Nieuw lid met 407D uit 1986

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
tcmbverbeek

Nieuw lid met 407D uit 1986

Bericht door tcmbverbeek »

Beste allemaal,
Wat een fantastische site. Ik vond al veel bruikbare informatie en voegde het mijne al toe.
Mijn 407D met OM616 motor is een voormalige Duitse Rodekruis bus. Het interieur is bijna klaar. Achter de 2 voorstoelen is van de orginele dubbele achterbank een treinzit gemaakt, dus 6 zitplaatsen. Daarachter staan nu 2 stapelbedden in lengterichting van 210 x 70 cm zodat uitgestrekt liggen goed kan. De onderste 2 bedden kunnen worden omgetoverd naar een 2 persoonsbed van 210 x 185. Naast de zijdeur staat een keukenblok met koelkast, aanrecht en afzuigkap. Aan de buitenzijde zitten nu aansluitingen voor water (buitendouche) en gas (schottelbraai). Een standkachel van Webasto zat er al in. Een dubbele accu met Victron scheidingsrelais is gemonteerd. Het dashbord is voorzien van een extra ingebouwd schakelpaneel voor diverse groepen. Een achteruitrijcamera natuurlijk. En een cruisecontrol ging er afgelopen weekend in. Rondom ledlampen completeren het geheel.
Wat moet er nog worden gedaan? Een LPG-tank onderbouwen (linksachter) voor het koken en de koelkast. Een vuilwatertank midden rechts. Een schoonwatertank achterrechts. En tenslotte een plateau achterop met chassisverlengers voor de rubberboot en buitenboordmotor.
Al met al een leuke hobby. Aankomende meivakantie gaan we er op uit. Zwitserland, Italie, middellandsezeekust en Route Napoleon terug staan op het programma.
Heb je tips, onderdelen etc.? mail is welkom.
Oh ja, ik gebruik de bus dagelkijks voor woon-werk. Met ze'n 66.000 orginele kilometers kan hij nog heel lang mee. Dat voorkomt narigheid en geeft mijn (v)echtgenote de mogelijkheid van gebruik van de gewone auto. De bus is nog een vrachtwagen en dat laat ik zo tot hij 25 jaar oud is. Daarna zien we wel verder.
vr gr Ted
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes 407D - 1986 - OM616 - 72pk - Middellange uitvoering - Webasto 2352 - Dubbellucht enthousiast.
Leo
Site Admin

Re: Nieuw lid met 407D uit 1986

Bericht door Leo »

Welkom Ted.:)

Ik heb je foto ff kleiner gemaakt, want hij was iets te enthousiast van formaat.

Mvg, Leo.:D
mod.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
jeroenz

Re: Nieuw lid met 407D uit 1986

Bericht door jeroenz »

ik heb ook een rode kruis auto uit duitsland, zelfde kleur, ook dubbelcabine etc etc alleen een 508.
vooral de extra deur is handig...
Leo
Site Admin

Onderwerp gesplitst.

Bericht door Leo »

Heb de berichten over cruise control verplaatst naar HIER.

Mvg, Leo.
mod.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie