op maat laten maken. Lees hier meer over bezwaar maken en onze tool.

Stilte voor de storm
Zoals u weet heeft Frans Weekers ons niet toegestaan om gebruik te maken van de procedure massaal bezwaar, waarbij wij niet allen individueel bezwaar zouden hoeven maken. Naar onze mening was dit een poging ons te demotiveren ons recht te halen, maar daar geven wij niet aan toe! Het is daarom van belang dat iedereen met een oldtimer van 26 tot 40 jaar oud bezwaar gaat maken, zodra dat kan. De toch al overbelaste Belastingdienst, zal hopelijk overspoeld worden door onze bezwaarschriften, dat zal weer een teken zijn voor de politici dat deze maatregel absurd is.

Oldtimers op benzine
Eigenaars van oldtimers op benzine die onder de overgangsregeling vallen (bouwjaar 1974 t/m 1987), hoeven voorlopig niets te doen. Zij ontvangen op zijn vroegst eind april een rekening voor het kwarttarief, pas na betaling van die rekening kunt u bezwaar maken. Onze tool zal tegen die tijd ook geschikt zijn om bezwaar te maken tegen de overgangsregeling.

Eric Wiebes
Na het onafwendbare vertrek van Frans Weekers, heeft Eric Wiebes zijn functie als Staatssecretaris van Financien overgenomen. Wij hebben reeds een brief gestuurd naar hem met verzoek tot overleg, hierover later meer.

Rechtszaak
Samen met onze advocaat prof. mr. Barkhuysen wordt ondertussen hard gewerkt aan het compleet krijgen van ons dossier, zodat zo snel als mogelijk de dagvaarding bij de landsadvocaat op de mat ligt.

U blijft van ons horen!

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer"
Anton

Bericht door Anton »

Hoi,

De afgelopen weken is de bezwaren generator uitbundig en veelvuldig getest. Inmiddels hebben al vele honderden donateurs van de rechtszaak deze met succes ingevuld. Indien u donateur bent kunt u gebruik maken van de online bezwaren generator met uw e-mailadres xxxxxxxxx.com.

Er zijn echter wel enkele voorwaarden aan verbonden. U kunt alleen gebruik maken van de bezwaren generator indien:
- Uw voertuig uit bouwjaar 1974 t/m 1987 afkomstig is.
- Uw voertuig rijdt op diesel of LPG (voertuigen met benzine kunnen vooralsnog geen bezwaar maken aangezien deze nog geen rekening hebben ontvangen, deze rekeningen worden eind maart '14 verstuurd, aldus de Belastingdienst).
- U heeft uw rekening voor motorrijtuigenbelasting (MRB) ontvangen en betaald.

Vanaf heden is het eveneens mogelijk om gebruik te maken van deze bezwaren generator indien u de MRB rekening betaald heeft met een automatische incasso. Op het moment dat de MRB rekening betaald is, daadwerkelijk het geld afgschreven is van uw bankrekening, heeft u stipt 6 weken de tijd om bezwaar te maken tegen deze rekening.

Dagelijks krijgen we ook vele vragen van mensen die hun voertuig geschorst hebben, vaak al lange tijd i.v.m. restauratieprojecten. Helaas is het niet mogelijk om bezwaar te maken wanneer het voertuig geschorst is, immers u ontvangt ook geen rekening. Indien u er toch voor kiest om bezwaar te maken dient u het voertuig te ontheffen van de schorsing. Graag wijs ik u op enkele belangrijke aandachtspunten alvorens u deze keuze overweegt. Mocht u door de schorsing geen bezwaar in kunnen dienen worden uw belangen echter wel meegenomen in de rechtszaak.

Indien alles goed verloopt dan zullen wij de bezwaren-generator binnenkort voor iedereen openstellen.

Auto Motor Klassiek
Het maandblad Auto Motor Klassiek staat VrijstellingOldtimer al vanaf het prille begin op alle fronten bij. Nu hebben ze heel toevallig dit weekend (tot en met de 23e februari) een hele leuke actie, dus leek het mij wel gepast voor hen een klein stukje reclame in deze nieuwsbrief op te nemen voor al het werk wat ze voor de oldtimerliefhebber hebben gedaan het afgelopen jaar. Dit hele weekend betaalt elke nieuwe abonnee slechts € 29,50 voor een jaar lang AMK. Dat zijn 12 nummers en uiteindelijk maar net € 2,45 per nummer. Worden er meer dan 100 abonnees genoteerd, betaalt elke abonnee nog maar € 17,50 voor dat hele jaar. Wat resulteert in maar liefst € 1,45 per nummer! Dit is inclusief verzending. Beslist doen dus, abonneren kan via http://www.amklassiek.nl/magazine/abonneren.

Met vriendelijke groet,

Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer

Groet Anton

Afbeelding
DVIII

Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.

Bericht door DVIII »

voor mijn 560 kg oldtimer van 1-'87 zou ik 156 euro kwijt zijn om het hele jaar te mogen rijden , dus die gaat niet in de winteronzin molen . dwz niet in de overgangsregeling omdat je dan niet mag rijden in de winter. leuker kunnen ze het niet maken !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
GerardM
Contacteer:

Bericht door GerardM »

Het is nog steeds een rommeltje bij de Belastingdienst. Vandaag een automatische incasso van 32 euro voor de maand februari. Nog steeds verkeerde tijdvak, startend op 30 december 2013 toen de nieuwe wet nog niet van kracht was. En 32 euro is dan weer veel te laag, zal ik storneren en weer klagen of zo maar laten :crazy: ?

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
Hanomaad

Bericht door Hanomaad »

Dat je die grapjassen überhaupt met een automatische incasso vertrouwt is mij een raadsel.
De Rooie Reus

Bericht door De Rooie Reus »

Je moet het niet zomaar laten gaan Gerard. Hoe gek het ook klinkt: het is een aangiftebelasting en jij bent verantwoordelijk voor een juiste heffing.
Ik zou toch nog even bellen.

Groet van,
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
melvin

Bericht door melvin »

Ik heb ook geen automatische incasso, zowel voor de 508 als voor de personenwagen. Enkel de belastingdienst, de rest vertrouw ik wel de automatische incasso's toe..
Plaats reactie