Het einde van een rampweekje op kleine schaal :mrgreen:
-keramische kookplaat heeft nog maar 1 werkende zone, waardoor bieten+piepers+gehaktballen wel erg lang duren om te klaar te maken!
-bijna geëlectrocuteerd door een lamp waarvan de schakelaar toch echt op UIT stond, LES: vertrouw nooit een lamp met zo'n aanraak-dimmer!
-en tot slot gebeurt er gisteren, terwijl ik voor mijn werk ff een ritje in Hoorn maakte, gebeurt er eerst dit:

Lijkt nog niet veel te zien, maar de bumper kentekenverlichting is zover omhoog gekomen dat de kofferklep niet meer open gaat. Normaal zit die ook recht in lijn met het spatbord.
En ongeveer 1 seconde na die klap, dit:
Wat is er dan precies gebeurd? Stond te wachten voor een rood stoplicht, die springt op groen, maar de Chrysler Voyager voor me rijdt niet. Ik kruip er langzaam naar toe, en toeter bescheiden om te laten weten dat het groen is en ie kan gaan rijden. Vrouw-aan-stuur in de auto achter me, incl. druk kwetterende zus en 4 kinderen die naar huis willen, denkt: 'die gaat' en scheurt weg, ramt mijn Corsaatje en duwt die in de Voyager voor me, die er nog steeds stond.
Dankzij m'n trekhaak is geloof ik de hele acherkant wat ontzet omdat de bumper 5-7cm omhoog gekomen is en de achterklep tijdens het rijden telkens openspringt -geen probleem, blijft toch achter de kentekenplaatverlichting hangen.
De voorkant lijkt erger dan het is, radiateur is iig niet geraakt en rijdt nog wel. Vandaag naar de Slopel-dealer geweest, geschatte schade is €1000,= ex BTW, als 't goed is komt maandag de taxateur. Chef werkplaats denkt dat hij door het laswerk van schoonvaders er nog wel 500-750 euro uit kan slepen met behoud van het wrak. Ondanks dat het maar een oud karretje was heb ik me rustig gehouden, maar was echt woest op dat mens gister!!!!!
Die auto had een forse afdruk van mijn trekhaak+bumper, de Voyager voor me had, op wat krasjes na, helemaal niks, omdat die doorgerold is. Stond niet op de rem...
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~