Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft.
- paulv
Re: Oldtimerregeling in 2014 afgeschaft?
Dingen die je nu al kan voorzien:
- huizenprijzen dalen
- hypotheekrente-aftrek verdwijnt
- werkeloosheid ouderen stijgt
- uitkeringen gaan omlaag
- belastingen gaan omhoog
- energieprijzen gaan omhoog
Speciaal tav campers
- milieu zones worden ingevoerd
- belasting vervuilende voertuigen wordt ingevoerd
- veiligheids/milieu-eisen zelfbouw campers worden ingevoerd
- verzekeringspremies worden verhoogd
- BPM verdwijnt
- wegenbelasting wordt verhoogd
- tol op autowegen wordt ingevoerd
enz, enz.
Groeten, Paul
- huizenprijzen dalen
- hypotheekrente-aftrek verdwijnt
- werkeloosheid ouderen stijgt
- uitkeringen gaan omlaag
- belastingen gaan omhoog
- energieprijzen gaan omhoog
Speciaal tav campers
- milieu zones worden ingevoerd
- belasting vervuilende voertuigen wordt ingevoerd
- veiligheids/milieu-eisen zelfbouw campers worden ingevoerd
- verzekeringspremies worden verhoogd
- BPM verdwijnt
- wegenbelasting wordt verhoogd
- tol op autowegen wordt ingevoerd
enz, enz.
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- Leo
- Site Admin
Nog wat nieuws Paul? 
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
deutz
Paul krijgen ze niet klein! mij krijgen ze niet arm!
gr.Jan.
gr.Jan.
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Volgens Markit, dat de cijfers publiceert, is het probleem van Frankrijk vooral dat de export achteruit holt. Ook met de werkgelegenheid gaat het niet goed. Daarmee heeft Frankrijk dus de wisselbeker van sick man of Europe te pakken, althans voor dit onderdeel.
Dus.... effe wachten!
Dus.... effe wachten!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- paulv
@ Leo, Nee hoor, niks nieuws.
Maar voor sommige goedgelovige optimisten misschien wel
.
(het H woord, de huizenmarkt stabiliseert, de crisis is ten einde, de werkgelegenheid gaat weer groeien,
de belastingen gaan omlaag, oude campers worden weer belastingvrij, enz.
)
Groeten, Paul
Maar voor sommige goedgelovige optimisten misschien wel
(het H woord, de huizenmarkt stabiliseert, de crisis is ten einde, de werkgelegenheid gaat weer groeien,
de belastingen gaan omlaag, oude campers worden weer belastingvrij, enz.
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- De Rooie Reus
Opmerkelijk nieuws vond ik dat we 130 jaar gaan worden. Dan zal de pensioenleeftijd wel naar 120 gaan.
Overigens weet je van economen nooit of ze de waarheid vertellen/schrijven. Net als bij de lang beloofde opwarming van de aarde en de belastinginkomsten, wordt met modellen gewerkt.
Zo las ik over Frankrijk dit:
http://www.ftm.nl/frankrijk-de-tijdbom-van-europa-2/
Overigens weet je van economen nooit of ze de waarheid vertellen/schrijven. Net als bij de lang beloofde opwarming van de aarde en de belastinginkomsten, wordt met modellen gewerkt.
Zo las ik over Frankrijk dit:
http://www.ftm.nl/frankrijk-de-tijdbom-van-europa-2/
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
- jervig
Of is het misschien: Frankrijk de nieuwe schietschijf van de journalistiek voor zover je tegenwoordig nog over journalistiek kan spreken.
Frankrijk was nooit een voorloper in economische ontwikkeling, Frankrijk was altijd een land met een veel te groot overheidsapparaat. In Frankrijk werden altijd al minder uren per werknemer gewerkt. Fransen hechten aan het goede leven en veel minder aan allerlei financiele omstandigheden dan wij.
Spanje, Portugal, Italie en Griekenland zijn geweest, Zweden en Duitsland hadden hun grote crisis decennia geleden, waar haal je voldoende negatief nieuws vandaan om al die internetpagina's en tv programma's mee te vullen, kennelijk is Frankrijk nu aan de beurt. Allemaal flink tegelijk er op springen, tijdje volhouden en voila........weer een crisigeboorte.
Ijsland ging nooit z'n geld terugbetalen toch?? Dat ze flink vervroegd aflossen hoor ik nergens in het nieuws.
Spanje en Portugal opereren weer zelfstandig op de kapitaal markt, Griekenland waarschijnlijk binnen 2 jaar weer, moet je zoeken met een vergrootglas.
In Italie wil de crisis niet echt doorzetten, shit shit, weg nieuwswaarde.
Dat de Russen hun al dan niet zwarte geld in euro's omzetten en in Cyprus parkeren vonden we allemaal prima, net als Montenegro als niet EU land de Euro voert en waar net als in Cyprus Miljarden Russisch geld in euro's omgezet worden. We vinden het allemaal goed en is feitelijk een geweldige steun in de EU-rug. Als de overheid in zo'n land dan tekort komt, tsja, vingertje wijzen, komt goed uit, die spaargelden dmv een bankroet van de lokale banken niet aan de Russen terugbetalen, netto dus Miljarden in de EU achtergebleven.
Maar owe owe owe als het andersom zou zijn, Poetin hier, Rusland daar.
Het is een beetje mijn uitdaging geworden om dit soort stromen te volgen.............je komt ot verrassende ontdekkingen.
Groetjes,
Jeroen
Frankrijk was nooit een voorloper in economische ontwikkeling, Frankrijk was altijd een land met een veel te groot overheidsapparaat. In Frankrijk werden altijd al minder uren per werknemer gewerkt. Fransen hechten aan het goede leven en veel minder aan allerlei financiele omstandigheden dan wij.
Spanje, Portugal, Italie en Griekenland zijn geweest, Zweden en Duitsland hadden hun grote crisis decennia geleden, waar haal je voldoende negatief nieuws vandaan om al die internetpagina's en tv programma's mee te vullen, kennelijk is Frankrijk nu aan de beurt. Allemaal flink tegelijk er op springen, tijdje volhouden en voila........weer een crisigeboorte.
Ijsland ging nooit z'n geld terugbetalen toch?? Dat ze flink vervroegd aflossen hoor ik nergens in het nieuws.
Spanje en Portugal opereren weer zelfstandig op de kapitaal markt, Griekenland waarschijnlijk binnen 2 jaar weer, moet je zoeken met een vergrootglas.
In Italie wil de crisis niet echt doorzetten, shit shit, weg nieuwswaarde.
Dat de Russen hun al dan niet zwarte geld in euro's omzetten en in Cyprus parkeren vonden we allemaal prima, net als Montenegro als niet EU land de Euro voert en waar net als in Cyprus Miljarden Russisch geld in euro's omgezet worden. We vinden het allemaal goed en is feitelijk een geweldige steun in de EU-rug. Als de overheid in zo'n land dan tekort komt, tsja, vingertje wijzen, komt goed uit, die spaargelden dmv een bankroet van de lokale banken niet aan de Russen terugbetalen, netto dus Miljarden in de EU achtergebleven.
Maar owe owe owe als het andersom zou zijn, Poetin hier, Rusland daar.
Het is een beetje mijn uitdaging geworden om dit soort stromen te volgen.............je komt ot verrassende ontdekkingen.
Groetjes,
Jeroen
- a.de.boer
Op Twitter:
BNRAutoshow @BNRautoshow 12 u
Nu definitief: @autobelangen begint rechtszaak tegen de Staat inzake oldtimerregeling
BNRAutoshow @BNRautoshow 12 u
Nu definitief: @autobelangen begint rechtszaak tegen de Staat inzake oldtimerregeling
Groetn,
Appie uut ..........
Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer
Renovatie Clou liner 1985:
Facebook
Blog
Appie uut ..........
Europa is veel te mooi om er over heen te vliegen, daarom doen wij het met de camper.
Te volgen op De Boer op toer
Renovatie Clou liner 1985:
Blog
-
Vinz
Geweldig nieuws!! 
Als de rechtzaak wordt gewonnen mag je gewoon mee belasting vrij blijven hoor paul,
Als de rechtzaak wordt gewonnen mag je gewoon mee belasting vrij blijven hoor paul,
Mercedes 813
- Anton
Hoi,
De tekst:
Zoals beloofd komen we vandaag met het nieuws naar buiten omtrent de rechtszaak. Natuurlijk is het geen toeval dat juist Auto Motor Klassiek, waarvan wij reeds een jaar de volledige steun krijgen, gisteravond met het nieuws naar buiten kwam dat de rechtszaak definitief doorgaat: http://www.amklassiek.nl/definitief-sti ... 014/01/19/. Langs deze weg spreken wij onze waardering uit voor Auto Motor Klassiek en Maarten Wilbers in het bijzonder, voor hun steun en adviezen.
Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen! Binnenkort valt de dagvaarding van onze advocaat bij de landsadvocaat door de bus. Natuurlijk hoort u van ons en onze advocaat op korte termijn meer over de zaak.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Nu maar hopen dat er wat goeds uitkomt!
Groet Anton
De tekst:
Zoals beloofd komen we vandaag met het nieuws naar buiten omtrent de rechtszaak. Natuurlijk is het geen toeval dat juist Auto Motor Klassiek, waarvan wij reeds een jaar de volledige steun krijgen, gisteravond met het nieuws naar buiten kwam dat de rechtszaak definitief doorgaat: http://www.amklassiek.nl/definitief-sti ... 014/01/19/. Langs deze weg spreken wij onze waardering uit voor Auto Motor Klassiek en Maarten Wilbers in het bijzonder, voor hun steun en adviezen.
Wij danken u allen hartelijk voor uw vertrouwen! Binnenkort valt de dagvaarding van onze advocaat bij de landsadvocaat door de bus. Natuurlijk hoort u van ons en onze advocaat op korte termijn meer over de zaak.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
Doneer
Nu maar hopen dat er wat goeds uitkomt!
Groet Anton
- paulv
Voorlopig is er nog niks bereikt, ze gaan een rechtszaak beginnen en daarbij moet ieder individueel bezwaar aantekenen.
De uitspraak wordt pas over een jaar verwacht waarna Weekers natuurlijk hiertegen in beroep gaat als dat voor de oldtimers positief uitpakt, dus weer een jaar wachten.
Ondertussen moet er natuurlijk gewoon betaald worden
.
Groeten, Paul
De uitspraak wordt pas over een jaar verwacht waarna Weekers natuurlijk hiertegen in beroep gaat als dat voor de oldtimers positief uitpakt, dus weer een jaar wachten.
Groeten, Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 20 jan 2014, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezoek altijd welkom!
- Rene
.
Moet niet mag dat is aan je zelf, en je kan ook gewoon helemaal niets doen en dan moet je zeker betalen.
Die 50 euro is 1 maand belasting, ik moet nog 6 jaar voordat hij weer vrij is dus allicht te proberen.
gr Rene
Moet niet mag dat is aan je zelf, en je kan ook gewoon helemaal niets doen en dan moet je zeker betalen.
Die 50 euro is 1 maand belasting, ik moet nog 6 jaar voordat hij weer vrij is dus allicht te proberen.
gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
- paulv
Je moet die belasting wel twee jaar voorschieten, ben benieuwd wie dat gaan doen? Als ze verliezen ben je dat geld wel kwijt.
Een gokje van een paar mille
met een zeer geringe winstkans.
Groeten, Paul
Een gokje van een paar mille
Groeten, Paul
Bezoek altijd welkom!
- Rene
Je moet nu al betalen dus voorschieten hoeft niet. En misschien later.........
Maar je kan ook zo laten zien dat je het er niet mee eens bent.
Niet geschoten is altijd mis.
Gr Rene
Maar je kan ook zo laten zien dat je het er niet mee eens bent.
Niet geschoten is altijd mis.
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
-
baasje
Hoi mijn bus staat als volgt geregistreerd bij het RDW:
Volgens iemand op Facebook komen Bedrijfsauto's ook in aanmerking voor de overgangsregeling en zou ik alleen "Inrichting Kampeerwagen" weg moeten laten halen. Dit lijkt mij sterk. Het staat ook niet op de site van de belastingdienst.Voertuigsoort Bedrijfsauto (N1 BB)
Carrosserietype Bestelwagen
Inrichting kampeerwagen
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Toch is dat zo. Maar de Belastingdienst gebruikt andere benamingen dan de RDW. Bij de Belastingdienst heet een busje boven de 3500 kg een "vrachtauto".
Als ik het goed lees, betekent N1: onder de 3500 kg. De Belastingdienst noemt dit "bestelauto". En volgens het schema is het voor dieselbestelwagens wachten op z'n 40e verjaardag...
Met "Inrichting: kampeerauto" op je kentekenbewijs kun je wel het kwarttarief aanvragen bij de Belastingdienst. In jouw geval dus de voordeligste optie.
Als ik het goed lees, betekent N1: onder de 3500 kg. De Belastingdienst noemt dit "bestelauto". En volgens het schema is het voor dieselbestelwagens wachten op z'n 40e verjaardag...
Met "Inrichting: kampeerauto" op je kentekenbewijs kun je wel het kwarttarief aanvragen bij de Belastingdienst. In jouw geval dus de voordeligste optie.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- GerardM
- Contacteer:
Vandaag een automatische incasso van de belastingdienst: €175,- voor het eerste kwartaal, voor een diesel kampeerauto met een ledige massa van 3090 kg in Limburg.
Ik zeg dat is een meevallertje.
Groet,
Gerard
Ik zeg dat is een meevallertje.
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- jooph
Hallo Gerard,
Of Limburg is heel goedkoop of het bedrag per kwartaal klopt niet helemaal.
Andere provincies zit je al gauw op 900 euro per jaar voor dat gewicht.
grtz
Joop
Of Limburg is heel goedkoop of het bedrag per kwartaal klopt niet helemaal.
Andere provincies zit je al gauw op 900 euro per jaar voor dat gewicht.
grtz
Joop
- Arno Z
- Contacteer:
Dat wou ik net zeggen, voor 180 per kwartaal houd ik hem aangemeld. Mijn becijfering voor Noord Holland is toch echt 270 per kwartaal.
- GerardM
- Contacteer:
Ik vertel alleen maar wat er op mijn bankrekening gebeurt, ik stel verder geen vragen...
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- De Rooie Reus
Kan het zijn dat de eerste dag van toelating (op je kenteken) niet op de eerste dag van een maand ligt?
Dat je nu dus een gedeelte van het eerste kwartaal betaalt en het tweede kwartaal de volle mep.
Groet van,
Martin
Dat je nu dus een gedeelte van het eerste kwartaal betaalt en het tweede kwartaal de volle mep.
Groet van,
Martin
- GerardM
- Contacteer:
Die moet je me eens uitleggen Martin.
Datum eerste toelating is 30-06-1987.
Op de incasso van de Belastingdienst staat: tijdvak 30/12/13 - 30/03/14.
Als ik naar het tijdvak kijk vind ik dat sowieso vreemd, want de nieuwe MRB regeling is toch pas op 1-1-2014 ingegaan ?
Toch maar eens wat verder kijken...
En inmiddels de incasso teruggeboekt, ik heb nog geen aanslag gekregen en snap het bedrag niet.
Groet,
Gerard
Datum eerste toelating is 30-06-1987.
Op de incasso van de Belastingdienst staat: tijdvak 30/12/13 - 30/03/14.
Als ik naar het tijdvak kijk vind ik dat sowieso vreemd, want de nieuwe MRB regeling is toch pas op 1-1-2014 ingegaan ?
Toch maar eens wat verder kijken...
En inmiddels de incasso teruggeboekt, ik heb nog geen aanslag gekregen en snap het bedrag niet.
Groet,
Gerard

- De Rooie Reus
Ik had het een keer op de site van de stichting vrijstelling oldtimer gelezen:
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/schorsen
Onder: Voorbeelden.
Het lijkt me dat het bedrag niet correct is als je uitgaat van de 30e van derde maand van het tweede kwartaal.
Groet van,
Martin
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/schorsen
Onder: Voorbeelden.
Het lijkt me dat het bedrag niet correct is als je uitgaat van de 30e van derde maand van het tweede kwartaal.
Groet van,
Martin
- GerardM
- Contacteer:
Dank voor de link Martin, als ik die logica lees zou ik het eerste tijdvak moeten betalen van 30 tot 31 maart 2014, en vanaf 1 april dan weer hele kwartalen.
Als ik de data van de incasso kijk, zie ik ook twee rare dingen:
- tijdvak start al op 30-12-2013 terwijl de wet pas 1-1-2014 inging
- tijdvak eindigt op 30-03-2014, terwijl Maart 31 dagen heeft, zou ik dan nog een aparte aanslag krijgen voor die ene dag ?
Kortom, er klopt iets niet....maar eens bellen, of gewoon een ouderwetse brief er aan wagen, want e-mail, chat, facebook of twitter kent de Belastingdienst nog niet.
Groet,
Gerard
Als ik de data van de incasso kijk, zie ik ook twee rare dingen:
- tijdvak start al op 30-12-2013 terwijl de wet pas 1-1-2014 inging
- tijdvak eindigt op 30-03-2014, terwijl Maart 31 dagen heeft, zou ik dan nog een aparte aanslag krijgen voor die ene dag ?
Kortom, er klopt iets niet....maar eens bellen, of gewoon een ouderwetse brief er aan wagen, want e-mail, chat, facebook of twitter kent de Belastingdienst nog niet.
Groet,
Gerard

- GerardM
- Contacteer:
Met dank aan Detlev, die dit plaatste op een ander bekend forum:
NIEUWS
EIGENAREN KAMPEERVOERTUIGEN MOETEN NIEUWE FISCALE KEUZE MAKEN
28 JANUARI, 2014
Eigenaren kampeervoertuigen moeten nieuwe fiscale keuze maken
De aangepaste MRB-regels hebben bij de diverse bezitters van kampeerauto’s met een leeftijd van 26 tot 40 jaar tot verwarring geleid. De Belastingdienst stuurt aan deze groep eigenaren aanslagen, waarbij de bezitter wordt aangeslagen voor het volledige personen-/ bestelauto-tarief. Dat vertelt Hans Bakker van de Volkswagen Bus Club Nederland aan Auto Motor Klassiek.
Verzoek Bijzonder Tarief indienen
De groep eigenaren die al één of meerdere jaren geen MRB hoefden te betalen verschijnen nu bij de Belastingdienst zonder een direct zichtbaar verleden. Daarom moet iedere eigenaar van een camper van 26-40 jaar oud het VERZOEK MOTORRIJTUIGENBELASTING BIJZONDER TARIEF opnieuw indienen wanneer deze wenst dat het voertuig door de fiscus als kampeerauto wordt aangemerkt. De aantekening op het kentekenbewijs van de auto alleen volstaat namelijk niet.
Eigenaren doen er volgens Hans Bakker in dat geval verstandig aan om niet de aanslag af te wachten, maar nu direct het omschreven VERZOEK in te dienen. Op het formulier staat dan ook de verklaring van de eigenaar dat zijn camper voldoet aan de gestelde inrichtingseisen.
Camper-eigenaren met een voertuig tussen 26 en 40 jaar oud worden aangeslagen voor het volledige MRB-personenautotarief en moeten daarom opnieuw een verzoek Bijzonder Tarief indienen bij de fiscus.
Maar ook met deze uitleg klopt het aanslagbedrag niet...
NIEUWS
EIGENAREN KAMPEERVOERTUIGEN MOETEN NIEUWE FISCALE KEUZE MAKEN
28 JANUARI, 2014
Eigenaren kampeervoertuigen moeten nieuwe fiscale keuze maken
De aangepaste MRB-regels hebben bij de diverse bezitters van kampeerauto’s met een leeftijd van 26 tot 40 jaar tot verwarring geleid. De Belastingdienst stuurt aan deze groep eigenaren aanslagen, waarbij de bezitter wordt aangeslagen voor het volledige personen-/ bestelauto-tarief. Dat vertelt Hans Bakker van de Volkswagen Bus Club Nederland aan Auto Motor Klassiek.
Verzoek Bijzonder Tarief indienen
De groep eigenaren die al één of meerdere jaren geen MRB hoefden te betalen verschijnen nu bij de Belastingdienst zonder een direct zichtbaar verleden. Daarom moet iedere eigenaar van een camper van 26-40 jaar oud het VERZOEK MOTORRIJTUIGENBELASTING BIJZONDER TARIEF opnieuw indienen wanneer deze wenst dat het voertuig door de fiscus als kampeerauto wordt aangemerkt. De aantekening op het kentekenbewijs van de auto alleen volstaat namelijk niet.
Eigenaren doen er volgens Hans Bakker in dat geval verstandig aan om niet de aanslag af te wachten, maar nu direct het omschreven VERZOEK in te dienen. Op het formulier staat dan ook de verklaring van de eigenaar dat zijn camper voldoet aan de gestelde inrichtingseisen.
Camper-eigenaren met een voertuig tussen 26 en 40 jaar oud worden aangeslagen voor het volledige MRB-personenautotarief en moeten daarom opnieuw een verzoek Bijzonder Tarief indienen bij de fiscus.
Maar ook met deze uitleg klopt het aanslagbedrag niet...