gadgets voor in de bus
- evelyn25
- Contacteer:
gadgets voor in de bus
heeft u ook gadgets in de bus??
van die dingetjes die het bussen leuker maken?
bijv een frituurpan op batterijen?
Zelf ben ik sinds kort in het bezit van een zonnebril met mp3-speler.
drie knaken, bij de lidl, en er passen 9 cd's op...
wie heeft er nog meer gekkigheid?
van die dingetjes die het bussen leuker maken?
bijv een frituurpan op batterijen?
Zelf ben ik sinds kort in het bezit van een zonnebril met mp3-speler.
drie knaken, bij de lidl, en er passen 9 cd's op...
wie heeft er nog meer gekkigheid?
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Re: gadgets voor in de bus
Wij hebben een oventje op 24 V. Vond ik altijd wel een aardige gadget. En ook wel lekker, die vers afgebakken broodjes. Maar een zonnebril met mp3-speler slaat natuurlijk alles :D :D :D
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
- Anton
Hoi Ernst,
Die avatar is dat je nieuwe projekt?
Heb ik ergens wat gemist?
Groet Anton
Die avatar is dat je nieuwe projekt?
Heb ik ergens wat gemist?
Groet Anton
-
Dennis en Nancy
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
" One Life,.. Live it "
" One Life,.. Live it "
- Anton
Hoi Dennis,
Dank je wel!
Ik had een paar dagen storing met internet, het zat bij de provider fout.
Daarna kon ik het forum niet meer op zo doende loop ik wat achter
Maar alles werkt weer, ik zal eens kijken wat ik nog meer gemist heb!
Groet Anton
Dank je wel!
Ik had een paar dagen storing met internet, het zat bij de provider fout.
Daarna kon ik het forum niet meer op zo doende loop ik wat achter
Maar alles werkt weer, ik zal eens kijken wat ik nog meer gemist heb!
Groet Anton
-
karogegro
Een zg dvb-t usb stick, een usb stick die je kunt gebruiken om tv op je laptop te kunnen kijken. Ook geschikt om je sat. ontvanger op aan te sluiten.
Sinds ik 'm heb, behalve thuis, nog niet gebruikt in de camper.
Toine.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- Bommes
- Contacteer:
Telt een hapsel aan de onderzijde van de bus ook als gadget of is dat bij jullie bijna allemaal standaard..??
Had het ergens gezien (beter goed gejat dan slecht verzonnen) en heb dus een waterdichte haspel van 50 meter onder de bus hangen.
Heeft afgelopen weekend zijn dienst goed bewezen (was de eerste test) alhoewel ik nog 25 meter extra kabel nodig had (ook die had ik nog bij me..:) )
In onze vorige camper had ik zo een lange dopsleutel voor in een accu boormachine liggen, kon ik de pootje zonder moe te worden uit draaien.. 8)
Helaas onder deze camper zitten andere pootjes.
Had het ergens gezien (beter goed gejat dan slecht verzonnen) en heb dus een waterdichte haspel van 50 meter onder de bus hangen.
Heeft afgelopen weekend zijn dienst goed bewezen (was de eerste test) alhoewel ik nog 25 meter extra kabel nodig had (ook die had ik nog bij me..:) )
In onze vorige camper had ik zo een lange dopsleutel voor in een accu boormachine liggen, kon ik de pootje zonder moe te worden uit draaien.. 8)
Helaas onder deze camper zitten andere pootjes.
-
karogegro
Die heb ik inmiddels in het cillindrisch archief geknikkerd.karogegro schreef:Een zg dvb-t usb stick, een usb stick die je kunt gebruiken om tv op je laptop te kunnen kijken. Ook geschikt om je sat. ontvanger op aan te sluiten.
Toine.
Wat een waardeloos ding.
Het beeld loopt constant vast ( elke keer de laptop opnieuw opstarten) het geluid loopt niet synchroon met het beeld, en de software kan na verwijderen uit de comp. niet meer opnieuw geinstalleerd worden.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
- paulv
Hoi Toine,
Ik heb er ook een, ideaal
. Voor zo'n € 30,- heb je er een met AB.
Dat vastlopen van het beeld ligt waarschijnlijk aan een te zwak signaal (digitaal), probeer het eens elders.
In Nederland heb ik meestal 4-6 zenders TV, Ned 1,2,3 en regionaal, maar in het buitenland wordt het pas echt leuk. In Parijs schijn je meer dan 30 zenders me te kunnen ontvangen, hier maar een stuk of 10. Het is wel allemaal nationaal/lokaal, maar soms zit er ook een niet nagesynchroniseerde film tussen zoals op Arte.
Alleen al voor de weerberichten is het handig 8) . Ook leuk is dat je gewoon rijdend TV kunt kijken (natuurlijk alleen op rustige stukken :mrgreen: )
Mvg. Paul
Ik heb er ook een, ideaal
Dat vastlopen van het beeld ligt waarschijnlijk aan een te zwak signaal (digitaal), probeer het eens elders.
In Nederland heb ik meestal 4-6 zenders TV, Ned 1,2,3 en regionaal, maar in het buitenland wordt het pas echt leuk. In Parijs schijn je meer dan 30 zenders me te kunnen ontvangen, hier maar een stuk of 10. Het is wel allemaal nationaal/lokaal, maar soms zit er ook een niet nagesynchroniseerde film tussen zoals op Arte.
Alleen al voor de weerberichten is het handig 8) . Ook leuk is dat je gewoon rijdend TV kunt kijken (natuurlijk alleen op rustige stukken :mrgreen: )
Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
- Anton
Hoi,
Ik heb ook een Digitenne in mijn camper.
Ik heb dat ding in Duitsland gekocht: er kan geen kaartje in zodat KPN mij niet kan aansluiten.
Dus alleen fta zenders pak ik er mee.
Ik kijk toch nooit naar de commercielen en die krijg je over de grens ook niet meer.
Ik heb dus een kastje waar je de tv middels een scartkabel aansluit.
Ik heb er wel een antenne met ingebouwde antenneversterker bij aangeschaft.
Uit ervaring met andere bezitters weet ik hoe kleiner hoe slechter de ontvangst!
Vaak zit er alleen maar een sprietje op en das te weinig!
Mijn buurman had in midden Duitsland 20 zenders en ik had er 35!
Zijn kastje even bij op de antenne en weer een tevreden klant verliet het pand!
Hoe de ontvangst met een stick is weet ik niet maar lijkt mij een stuk minder dan met met mijn configuratie!
Ontvang ze!
Groet Anton
Ik heb ook een Digitenne in mijn camper.
Ik heb dat ding in Duitsland gekocht: er kan geen kaartje in zodat KPN mij niet kan aansluiten.
Dus alleen fta zenders pak ik er mee.
Ik kijk toch nooit naar de commercielen en die krijg je over de grens ook niet meer.
Ik heb dus een kastje waar je de tv middels een scartkabel aansluit.
Ik heb er wel een antenne met ingebouwde antenneversterker bij aangeschaft.
Uit ervaring met andere bezitters weet ik hoe kleiner hoe slechter de ontvangst!
Vaak zit er alleen maar een sprietje op en das te weinig!
Mijn buurman had in midden Duitsland 20 zenders en ik had er 35!
Zijn kastje even bij op de antenne en weer een tevreden klant verliet het pand!
Hoe de ontvangst met een stick is weet ik niet maar lijkt mij een stuk minder dan met met mijn configuratie!
Ontvang ze!
Groet Anton
- Admin
- Site Admin
- Contacteer:
Wij hebben ook prima gekeken via een USB stickje met staafje op de cabine en een enkele maal, heel ver van de zender, met een oude, versterkte UHF-antenne aan een bezemsteel. Het kostte wel wat moeite om de software geinstalleerd te krijgen, maar daar moeten we, achteraf gezien, Bill Gates dankbaar voor zijn.
Overigens... als we 10 keer gekeken hebben, is het veel, maar zo vaak kijken we thuis ook ongeveer.
Overigens... als we 10 keer gekeken hebben, is het veel, maar zo vaak kijken we thuis ook ongeveer.
Groeten,
Ernst / Admin
Ernst / Admin
-
karogegro
Die stick die ik HAD was een pineacle dvt-b stick. De soft ware was voor windows vista en xp media centre 5.0 en ik wilde deze stick gebruiken om de sat. ontvanger op aan te sluiten en dan via de laptop tv kijken. Helaas wat een bagger, dus ik heb dat ding echt weggefl.....kkerd. en hier in de plaats voor een octopus sv-grabber aangeschaft, en u raad het al........... dat werkt formidabel. Sat. ontvanger aansluiten, usb kabeltje in de palpot en hoppetaaa, perfect beeld.
Voor mij dus ff geen stikkie's meer.
Toine.
Voor mij dus ff geen stikkie's meer.
Toine.
- jooph
Hoi Marius,
Zo'n haspel onder de bus hangen lijkt me wel handig.
Zijn er speciale waterdichte uitvoeringen en zo ja waar te "krijgen"?
Joop
Zo'n haspel onder de bus hangen lijkt me wel handig.
Zijn er speciale waterdichte uitvoeringen en zo ja waar te "krijgen"?
Joop
- Bommes
- Contacteer:
Ik heb een niet echt water dichte versie genomen.
Wel eentje met goede kabel (neopreen/rubber mantel 3 x 1,5mm2) en afdek kapjes voor de stekker gaten.
Als die er in gedrukt zitten is het spatwater dicht en wat mij betreft dus goed genoeg.
Heb hem nu nog maar ff tijdelijk onder de camper gehangen met wat meubel beugeltjes op 2 plankjes geschroefd die weer rechtstreeks op de bodem van de camper vast geschroefd (houten bodem).
Als ik hem vaak genoeg gebruikt heb deze zomer ga ik op zoek naar een andere oplossing of laat ik het gewoon zo hangen (ja inderdaad ook ik ben soms wel eens lui :) )
Moet zeggen dat we niet vaak stroom gebruiken, enkel in de winter als we eens wat langer ergens staan, en we op de laptop tv willen kijken.
In de zomer komen we met onze ene huishoud accu (95Ah/u) goed toe.
Wel eentje met goede kabel (neopreen/rubber mantel 3 x 1,5mm2) en afdek kapjes voor de stekker gaten.
Als die er in gedrukt zitten is het spatwater dicht en wat mij betreft dus goed genoeg.
Heb hem nu nog maar ff tijdelijk onder de camper gehangen met wat meubel beugeltjes op 2 plankjes geschroefd die weer rechtstreeks op de bodem van de camper vast geschroefd (houten bodem).
Als ik hem vaak genoeg gebruikt heb deze zomer ga ik op zoek naar een andere oplossing of laat ik het gewoon zo hangen (ja inderdaad ook ik ben soms wel eens lui :) )
Moet zeggen dat we niet vaak stroom gebruiken, enkel in de winter als we eens wat langer ergens staan, en we op de laptop tv willen kijken.
In de zomer komen we met onze ene huishoud accu (95Ah/u) goed toe.
- Detlev
Led lampjes ook net gemonteerd, wel niet van die fancy detector lichtjes, je moet ze wel indrukken :D
Maar erug handig bij bv. de gasfles en alle kranen daarnaast (zit onder de aanrecht)en in de grote kast (licht altijd om een hoekje...) en dat soort plekken. Je kunt ze nu bij de Dirkson krijgen, 3 stuk voor 1,95....
Maar erug handig bij bv. de gasfles en alle kranen daarnaast (zit onder de aanrecht)en in de grote kast (licht altijd om een hoekje...) en dat soort plekken. Je kunt ze nu bij de Dirkson krijgen, 3 stuk voor 1,95....
Mercedes 406 uit 1969
- Bommes
- Contacteer:
de action heeft ze ook regelmatig in het rek liggen, modelletje aan drukken dan dus (batterijen niet mee geleverd).
Heb er ook 2 in de camper zitten, 1 als nacht lampje en 1 in de toiletruimte.
Wel zo rustig voor de oogjes als je die aandoet s'nachts inplaats van de 5 stuks 20 watt pitjes die er van de fabriek voor bedoelt zijn.. :shock:
Heb er ook 2 in de camper zitten, 1 als nacht lampje en 1 in de toiletruimte.
Wel zo rustig voor de oogjes als je die aandoet s'nachts inplaats van de 5 stuks 20 watt pitjes die er van de fabriek voor bedoelt zijn.. :shock: