Ik heb net na zo'n 20 uur les (in 2,5 dag... pff, best vermoeiend!!) m'n praktijkexamen C gehaald. BLIJ! Examinator vond ik dat eigenlijk wat te langzaam en/of voorzichtig reed waar het niet hoefde, maar voor de rest had hij op m'n inzicht, inparkeren en fietsers ontwijken bij rotondes geen aanmerkingen en vond het niet te verkopenj me te laten zakken omdat ik af en toe wat te voorzichtig zou zijn.
Leuk rondje gereden, beetje buitenaf, door Hoorn Centrum heen, stukkie snelweg, van alles een beetje zoals geoefend. Hoefde geen bocht achteruit, enkel voor een laaddock insteken -dat was wel weer lachen, had hij in een doodlopende straat (DAF garage Nibbixwoud) 1 van die deuren aangewezen, komt er net een trekker-oplegger de hoek om zeilen waar ik even op wachtte. Parkeert die gast hem vervolgens in de lengte pontificaal precies voor alle 4 deuren...

Mwah, zet hem dan maar naast die andere DAF die nog buiten stond aan de zijkant, dus stukje terug en hupsa, beetje scheef en klaar, netjes op 1m van het hek. Voor m'n gevoel veel slordiger gereden als tijdens de lessen trouwens.
Wat ik wel raar vond was dat ze met rijlessen "het nieuwe rijden" (uitrollen en bij lage toeren schakelen) erin slaan en meteen een opmerking maken als je in het gele gebied >1500 toeren komt, terwijl de examinator me juist zit aan te sporen vlotter op te trekken en gas te geven! Doortrekken mag best! Enfin, het was verder allemaal voldoende dus ik ben blij! Wel een raar gevoel om dan net te lezen dat Dennis hem kwijt gaat raken... :S
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~