Bedankt voor beide antwoorden.
Ik heb geen controlepaneel, dus de thermostaat wordt ook de aan/uit-schakelaar van de Webasto.
Jeroen,
Je zegt dat voor het verwarmen van de motor een extra circulatiepomp nodig hebt, maar bij de DBW 2010 zit een circulatiepomp en deze moet volgens de Webasto handleidingen ook de motor kunnen verwarmen. Door de indirecte boiler en de warmtewisselaars wordt het totale aantal liters koelwater toch niet zo groot dat er een extra pomp nodig is?
Zie ook onderstaand overzicht van Webasto en het gaat bij mij om een Mercedes 508 van 6 meter en niet om een grote bus.
Wat je misschien bedoeld en wat ik me ook bedacht dat er misschien een extra circulatiepomp nodig is voor het verwarmen van de warmtewisselaars en boiler tijdens het rijden/met lopende motor(wanneer de Webasto uit is). Maar ik weet niet in hoeverre de waterpomp van een 508 in staat is om een paar liter extra rond te pompen.
Alleen was een 508 ambulace ook voorzien van DBW 2010 met 2 warmtewisselaar(tjes) en ook aangesloten op de motor en deze waren ook alleen uitgevoerd met de Webasto circulatiepomp.
Jeroen,
Heb jij ook niet een DBW 2010 in je camper/vrachtwagen zitten? Heb jij ook niet een indirecte boiler? Hoe heb jij dit aangesloten?
Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!
Groeten,
Aart