Zaterdagochtend nog ff kleppen gesteld, die stonden veel te strak (vooral de inlaten, gek genoeg?) en rondje getuft, man, wat een verschil! Het lijkt wel een nieuwe. Kwamen er wel achter, dat het hele kleppendeksel vol snot zat en de thermostaat muurvast zat, dus vanmiddag in de baas zijn tijd maar ff een nieuwe besteld. Ook nog een losgelopen verstuiverleiding (???) vastgezet aan de kant van de pomp. Moest 's middags al weer naar huis vanwege verjaarsvisite enzo. (ja, hebben op vrijdag, zaterdag EN maandag, toen ze echt jarig was, visite gehad...)
Vrijdag was een leuker dagje, ik zou de binnenmotorkap uit mijn slinkende onderdelenberg vissen en wou ook de buitenmotorkap van de cabine die er nog staat ff bekijken en als de stallingseigenaar er tijd voor had die er ook ff afslopen als die beter was. Die wou daar niet op wachten en gaf mij de sleutels en vertelde waar de koffie-automaat stond, dus ik kon gelijk ff verder prutsen: goeie spiegels, originele vloermatten, motorkap binnen en nog wat losse zooi eraf gesloopt. Had nog tijd zat, dus ook gelijk het front (4 boutjes, wat draden en een kabel voor de motorkapgrendel) en die motorkap (4 boutjes) er af gesloopt.
Dat rommelhoekje ziet er trouwens zo uit...:

Gemaakt met prehistyrische mobiel dus kwaliteit is niet zo... maar ach, gaat om 't idee.
Heb dat gelijk maar eens uitgezocht en geïnventariseerd wat ik evt kan verkopen (zoals 2 z.g.a.n. (de Michelin poppetjes staan nog op het loopvlak) 7.50x16 banden die voor mijn wagen te groot zijn.)
Daarna na al die matten en motorkap gemonteerd te hebben het geluidsverschil nog even getest en gelijk even de boekjes die Ernst afgegeven had opgehaald bij Leo (die lag nog te ZZZZZen) en van Resi een bakkie koffie gehad, 's middags nog even aan 't huis geknutseld.
Ik heb vriendinlief voor haar verjaardag een lang weekend Ardennen gegeven met de camper, dus gelukkig was ze niet zo verbaasd en wel wat blij dat ik de laatste tijd zoveel weg was aan dat ding!
Gr. Jeroen