Ik vermoed dat ik gezien de leeftijd van onze karretjes niet de eerste ben die met het probleem van corrosie op de zekeringhouders geconfronteerd wordt.
Kan je deze corrosie op een of andere manier een beetje verstandig aanpakken? Of blijft het gewoon best om bij M-B nieuwe te bestellen ter vervanging?
TIA
zekeringhouders
-
Frank.fjph
Re: zekeringhouders
UItgaande van de situatie dat het de ouderwetse ronde zekeringetrjes zijn :
De 2 belangrijkste punten zijn de contactvlakken goed schoonmaken (schuren) en de veerkracht van de lipjes moet voldoende zijn: iets buigen dus, alsnodig.
Bestellen kan altijd nog....
De 2 belangrijkste punten zijn de contactvlakken goed schoonmaken (schuren) en de veerkracht van de lipjes moet voldoende zijn: iets buigen dus, alsnodig.
Bestellen kan altijd nog....
- dereiziger
Dat probleem heb ik ook en doe datgene wat Frank hierboven beschrijft, hoewel ik er aan denk om ze te vervangen vooe het nieuwere systeem .. ;)
grt Ton
grt Ton
- Detlev
Ik heb speciaal daarvoor een klein koperborsteltje aan boort. Ervaring leert dat eenmaal schoongeborsteld de boel weer lange tijd functioneert! Gewoon goed blank borstelen. Let wel op welke zekeringen waar zitten, die vraag zie ik geregeld langskomen nadat iemand de houder heeft schoongemaakt 
Mercedes 406 uit 1969