De bergruimte achter onder het bed word gewoon met 40mm resol geisoleerd. Daar heb ik effectief ongeveer 3 kubieke meter laadruimte over (de tanks: water, gas en diesel zijn daar al vanaf.) De vloer word afgewerkt met kurk dus ik vond het zonde om daar luiken in te maken.
Jullie zien dat ik meerdere soorten isolatie heb gebruikt: De tempex was om een verschil van 2cm op te vullen. Het gele materiaal is een restje styropurplaat of zo, de rest is die resol.
Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "
Weer een dagje liggen knoeien met de Epoxy hars. Het blijft een smeerboel dat spul. Ben benieuwd wat het verhuurcentrum van hun maxi bordestrap gaat zeggen. :mrgreen:
De eerste 2 lagen dik glasweefsel zitten op de voorkant en een zijkant.
Denk dat ik aan de voorkant nog een laag fijn geweven weefsel ertegen zet. Ziet het wat strakker uit. Of aan andere coating maar ik weet niet precies wat er mogelijk is.
Morgen gaan we verder.
Dennis en Nancy
Geef haar dan de volgende tip mee:
Zet de lak voor het mengen in de koelkast, dan vertraag je de uitharding.
Geeft je meer tijd om het te verwerken.
Ook wil ik je mijn eigen ervaring mee geven.
Onze eerste bus heb ik ook met 2-componenten lak over geverfd (met een rollertje)
Helaas was het toen te warm, buiten ongeveer de zelfde temperaturen als nu binnen in de garage iets hoger.
Dat had het effect dat de lak te snel droogde, waardoor de belletjes die door het rollen ontstaan niet weg trokken maar meteen uit harde.
Ik zou je dan dus ook adviseren om even wat minder weer af te wachten.
Het is zonde om die dure lak en al het werk te laten verwaarlozen door het warme weer.
Trouwens ik zag dat weert voor jouw maar 40 km rijden was, mag ik zo vrij zijn om te vragen waar ergens je dan woont, misschien is dat wel in de buurt bij mij zou het wel eens tof vinden om jullie bus eens te bekijken.
We vinden ze zo leuk dat ik er eigenlijk niets aan wil veranderen!
Zo ook met de kleur, het niet exact USP braun. We hebben de kleurcode genomen en ongeveer 10 gram meer rood laten bijmengen op 4 liter. Je ziet het niet met het oog maar nu hebben nooit geen problemen met het beschermd zijn van de UPS kleur.
Groeten Dennis
Waren wel goede . Dus beter verven in de ochtend uren c.q. avond uren met een fris gekoelde verf. Word die dan niet stroperig en dik waardoor die minder makkelijk vloeit?
We kunnen de verf wel verdunnen tot maximaal 20% afhankelijk van voorkeur etc. Zo voor de droogtijd niet veel uitmaken.
We wonen op ongeveer 40km van eindhoven tussen Roermond en Weert op 2km van de A2.
dennis
Als je de verhouding goed kunt varieeren maakt het koelen niet echt veel uit nee.
Ik zou zeker in de ochtend uren verven, dan het plaat werk nog koel van de nacht en als de zon er niet op staat en ook niet komt te staan moet dat zeker lukken.
Bij ons was het echt jammer, de kleur (rood in ons geval) was perfect, en het dekte in een keer erg goed.
De lak was ook echt goede lak die kei en kei hard uit droogde, alleen door de te hoge temperatuur droogde de belletjes meteen op, en vloeide ze niet uit.
Resultaaat was dat de gehele bus onder de kleine belletjes zat wat eigenlijk best wel heel zonde was.
geen schuimrollers nee, kom op het is geen raamkozijn.. :mrgreen:
Uit mijn hoofd vachtrollertjes, werden door de verkoper van de lak er bij gedaan dus zal wel het zelfde zijn als jij nu hebt.
bij 3k of 3k lak maakt het ook nog uit hoe je het opbrengt dennis, laat je goed informeren. Mij is verteld dat je het het beste op kan brengen in vlakken van ongeveer een halve m2. Als je die naast elkaar opbrengt vloeit het nog in elkaar over. En niet in de zon, want dan gaat het reageren als een gek! Hoe koeler het is, hoe langzamer het reageert, het scheelt echt enorm veel. maar in de ochtend heb je dauw, ik zou er voor kiezen om het s'avonds te doen.
verder hoorde ik gister dat er bij ups duitsland in september weer 20 oude bussen vrijkomen . . dus voor de geintresseerden, voor 2650,- kun je er een bemachtigen.
Gelet op de 23 jarige carriere in de pakketservice van de bus hebben we voor een soort zijdeglans gekozen. 70% glans. Zit tussen mat en hoogglans in. Volgens de man van de epoxy zaak zag je anders elk putje en bultje op de zijkant zitten.
Nu is ze geschuurd en geplamuurd.
Groeten Dennis