Plots vonden we onszelf als bewoners van een pandje met heuse slotgracht. :P
De sloten waren verdwenen en vervangen door schrikkelijk veel water.
Niet verwonderlijk als je weet dat ik tussen 0500 en 20uur 92mm regenwater gemeten heb.
En het was al niet zo droog, want het weektotaal staat nu boven de 180mm. :shock:
Het resultaat van de laatste neerslag was dan ook een heuse overstroming van landerijen en wegen.
Hoe veel overstroming vraag je jezelf af?
Nou, ik moest ff naar Den Oever.
Op de heenweg niks aan de hand.
2 Uurtjes later op de terugweg zag ik bij een afritje iets waarvan ik dacht dat het een ondiepe plas zou zijn.
Dat viel smerig tegen, want toen ik de plas inreed was ik nét aan het schakelen met als verrassing een enorme plons en een stilstaande F40.. :oops:
Gelukkig is het een diesel, dus het orgel bleef wel draaien.
Maar door mijn verrotte deurtjes stroomde het water over de treeplanken. 8)
Nodeloos om te zeggen dat mijn remmen helemaal niks meer deden toen ik bij de volgende bocht eens flink op het pedaal stampte. :(
Maar goe, weer wat beleefd, en ik voel me weer helemaal thuis.
Want wanneer ik uit het raam kijk zie ik water, nét als in de jaren toen we nog aan boord woonden..:P
Vanzelfsprekend vind Toos het hele gebeuren fantaaastisch.
Die denkt dat de baas voor haar een stukkie Wadden heeft aangelegd..
Ze ziet er na het uitlaten dan ook uit als een bloody flikker, maar na ff raggen met een badhandoek komt er weer iets tevoorschijn wat op een ouwe hond lijkt..:mrgreen:
Nog een paar fotootjes van ons pandje; respectievelijk van beide zijkanten en de achterkant.
Van al dat water hebben wij geen last, want ook in 1936 regende het wel eens hard zodat ze het spul op een verhoging gezet hebben.
En volgens mij was CO2 Gore toen nog niet geboren, dus wat ze nou lopen te zeuren dat dit zo bijzonder is...

Mvg, Leo.:D