Water: Watervoorziening in de Mercampo

Ideeën of uitvoeringen voor/van jouw ideale camper.
Plaats reactie
paulv

Re: Watervoorziening in de Mercampo

Bericht door paulv »

Hi Peter,

Ik denk even mee met de aansluiting van je toilet.
Ik heb zelf een RM scheepstoilet en die had ik destijds bij de montage aangesloten op mijn (druk)waterleiding.
Foutje, dat ding liet inderdaad toen mijn watertank leeg lopen :cry: .
Het bleek met een gewone drukloze slang in de watertank aangesloten te moeten worden. Toen was het probleem gelijk opgelost. Om het aanzuigen van het water te verkorten heb ik later een terugslagklep aan het uiteinde gemonteerd :wink: .
Misschien zit het ook zo bij jou?

Mvg. Paul

Ps. Zou je war vaker de nieuwe regel-toets willen gebruiken, dat leest veel makkelijker :wink:
Bezoek altijd welkom!
Frank.fjph

Re: Watervoorziening in de Mercampo

Bericht door Frank.fjph »

Om hevelen te voorkomen moet je bij de watersporters onder ons zijn, die hebben dat probleem aan boord ook met buitenwater als de pot onder de waterlijk staat.

Oplossing aan boord is dan : de slang met een grote lus langs het plafond leiden en dan op hoogste punt een klein gaatje met vinger af te dichten als er gepompt wordt, maar handiger is een iets geavanceerdere oplossing: een klein snuifklepje dat sluit als er druk op komt en opent als die wegvalt, waardoor het water terugloopt aan beide kanten van de lus en er geen hevelmogelijk is........ :wink: snap je het nog ?? :lol: :lol:

Frank
Plaats reactie