Die citroen heeft dus al die tijd niets bijgedragen aan de Nederlandse schatkist, dus waarom zou die belastingvrij moeten zijn?De Rooie Reus schreef:-—---------.------------.-------------.---------..--------Grumble schreef: In mijn ogen is het heel simpel: Op het kenteken staat "datum eerste afgifte Nederland", houdt dat aan voor de 25 jaar leeftijd nodig voor vrijstelling, díe wagens hebben namelijk hun steentje al bijgedragen aan de Nederlandse economie.
De pas ingevoerde diesels uit Duitsland die veel gebruikt worden voor dagelijks vervoer hebben die datum op een veel later tijdstip liggen.
Dat is inderdaad wel heel simpel. In 2007 kocht ik een citroen cx diesel uit 1977 waarmee ik grofweg 3.000 km per jaar rijd. Net geïmporteerd uit La Douce France. Zullen we het nog simpeler maken en alleen Duitse diesels gaan belasten of zouden ze dan via een omweg uit België komen?
Alleen vanwege de leeftijd? Dat vind ik dus persoonlijk flauwekul.
Ik gebruikte de Duitse diesel als voorbeeld omdat dezen met name veel geïmporteerd werden om als woon werk verkeersmiddel ingezet worden.