'schone olie' druppels aan dieseltank?

Plaats reactie
TeKnoID

'schone olie' druppels aan dieseltank?

Bericht door TeKnoID »

Hallo,

Onze dieseltank vertoonde al sinds het begin dat wij hem hebben een soort donkerdere vlek naar beneden ter hoogte het tank gat. In eerste instantie dachten we dat die aansluiting niet perfect dicht was, en dat er dus wat diesel naar beneden liep. Maar sinds kort hangen er ook druppels onder en deze druppels hebben een heldere bruine kleur en ruiken niet naar diesel. Het lijkt mij eerder op een dunne olie.

Ik heb onder mijn bus gelegen om te kijken waar het vandaan kwam, maar kon het niet goed traceren...
Bovenop de tank zit een ingang waar een 4/5-tal kabels uit komen/in gaan, daar komt de 'natte' vlek vandaan. 1 van die kabels is ook nat, maar verderop die kabel is hij droog, dus misschien is dat niet de oorzaak maar gaat het gelekte vloeistof ook langs die kabel.

Heeft 1 van jullie enig idee wat het mogelijk zou kunnen zijn?

bedankt!
DVIII

Re: 'schone olie' druppels aan dieseltank?

Bericht door DVIII »

RRRoestwater !
maar kan ook een fles olijfolie zijn in je keukenkastje extra vergine.
Laatst gewijzigd door DVIII op 12 aug 2009, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
maggie

Bericht door maggie »

het lijkt erop dat je afdichting onder je tankmeter/vlotter aansluiting lek is,kan zijn dat je een tankvlotter hebt die een ;kwart slag; draaien bevestiging heeft,of gewoon een geschroefde uitoering.ze hebben beide een afdichting tussen tank en tankelement,teminste dit is wat er veel voorkomt bij een truck br.st. tank. succes!
niet geschoten is altijd mis!
DVIII

Bericht door DVIII »

als het niet ruikt naar diesel , kan het ook niet uit de tank komen , en als het wel blijft komen en zelfs een vette plek op de tank achterlaat is het toch iets olie achtigs.
misschien erg ver gezocht .... maar zou het uit je kabelboom kunnen komen ?
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Bommes
Contacteer:

Bericht door Bommes »

een olie lekkage ergens bij het motor blok kan na een stuk rijden zelfs een olie vlek geven tot op de achterzijde van je bus/camper.
(ik spreek uit ervaring en na 3 weken met de vlekken op de achter wand door de zon gereden te hebben wilde ze er alleen nog met thinner van af.. :shock: )

Daarmee niet gezegd dat het uit je motor komt, maar het kan van ver komen..

Als de druppels nog helder zijn lijkt het mij geen motor olie (tenzij je die net ververst hebt..??)
maar eerder iets van stuurbekrachtigings olie (tenzij je de rode variant hebt..:) ) of rem olie..?? Heb je toevallig een hydraulische bediende koppeling..??
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
TeKnoID

Bericht door TeKnoID »

hmm, geen olijfolie helaas (bus is compleet leeg ivm verbouwing).
Het is inderdaad helder, heb wel de olie vervangen, maar dat is alweer 3 maanden en 3000km terug (oid), dus lijkt mij dan niet meer zo helder te zijn.
Ik heb alle kabels gevolgd die eruit komen en 1 daarvan is vet, maar als ik die volg is hij al snel niet vet meer, dus daar lijkt de oorzaak ook niet vandaan te komen. Geen stuurbekrachtiging. Rem olie? Ik dacht dat dat een ander (bijtend) vloeistof was?
Nou ik zal er nog een keer onder gaan liggen en anders kom ik het waarschijnlijk wel tegen als ik de nieuwe dieseltank er onder hang (waarnaar ik nog op zoek ben, dus als je iemand weet (vanaf zo'n 100 liter), dan hoor ik het graag!)

bedankt voor het meedenken!
Frank.fjph

Bericht door Frank.fjph »

Misschien een idee:
Als er diesel lekt vanaf de bovenkant tank, en langs de tank loopt die gecoat is met bv tectyl, dan hangt er mogelijk een druppel bruine tectyl/dieselmengsel onderaan de tank....... :roll: :idea:

De lekkage van boven de tank kan dan komen van a. de afdichting van de vlotter, b. de aansluiting van de retourslang lekt,of zit los. c. het rubber stukje slang tussen kunststofleiding en tank is poreus of lekt.

Frank
Plaats reactie