Daar ik aan een paar nieuwe blakers toe was, effe bij ons alom bekende Gerrit langsgeweest tijdens het najaarsweekeind in Wezuperbrug. Resultaat: twee kop

en met nagenoeg nieuwe blakers voor een leuke prijs! Buswaarts kerende, viel het mij op dat er toch een behoorlijk aantal bussies waren met "H4" in het koplampglas. Dergelijke lampen zijn schaars meneer lachte

een terecht trotse eigenaar. U ziet met H4 stukken meer dan de traditionele lamp, echter het gaat onderling niet passen zei de terecht trotse eigenaar! En weet u, de achterkant is van kunststof, wel zo makkelijk want origineel is het achter de koplamp altijd een gatenkaas

Tsja, daar stond ik dan met mijn verse aankoop geschikt voor de traditionele lamp :? Zou ik dan toch op zoek moeten naar een heuse H4 lamp met kunststof achterzijde en een goedkope plaatwerker

Effin het weer was Puik te noemen, en "oant moarn" leek nog ver weg... Tsjonge jonge jonge wat was het warm, en het werd alleen maar heter toen de stuurlui kwamen kijken hoe "de Heer" een koplamp demonteerde

Wachtend op de gatenkaas die komen zou trok ik de koplamp uit de Carrosserie... Groot was mijn verbazing dat de stuurlui waren verdwenen

Geen gatenkaas voor mij, alleen maar wat oppervlakteroest :shock: Alles netjes geschuurd en bewerkt met (m.i.) hèt middel tegen roest
http://www.metallit.de/images/rostjaeger.jpg Na montage was de temperatuur toch wel dermate opgelopen en lonkten de families Beer & Tender. De goudgele rakkers smaekten dan ook prima

waardoor van het afstellen van koplampen bij nacht geen sprake meer was. 8) Vanmiddag dus maar even naar mijn lokale AD - garage gereden en gevraagd of de koplampen voor hun afstelapparaat afgesteld konden worden. Eenmaal bezig bleken de stelschroeven niet jofel te werken. Koplampen werden er "even" uitgedraaid en al lachend werden de lampen verwijderd

Leuk voor het museum meneer de Heer

Alsof was het de gewoonste zaak van de wereld werden er H4 lampen in mijn blakers geklikt en aangesloten :shock:( vaklieden: inderdaad ik ben zo'n dhzs -er. "doe het zelf - sukkel" ) Het resultaat was verbluffend zichtbaar met de (nog niet) gewijzigde koplamp :D Al met al meneer "terecht trotse eigenaar" heb ik dus geen H4 op mijn glas, maar erachter en blijft een bril mij met zoveel licht (voorlopig) bespaard. Mocht er bij u nu ook een

zijn gaan branden, het is deze lamp:
http://autozarovky.elkam.cz/_image/phil ... 1ks-:28719
groet,
Mark de Heer