Absorptie demper??
-
Hugo
Absorptie demper??
Ik kom net terug van een vakantie, 2600 km gereden, wat is het toch een heerlijke auto,
Zoals je weet heb ik een 608.
Mijn uitlaat is lek en veroorzaakt een eng geluid, alleen bij de volgende 4 voorwaarden gelijktijdig:
1 bij max koppel,
2 als hij heel heet is,
3 bij de betere dieselsoorten.
4 bij een specifiek toerental
het lijkt op een startmotor bij draaiende motor.
Nu rammelt mijn uitlaat nogal en daarbij zitten er gaatjes in de las aan de dikke kant van de uitlaat. (de gaatjes heb ik inmiddels dichtgemaakt met pasta)
Ik heb er een keer een klap met een hamer op gegeven en het leek even minder.
Een nieuwe uitlaat lijkt mij zo, Dave of Leo heb jij ervaring met de absorptie typen zoals :
http://www.uitlaten.com/main.html
Groet Hugo
Zoals je weet heb ik een 608.
Mijn uitlaat is lek en veroorzaakt een eng geluid, alleen bij de volgende 4 voorwaarden gelijktijdig:
1 bij max koppel,
2 als hij heel heet is,
3 bij de betere dieselsoorten.
4 bij een specifiek toerental
het lijkt op een startmotor bij draaiende motor.
Nu rammelt mijn uitlaat nogal en daarbij zitten er gaatjes in de las aan de dikke kant van de uitlaat. (de gaatjes heb ik inmiddels dichtgemaakt met pasta)
Ik heb er een keer een klap met een hamer op gegeven en het leek even minder.
Een nieuwe uitlaat lijkt mij zo, Dave of Leo heb jij ervaring met de absorptie typen zoals :
http://www.uitlaten.com/main.html
Groet Hugo
-
DVIII
Re: Absorptie demper??
ik zou gewoon voor negen tientjes een nieuwe demper kopen, en ver uit de buurt van uitlaaatdokters blijven.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
-
Hugo
Ik heb vandaag nog geprobeerd om de rammel eruit te meppen maar het resultaat is een enorme hoeveelheid roet en een hoop herrie.
De rammel zit er ook nog steeds in.
Groet Hugo
De rammel zit er ook nog steeds in.
Groet Hugo
- Anton
Hoi,
Hier sluit ik mij bij aan!
Gewoon een nieuwe, kost enige eri maar dan kun je er weer jaren tegen aan, en das ook wat waard.
Bij je oude demper zijn de schotjes en meer van dat spul er uit gerot met dank aan de tand des tijds...
Groet Anton
Hier sluit ik mij bij aan!
Gewoon een nieuwe, kost enige eri maar dan kun je er weer jaren tegen aan, en das ook wat waard.
Bij je oude demper zijn de schotjes en meer van dat spul er uit gerot met dank aan de tand des tijds...
Fluister zeDVIII schreef:ik zou gewoon voor negen tientjes een nieuwe demper kopen, en ver uit de buurt van uitlaaatdokters blijven.
Groet Anton
- Maxer
- Contacteer:
EPS ken ik, een goed bedrijf waar je een rvs uitlaat op maat kunt laten maken. Kost wel wat maar dan hoef je ook nimmer meer op je uitlaat te letten want die overleefd met gemak je auto.
-
Frank 207+508
Wat zou je je druk maken over een uitlaat doorroesten bij een diesel,mijn diesels hebben allemaal nog de originele uitlaat ( 25en 30 jaar ) die laatste heeft heellang geleden een rammel gehad,naar door op de juistepleker een paar deuken in te slaan zat het schotje binnenin weervast.
Wat ik wel had en mogelijk iets is om naar te kijken:
De uitlaat vanaf het spruitstuk naar de pot was in de lengterichting over een grotelengte gescheurd,waardoor er bij opwarmen een lekkage ontstond dieje niet 123 zag bij een inspectie (zelfs APK). (opgelost door hem CO2 dicht te lassen)
OOrzaak: de trillingen van een diesel veroorzaken metaalmoeheid en dus vermoeidheidsbreuken,ook mijn VW jetta diesel heeft daarom ooit een nieuwe dempernodig gehad ( na > 150000km)
Frank
Wat ik wel had en mogelijk iets is om naar te kijken:
De uitlaat vanaf het spruitstuk naar de pot was in de lengterichting over een grotelengte gescheurd,waardoor er bij opwarmen een lekkage ontstond dieje niet 123 zag bij een inspectie (zelfs APK). (opgelost door hem CO2 dicht te lassen)
OOrzaak: de trillingen van een diesel veroorzaken metaalmoeheid en dus vermoeidheidsbreuken,ook mijn VW jetta diesel heeft daarom ooit een nieuwe dempernodig gehad ( na > 150000km)
Frank
-
Dennis en Nancy
Op het voorjaarsweekend van dubbellucht lagen ook uitlaten. Nieuw zelfgemaakte verbeterde geluidsdemping volgens de verkoper. Misschien de onderdelencomissie eens vragen?
Geloof 150 euro. Zag er gelikt uit.
Dennis
Geloof 150 euro. Zag er gelikt uit.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
-
Hugo
Hallo, ik heb er zoeen, van RVS dus gekocht via Gerrit onderdelencommissie.
Helemaal super, past exact.
Hij zit er inmiddels onder.
Onze camper is 20 cm breder als een bus, hiervoor heb ik de achterste pijp, van Mercedes heb ik in 3 delen gezaagd en weer aan elkaar gelast zodat hij buiten de auto uitsteekt.
Hij loopt mooi!!!, pff, net een naaimachine.
Hugo.
Helemaal super, past exact.
Hij zit er inmiddels onder.
Onze camper is 20 cm breder als een bus, hiervoor heb ik de achterste pijp, van Mercedes heb ik in 3 delen gezaagd en weer aan elkaar gelast zodat hij buiten de auto uitsteekt.
Hij loopt mooi!!!, pff, net een naaimachine.
Hugo.
-
siebegorter
krijg van de week een complete, nieuwe uitlaat binnen, voor 130 euri plus verzendkosten vanuit duitsland
http://cgi.ebay.de/Auspuff-Paket-Nr-1-A ... 45eea17899
http://cgi.ebay.de/Auspuff-Paket-Nr-1-A ... 45eea17899
wie alleen handelt met voorkennis leert nooit wat!