De truc is om, in Frankrijk, als je gaat betalen of een kaartje trekt, vlak voor de hoogtemeter te gaan staan met je uitsteeksels.
Je ziet die metertjes wel op ongeveer een meter voor het betaalhokje (op 3 meter hoogte) .
Mvg. Paul
Laatst gewijzigd door paulv op 18 mei 2008, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet om je te ontmoedigen, maar dat y stuk wat je gebruikt hebt.
Als je van 2 naar 1 leiding gaat zal die ene toch echt in diameter moeten vergroten wil je niet te veel weerstand hebben, oftewel voor het optimale renament.
Daarbij werkt het het beste als de ventilator afzuigend inplaats van blazend werkt.
Dat geeft het hoogste rendament, maar goed de meeste afzuig kappen werken op de blazende manier.
Dus dit kun je ff vergeten.. 8)
Rendement,.... Tsjaa. Waar ik me meer zorgen om maak is dat de truma schoorsteen 180 kuub lucht per uur voor zijn kiezen krijgt. Wat door dat smalle gat naar buiten moet. Dik 10 keer de inhoud van de camper per uur.
Misschien overcapaciteit,.... De dometic kap heeft 125 m2 per uur maximaal.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
Rechts op de foto is de huis, tuin en keuken afzuigkap te zien, gekocht via marktplaats voor €15,-. 3 snelheden en lekker geruisloos. Een dakdoorvoer gehaald bij Karwei, van pvc. Regent niet in en kan alle lucht gewoon kwijt.
Laatst gewijzigd door Maxer op 13 dec 2008, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij Campercenter, ook in Turnhout, hebben ze piepkleine 12 V dampkapjes, ongeveer zo groot als een A4-tje... Ik schat de luchtverplaatsing op 1 Ã 2 theekopjes per uur.
NB In de Oranje Bus en in Dr. Wolff hadden en hebben we helemaal geen afzuigkap. En toch altijd lekker gegeten! Het is dus puur luxe!
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
Om dit te laten werken heb je denk ik wel de capaciteit nodig van een proffesionele keukenafzuiging, want om die walm naar de kaptoe te krijgen heb je nogal wat extra cap.nodig.
Was ook niet van plan om met een computerventilator te gaan werken Frank, want dan kan ik het net zo goed laten.
Er komt een afzuiger in te zitten waar de buren flink last van hebben.. :twisted:
Vis bakken doe ik buiten, daar heb ik een windbestendige benzinebrander voor staan.
Want wat is een mens zonder gebakken visje? :mrgreen:
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Dennis, vergeet je niet een filterelement te plaatsen waar de af te zuigen damp eerst doorheen komt?
Alle smerigheid / vet etc. komt dan in ieder geval niet bij de ventilatortjes. Die zouden anders snel het loodjes leggen denk ik.