Wat is er vandaag gebeurd?
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Re: Wat is er vandaag gebeurd?
Berthil, ook gefeliciteerd!
(Geen rijbewijs, zelfs geen theoriemodule, maar gewoon jarig.)
(Geen rijbewijs, zelfs geen theoriemodule, maar gewoon jarig.)
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- dereiziger
- Leo
- Site Admin
Issie nou alweer jarig? :ooo
Wat vliegt de tijd toch schrikkelijk hard..
Gefeliciteerd Berthil.:)
Wat vliegt de tijd toch schrikkelijk hard..
Gefeliciteerd Berthil.:)
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Berthil, gefeliciteerd! :D
Verder, het 8e wereldwonder is geschied, de teerling is geworpen, hang de vlag uit, D-Day revisited, ook Adlertag is er niks bij, bel SBS Hart van Nederland maar wegens d'r zit nu geen enkele kat en/of komkommer meer in de bomen, de imker was ook blij want hij hoeft nu niet meer met hoogst ongezonde rookwaar bij die bijenkasten om daar in te roeren... De Hanomag doet het eindelijk weer...
Na een paar initieel minder geslaagde pogingen waarbij het kreng wel liep, maar dit zoals hierboven beschreven, ging dit nogal gepaard met enige rookontwikkeling in het algemeen, en behoorlijk vermogensverlies in het bijzonder... Het spul staat nu tevreden te snorren.
Is de baas dan ook tevreden? Nooit, natuurlijk! :twisted: Maar grotendeels wel, in elk geval blij dat het ding voor het eerst sinds jaren sputterloos loopt en in dit geval überhaupt weer loopt na al dat ge-etter van afgelopen weken waarbij geduld en doorzettingsvermogen danig getest zijn, en een enkele reis Corus (Tata?) steeds meer de meest logische optie zou worden.
Voor mijn gevoel mag die pomp nog wel iets vroeger staan, want ondanks dat ie nu zonder sputteren 85 haalt, voelt het nog wel wat tammig aan allemaal. Eerst maar eens kleppen stellen, dan maar eens ietsjes vroeger zetten die handel! :twisted:
Meer details volgens vanavond nog wel ff in mijn eigen draadje! ;)
Jeroen
Verder, het 8e wereldwonder is geschied, de teerling is geworpen, hang de vlag uit, D-Day revisited, ook Adlertag is er niks bij, bel SBS Hart van Nederland maar wegens d'r zit nu geen enkele kat en/of komkommer meer in de bomen, de imker was ook blij want hij hoeft nu niet meer met hoogst ongezonde rookwaar bij die bijenkasten om daar in te roeren... De Hanomag doet het eindelijk weer...
Na een paar initieel minder geslaagde pogingen waarbij het kreng wel liep, maar dit zoals hierboven beschreven, ging dit nogal gepaard met enige rookontwikkeling in het algemeen, en behoorlijk vermogensverlies in het bijzonder... Het spul staat nu tevreden te snorren.
Is de baas dan ook tevreden? Nooit, natuurlijk! :twisted: Maar grotendeels wel, in elk geval blij dat het ding voor het eerst sinds jaren sputterloos loopt en in dit geval überhaupt weer loopt na al dat ge-etter van afgelopen weken waarbij geduld en doorzettingsvermogen danig getest zijn, en een enkele reis Corus (Tata?) steeds meer de meest logische optie zou worden.
Voor mijn gevoel mag die pomp nog wel iets vroeger staan, want ondanks dat ie nu zonder sputteren 85 haalt, voelt het nog wel wat tammig aan allemaal. Eerst maar eens kleppen stellen, dan maar eens ietsjes vroeger zetten die handel! :twisted:
Meer details volgens vanavond nog wel ff in mijn eigen draadje! ;)
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
- dereiziger
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Mooie gedachte: bij Tata maken ze er weer een auto van 
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Haha, een vriend van me werkt er in de logistiek, dus ik kan zo navragen welke merken geen Tata-staal gebruiken zodat ik er zeker van ben dat ik niet nog wat Hanomag-moleculen tegenkom! :mrgreen:
Overigens zijn dat er niet heel erg veel in Europa!
Overigens zijn dat er niet heel erg veel in Europa!
- GerardM
- Contacteer:
Vanochtend twee nieuwe handremkabels bij de vrienden van MB opgehaald. Want afgelopen vrijdag tijdens de APK merkte de keurmeester terecht op dat de mantel van de kabel rechtsachter ingescheurd was; dit zou afkeur zijn. Ik had dit al eens eerder opgemerkt maar omdat het nogal een klus is om dit te vervangen uitgesteld.
Na de keuring naar MB gereden en de kabels besteld (ik vervang maar meteen beide kanten). En daarna naar huis,
trommels eraf en in de komende dagen de nieuwe kabels er in sleutelen en voor herkeur.
Groet,
Gerard
Na de keuring naar MB gereden en de kabels besteld (ik vervang maar meteen beide kanten). En daarna naar huis,
trommels eraf en in de komende dagen de nieuwe kabels er in sleutelen en voor herkeur.
Groet,
Gerard

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
- Berthil
Allemaal nog hartelijk bedankt voor de felicitaties.
Een beetje laat, maar we zijn net weer terug en de laatste twee weken geen internet gehad.
Na 5131 km,
720.5 liter diesel,
13 liter olie, :?
1 liter aceton,
weer veilig thuis en weer aan het werk.
Groeten Berthil.
(Nog veelachterstallig leeswerk in te halen op het forum).
Een beetje laat, maar we zijn net weer terug en de laatste twee weken geen internet gehad.
Na 5131 km,
720.5 liter diesel,
13 liter olie, :?
1 liter aceton,
weer veilig thuis en weer aan het werk.
Groeten Berthil.
(Nog veelachterstallig leeswerk in te halen op het forum).
MB Sprinter 2015
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
- melvin
Heerlijk he zo een tijd zonder internet en de telefoon uit!
Wij zijn ook zojuist weer terug van weggeweest.
Flinke rit gedaan van 4600 Km in twee en halve week tijd, een hoop mooist gezien!
Begonnen in luxemburg naar Zwitserland, óver de alpen, boven de boomgrens! naar beneden weer Italie in en daar een flink rondje gereden en lekker de toerist uitgehangen. Terug door Duitsland door het zwarte woud, waar de bus ze hele leven heeft rondgereden.
Alles probleemloos, alleen de kilometerkabel is onderweg aan de bak afgebroken dus de teller loopt nu zo'n 3500 km achter..
Wij zijn ook zojuist weer terug van weggeweest.
Flinke rit gedaan van 4600 Km in twee en halve week tijd, een hoop mooist gezien!
Begonnen in luxemburg naar Zwitserland, óver de alpen, boven de boomgrens! naar beneden weer Italie in en daar een flink rondje gereden en lekker de toerist uitgehangen. Terug door Duitsland door het zwarte woud, waar de bus ze hele leven heeft rondgereden.
Alles probleemloos, alleen de kilometerkabel is onderweg aan de bak afgebroken dus de teller loopt nu zo'n 3500 km achter..
- Jeroen_Hanomaf
- Contacteer:
Vanmiddag medische keuring ondergaan voor 't C rijbewijs (weggegooid geld: oogtestje met zo'n ouderwetse kaart aan de muur, bloeddruk meten en een formuliertje van de gemeente/CBR invullen (á nogmaals €22,50!) en klaar. Ik ben ook bloeddonor en had net zo goed het resultaat van die keuring kunnen opgeven, want dat is nog grondiger. Oogtestje erbij van de Pearl en klaar denk ik dan!
Maar, op een positieve noot, vanmiddag ook de intest gehad bij de rijschool, dus voor 't eerst echt de weg op om te kijken hoeveel lessen ze kunnen plannen voor me. Ben geen natuurtalent volgens de instructeur (alsof ik dat nog niet wist! :mrgreen: ) maar ik leer vrij snel, merkte hij op. Achteruit voor een dock rijden was nog in de categorie prutsen, dus daar worden dan wat lesuurtjes aan besteed als de rest zo goed gaat. Had verwacht dat het ding lomper was, maar 2,55 is niet zo gek veel breder als mijn campers 2,30, al is die truck wel een stukkie hoger (4m) en langer. Alles gaat allemaal zo licht en vergeleken met m'n camper is het wel comfortabel, maar zou je zomaar zeeziek kunnen worden in zo'n wammes-waggel cabine over slecht wegdek. Trekken doet het wel, slechts 12 ton met 410 pk...
Schakelen etc viel me ook mee (8 bak met splitter dus valt in feite ook wel mee) en het viel me vooral op dat je zoveel meer overzicht hebt als met de camper met die 2 zielige spiegeltjes.
Begin oktober begin ik met lessen, ben benieuwd... voelde me net een groot kind in de speeltuin vandaag... :mrgreen:
Jeroen
Maar, op een positieve noot, vanmiddag ook de intest gehad bij de rijschool, dus voor 't eerst echt de weg op om te kijken hoeveel lessen ze kunnen plannen voor me. Ben geen natuurtalent volgens de instructeur (alsof ik dat nog niet wist! :mrgreen: ) maar ik leer vrij snel, merkte hij op. Achteruit voor een dock rijden was nog in de categorie prutsen, dus daar worden dan wat lesuurtjes aan besteed als de rest zo goed gaat. Had verwacht dat het ding lomper was, maar 2,55 is niet zo gek veel breder als mijn campers 2,30, al is die truck wel een stukkie hoger (4m) en langer. Alles gaat allemaal zo licht en vergeleken met m'n camper is het wel comfortabel, maar zou je zomaar zeeziek kunnen worden in zo'n wammes-waggel cabine over slecht wegdek. Trekken doet het wel, slechts 12 ton met 410 pk...
Schakelen etc viel me ook mee (8 bak met splitter dus valt in feite ook wel mee) en het viel me vooral op dat je zoveel meer overzicht hebt als met de camper met die 2 zielige spiegeltjes.
Begin oktober begin ik met lessen, ben benieuwd... voelde me net een groot kind in de speeltuin vandaag... :mrgreen:
Jeroen
- GerardM
- Contacteer:
Ik weet niet of ik hier nog mag komen
?
Heb gisteren 'sleutelhandschoenen' gekocht en gebruikt. Ben met de remmerij bezig en daar krijg je behoorlijk vieze handen van.
Overigens wel zweterig die dingen als je er een paar uur mee werkt, maar je handen blijven wel schoon en dat is ook heel wat waard.
Gisteren remkabel rechtsachter vervangen, vandaag aan de linkerkant begonnen en morgen hopelijk klaar.
Groet,
Heb gisteren 'sleutelhandschoenen' gekocht en gebruikt. Ben met de remmerij bezig en daar krijg je behoorlijk vieze handen van.
Overigens wel zweterig die dingen als je er een paar uur mee werkt, maar je handen blijven wel schoon en dat is ook heel wat waard.
Gisteren remkabel rechtsachter vervangen, vandaag aan de linkerkant begonnen en morgen hopelijk klaar.
Groet,

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
-
Frank.fjph
Die dingen voorkomen ook de nodige krassen en andere schade an de sleutelhandjes, voor sommige klussen eenm echte aanrader....
- Leo
- Site Admin
Een zwarte handschoentjesforum?
Tjah, wat zal ik daar nou eens van zeggen..
Heb nog een schattig gereedschapstasje voor jullie gevonden..:P

===============================================================================
Natuurlijk mag ik als moddertor bovenstaande niet schrijven. Dat krijg je met zo'n voorbeeldfunctie. :(
Dus moet je typen dat je zelf met die dingen niet kunt sleutelen omdat je het gevoel dan mist, je godsonmogelijk een blinde moer op z'n plek krijgt, ze moeilijk in jouw maat te krijgen zijn, en dat je gewoon met je verstand moet sleutelen zodat je je jatten niet open haalt.
Kijk, da's een degelijk antwoord waar geen buil aan te vallen is. :)
================================================================================
Maar maar maar maar als ik dan lees over "krasjes" op de handen word het me toch echt te machtig.
Ben je nou helemaal besodeflikkerhannest achterstevoren uit het kinderzitje van een solex met platte banden gerukt of hoe zit dat?!!
Bloed zweet en tranen houden onze ouwe vehikels op de weg!!
Waar moet dat heen als het bloed wegvalt?
Enig idee?
Nou?
He?
Wat?
Dat bloed is toevallig wél het derde wiel aan de rollator hoor. Met twee wieltjes gaat iedere achtenswaardige rimpelsauriër ontegenzeggelijk smerig op z'n muil.
Ben dan ook bang dat het met jullie twee nooooooit meer goed komt.
Alleen zweet en tranen..
Ohgottegottegot.. :ooo :shock:
Wat is het toch jammer dat ik dát allemaal niet mag schrijven.
Jaja, het leven van een moddertor is afzien in stilte..
:P
Tjah, wat zal ik daar nou eens van zeggen..
Heb nog een schattig gereedschapstasje voor jullie gevonden..:P

===============================================================================
Natuurlijk mag ik als moddertor bovenstaande niet schrijven. Dat krijg je met zo'n voorbeeldfunctie. :(
Dus moet je typen dat je zelf met die dingen niet kunt sleutelen omdat je het gevoel dan mist, je godsonmogelijk een blinde moer op z'n plek krijgt, ze moeilijk in jouw maat te krijgen zijn, en dat je gewoon met je verstand moet sleutelen zodat je je jatten niet open haalt.
Kijk, da's een degelijk antwoord waar geen buil aan te vallen is. :)
================================================================================
Maar maar maar maar als ik dan lees over "krasjes" op de handen word het me toch echt te machtig.
Ben je nou helemaal besodeflikkerhannest achterstevoren uit het kinderzitje van een solex met platte banden gerukt of hoe zit dat?!!
Bloed zweet en tranen houden onze ouwe vehikels op de weg!!
Waar moet dat heen als het bloed wegvalt?
Enig idee?
Nou?
He?
Wat?
Dat bloed is toevallig wél het derde wiel aan de rollator hoor. Met twee wieltjes gaat iedere achtenswaardige rimpelsauriër ontegenzeggelijk smerig op z'n muil.
Ben dan ook bang dat het met jullie twee nooooooit meer goed komt.
Alleen zweet en tranen..
Ohgottegottegot.. :ooo :shock:
Wat is het toch jammer dat ik dát allemaal niet mag schrijven.
Jaja, het leven van een moddertor is afzien in stilte..
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
- dereiziger
- Detlev
Hey Peter,
zo'n scooter, dat is toch ook niks.... :)
Beterschap! Enuuh, zien we jullie nog volgende maand?
zo'n scooter, dat is toch ook niks.... :)
Beterschap! Enuuh, zien we jullie nog volgende maand?
Mercedes 406 uit 1969
-
de Haan
Bus gewogen, bleek al 3960kg te wegen en ik ben nog niet klaar met camper inbouwen.
De MB 508 was teruggekeurd naar 3500kg, dus hier moet ik nog wat aan doen.
Wordt dus weer naar 5000kg gekeurd.
De MB 508 was teruggekeurd naar 3500kg, dus hier moet ik nog wat aan doen.
Wordt dus weer naar 5000kg gekeurd.
- GerardM
- Contacteer:
Vandaag de linkerhandremkabel vervangen, de hele handel links en rechts weer gemonteerd, remmen gesteld en omdat ik er nu goed bij kon ook maar de wielbakken roestvrij gemaakt, Owatrol erop en daaroverheen een nieuwe laag Unterbodenschutz (dat had ik al in de afgelopen dagen gedaan). Morgen nog een proefrit en dan op voor herkeur.
En deze week naast de handschoenen nog een diepte-investering gedaan: ik heb mezelf een verentang kado gedaan. Werkt toch veel prettiger dan met brute kracht en ijzerdraad de veren uit en in de remschoenen te prutsen.
Groet,
Gerard
En deze week naast de handschoenen nog een diepte-investering gedaan: ik heb mezelf een verentang kado gedaan. Werkt toch veel prettiger dan met brute kracht en ijzerdraad de veren uit en in de remschoenen te prutsen.
Groet,
Gerard

- Detlev
Wat ons betreft zit dat er waarschijnlijk even niet in. Heb nog twee weekenden met dbbl.
Dan wordt het begin oktober, dat zou wel kunnen! Was wel erg leuk de vorige keer, dus heb er wel zin in!
Dan wordt het begin oktober, dat zou wel kunnen! Was wel erg leuk de vorige keer, dus heb er wel zin in!
Mercedes 406 uit 1969
- GerardM
- Contacteer:
Vanochtend voor de APK herkeur met de twee nieuwe handremkabels. Remverschil voor 1% en achter 12% - als nieuw dus. Keurmeester blij, Gerard :D (Weer goedgekeurd voor 1 jaar dus).
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard

- Anton
Hoi allemaal,
Even een berichtje van mij, moet toch wachten en hier is internet.
Ik ben in de camper gestapt om er even uit te zin vakantie zeg maar.
Normaal loopt alles voorspoedig zo ook nu de eerst 2 dagen.
Ik was in Tsjechië in Janov dul en op de terug reis naar Pirna in Duitsland, onder weg kom ik oldtimers tegen, personenauto’s.
Bij weg werkzaamheden op zo’n smalweggetje moet het gas er af, het is ook geen snelheidswedstrijd maar om de juiste weg te volgen.
Komt mij zo’n typ tegen met een oude Rolls Roys die kijkt of ie er langs kan en komt op mijn weghelft en rijd mijnspiegel er af en een deukje in de zijkant.
Nou ja er zijn ergere dingen toch?
Een paardagen later rij ik naar Schneeberg daar aangekomen plaatsje gevonden zet de motor af, Op dat moment zie ik dat er een tak voor mijn schotel hangt, aangezien ik graag het slechte weer in NL volg wil ik een meter vooruit rijden, edoch nix nope geen sjoegem, zou er een accuklem loshangen?
Meten is weten bij het minste geringste klapt de spanning weg: accu overleden, dan maar de Gelbe Engel gebeld.
Die rijden rond met de meest voorkomende type’s accu’s dan he.
Na het inleveren van een hoeveelheid euro’s start ie en gaat ie weer als de brandweer!.
Tja en dan denk je de ellende wel gehad te hebben, nee hoor eg ni.
Ergens in de buurt van Coberg (Bayern) rij ik acher een pickup met aanhanger met daarin een paard in de aanhanger dus.
Ik besluit om hem voorbij te gaan aangezien de de hoeveelheid pk’s per kilo gewicht bij mijn Fiat redelijk in balans is.
Ik geef dus volgas want het moet ook niet te lang duren en ga er voorbij.
Op eens een rot herrie, ik dacht dat mijnuitlaat er onder weg was, maar nee het kan erger.
Dan maar even langs de kant daar constateer ik dat het niet de uitlaat is maar de getande riem die de nokkenas en de brandstofpomp aandrijft.
Die moet een tandje versprongen zijn waarschijnlijk op de brandstofpomp.
Dat moet haast wel want hij loopt en start ook nog alleen het vermogen is weg en hij rookt nogal, de pomp staat niet meer op tijd!
Wederom de der Gelbe Engel gebeld eerst zaten ze bij de verkeerde Coburg nadat is recht gezet komt ie dan bij mij.
De man neemt geen enkel risico en sleept mij na een Fiat garage.
Ze hebben op zijn vroegst vanmorgen tijd om er na te kijken (vandaag dus) ik heb dus hier overnacht en sta nu weer buiten.
Het zit tegen, ze hebben wel een riem maar de verkeerd: hij is te dik, de riem dus.
Nu moet er een komen uit Nurnberg en die kan er pas morgenvroeg op dus moet ik hier een beetje rondhangen.
Vanuit Bayern,
Groet Anton
Even een berichtje van mij, moet toch wachten en hier is internet.
Ik ben in de camper gestapt om er even uit te zin vakantie zeg maar.
Normaal loopt alles voorspoedig zo ook nu de eerst 2 dagen.
Ik was in Tsjechië in Janov dul en op de terug reis naar Pirna in Duitsland, onder weg kom ik oldtimers tegen, personenauto’s.
Bij weg werkzaamheden op zo’n smalweggetje moet het gas er af, het is ook geen snelheidswedstrijd maar om de juiste weg te volgen.
Komt mij zo’n typ tegen met een oude Rolls Roys die kijkt of ie er langs kan en komt op mijn weghelft en rijd mijnspiegel er af en een deukje in de zijkant.
Nou ja er zijn ergere dingen toch?
Een paardagen later rij ik naar Schneeberg daar aangekomen plaatsje gevonden zet de motor af, Op dat moment zie ik dat er een tak voor mijn schotel hangt, aangezien ik graag het slechte weer in NL volg wil ik een meter vooruit rijden, edoch nix nope geen sjoegem, zou er een accuklem loshangen?
Meten is weten bij het minste geringste klapt de spanning weg: accu overleden, dan maar de Gelbe Engel gebeld.
Die rijden rond met de meest voorkomende type’s accu’s dan he.
Na het inleveren van een hoeveelheid euro’s start ie en gaat ie weer als de brandweer!.
Tja en dan denk je de ellende wel gehad te hebben, nee hoor eg ni.
Ergens in de buurt van Coberg (Bayern) rij ik acher een pickup met aanhanger met daarin een paard in de aanhanger dus.
Ik besluit om hem voorbij te gaan aangezien de de hoeveelheid pk’s per kilo gewicht bij mijn Fiat redelijk in balans is.
Ik geef dus volgas want het moet ook niet te lang duren en ga er voorbij.
Op eens een rot herrie, ik dacht dat mijnuitlaat er onder weg was, maar nee het kan erger.
Dan maar even langs de kant daar constateer ik dat het niet de uitlaat is maar de getande riem die de nokkenas en de brandstofpomp aandrijft.
Die moet een tandje versprongen zijn waarschijnlijk op de brandstofpomp.
Dat moet haast wel want hij loopt en start ook nog alleen het vermogen is weg en hij rookt nogal, de pomp staat niet meer op tijd!
Wederom de der Gelbe Engel gebeld eerst zaten ze bij de verkeerde Coburg nadat is recht gezet komt ie dan bij mij.
De man neemt geen enkel risico en sleept mij na een Fiat garage.
Ze hebben op zijn vroegst vanmorgen tijd om er na te kijken (vandaag dus) ik heb dus hier overnacht en sta nu weer buiten.
Het zit tegen, ze hebben wel een riem maar de verkeerd: hij is te dik, de riem dus.
Nu moet er een komen uit Nurnberg en die kan er pas morgenvroeg op dus moet ik hier een beetje rondhangen.
Vanuit Bayern,
Groet Anton
- Detlev
Ach, 't kan altijd nog erger......gewoon lekker rondhangen, het is toch vakantie!
Niet een goed boek bij? Succes!
Niet een goed boek bij? Succes!
Mercedes 406 uit 1969
- paulv
- dereiziger
Soms zit het mee soms zit het tegen .. ik hoop dat je mooier weer hebt dan hier .. dat verzacht het wachten ;)
- Anton
Hoi,
Over het weer heb ik geen klagen das wel in orde met een 19 a 24 graden
De passende riem schijnt ook binnen te zijn, morgenvroeg om 8 uur gaan ze hem er op zetten.
Ik kan dan mijn tocht vervolgen.
Maar dat wachten hier is erg dwz ik kan geen kant op de Spartamet gaat tot 7% stijging en dan houd het op.
Meehelpen lukt mij wel een paar honderd meter maar dan is de koek op en dan komt er weer een bult en nog een en n...
Waar ik hier zit is de garage gebouwd op een bult een bergachtige heuvel een heuvelachtige berg dat idee, net allemaal te veel voor mij ondanks dak iets ben afgevallen.
Het heet hier Scheuer en ligt tegen Coburg aan
Nou ja morgen gaan we na Thuringen ijs en getanderiem dienende, het is daar niet minder heuvelachtig maar ik weet een stelplaats waar ik nog niet geweest ben dus de omgeving moet ik daar dus even verkennen met de voornoemde fiets met hulpmotor.
We gaan door met waar we zijn opgehouden en langzaam richting Hengelo ov waar ik sinds kort weer woon.
Groet Anton (niet uit Tirol)
Over het weer heb ik geen klagen das wel in orde met een 19 a 24 graden
De passende riem schijnt ook binnen te zijn, morgenvroeg om 8 uur gaan ze hem er op zetten.
Ik kan dan mijn tocht vervolgen.
Maar dat wachten hier is erg dwz ik kan geen kant op de Spartamet gaat tot 7% stijging en dan houd het op.
Meehelpen lukt mij wel een paar honderd meter maar dan is de koek op en dan komt er weer een bult en nog een en n...
Waar ik hier zit is de garage gebouwd op een bult een bergachtige heuvel een heuvelachtige berg dat idee, net allemaal te veel voor mij ondanks dak iets ben afgevallen.
Het heet hier Scheuer en ligt tegen Coburg aan
Nou ja morgen gaan we na Thuringen ijs en getanderiem dienende, het is daar niet minder heuvelachtig maar ik weet een stelplaats waar ik nog niet geweest ben dus de omgeving moet ik daar dus even verkennen met de voornoemde fiets met hulpmotor.
We gaan door met waar we zijn opgehouden en langzaam richting Hengelo ov waar ik sinds kort weer woon.
Groet Anton (niet uit Tirol)