onderdelen
-
joy
onderdelen
crossed my mind
het oude benz spul verdwijnt met pallets tegelijk naar afrika, en dat gaat momenteel erg hard, prijzen worden hoger, onderdelen schaarser, nog ff en we moeten het spul van daar terug gaan halen als we iets stuk hebben
hoe doen julie het met onderdelen?
magazijntje aanleggen?
voor mijn oldtimers deed ik dat voorheen wel,maar daar zat geen druk achter en er was genoeg te vinden, van die oude benz bussen is de markt niet zo dikbezaaid meer
kheb ook geen oplossing want geen dikke beurs en geen plaats, maar ben wel geneigd om een beetje te gaan hamsteren, zodat ik wat achter de hand heb
er zou eigenlijk een fonds ... etc
joy
het oude benz spul verdwijnt met pallets tegelijk naar afrika, en dat gaat momenteel erg hard, prijzen worden hoger, onderdelen schaarser, nog ff en we moeten het spul van daar terug gaan halen als we iets stuk hebben
hoe doen julie het met onderdelen?
magazijntje aanleggen?
voor mijn oldtimers deed ik dat voorheen wel,maar daar zat geen druk achter en er was genoeg te vinden, van die oude benz bussen is de markt niet zo dikbezaaid meer
kheb ook geen oplossing want geen dikke beurs en geen plaats, maar ben wel geneigd om een beetje te gaan hamsteren, zodat ik wat achter de hand heb
er zou eigenlijk een fonds ... etc
joy
-
joy
-
joy
- L1
- Contacteer:
Nee hoor Joy, je mag als niet-lid van Dubbellucht ook onderdelen kopen. Maar.... niet via de werkgroep van de club.joy schreef:...................., maar als het er op neer komt dat je er alleen onderdelen mag/kan kopen als je lid bent, denk ik dat je niet gezond bezig bent
Ik begrijp je frustratie maar ben toch blij met deze regeling en mijn lidmaatschap. Zo kan ik goedkoop aan onderdelen komen en jij niet. :o
Jij moet je tijd steken in zoeken bij sloperijen en in sleutelen en juist dat hebben leden van de club al gedaan. Mede daarvoor betaal ik mijn lidmaatschap.
Met vr gr Leen
-
joy
gefrustreerd ben ik nog niet, want het onderdeel wat ik tzt nodig heb is een startmotor, die is wel te vinden voor dat hokkie van mij, maar ander zwaar geschut wat stukloopt, dan wordt het idd waarschijnlijk ff zoeken, maar dat zien we tegen die tijd wel weer :)
en wat kost eigenlijk een lidmaatschap?
en wat kost eigenlijk een lidmaatschap?
-
joy
- winand
Joy, het verhaal is toch logisch?
Tot voor kort was dit het "dubbellucht"-forum wat alleen toegankelijk was voor Dubbellucht leden.
Het forum was samen met het onderdelenmagazijn de reden om lid te worden. Nu het forum openbaar s geworden blijf ik zeker lid van dubbellucht. Voor de onderdelen, en voor de weekenden.
25 euro per jaar is een schijntje vind ik, vergelijk dat maar eens met een Volvo (V44) vereniging waar je 80 of 90 euro betaald.
Anyway, Het onderdelenmagazijn kost ook geld en dat wordt betaald van het lidmaatschap.
Join the club zou ik zeggen
Tot voor kort was dit het "dubbellucht"-forum wat alleen toegankelijk was voor Dubbellucht leden.
Het forum was samen met het onderdelenmagazijn de reden om lid te worden. Nu het forum openbaar s geworden blijf ik zeker lid van dubbellucht. Voor de onderdelen, en voor de weekenden.
25 euro per jaar is een schijntje vind ik, vergelijk dat maar eens met een Volvo (V44) vereniging waar je 80 of 90 euro betaald.
Anyway, Het onderdelenmagazijn kost ook geld en dat wordt betaald van het lidmaatschap.
Join the club zou ik zeggen
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
- De Rooie Reus
belastingvrij
En voorlopig betaal je nog geen BTW over de onderdelen!! Tel uit je winst 
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
-
Dennis en Nancy
Kleine kanttekening,....
Een dashboardklok van mijn 406 was stuk. Op het voorjaarsweekend heb ik er 5 moeten proberen voor ik een had die 100% werkte.
En ook in het onderdelenmagazijn is zijn er weinig koopjes,...
Als je die 25 euro spaart kun je voor ongeveer dezelfde prijs laten reviseren bij Bosch. De OM615 starter word dan aangepast en versterkt. Af fabriek was die te zwak, aldus Bosch (lasaulec Weert)
Dennis
Een dashboardklok van mijn 406 was stuk. Op het voorjaarsweekend heb ik er 5 moeten proberen voor ik een had die 100% werkte.
En ook in het onderdelenmagazijn is zijn er weinig koopjes,...
Als je die 25 euro spaart kun je voor ongeveer dezelfde prijs laten reviseren bij Bosch. De OM615 starter word dan aangepast en versterkt. Af fabriek was die te zwak, aldus Bosch (lasaulec Weert)
Dennis
-
joy
ik weet niet wat men voor onderdelen in een magazijn heeft liggen, maar is dat een grote loods ?
of moet ik denken aan 10 vierkante meter buurtgarages?
ik neem aan dat ze niet van alle modellen vanaf 1960 tot 1980 alles op de plank hebben liggen
en wie koopt en beheert dat spul eigenlijk?
mocht ik besluiten mijn benz de komende 5 jaar te houden (wat er hoogtswaarschijnlijk niet in zit, ik koop nogal eens wat nieuws) dan zou ik er eerder een sloper/schadebak bijkopen voor de reserveonderdelen
of moet ik denken aan 10 vierkante meter buurtgarages?
ik neem aan dat ze niet van alle modellen vanaf 1960 tot 1980 alles op de plank hebben liggen
en wie koopt en beheert dat spul eigenlijk?
mocht ik besluiten mijn benz de komende 5 jaar te houden (wat er hoogtswaarschijnlijk niet in zit, ik koop nogal eens wat nieuws) dan zou ik er eerder een sloper/schadebak bijkopen voor de reserveonderdelen
-
dinand
nee niet echt, 100m2 hoogstensjoy schreef:ik weet niet wat men voor onderdelen in een magazijn heeft liggen, maar is dat een grote loods ?
min of meerjoy schreef: of moet ik denken aan 10 vierkante meter buurtgarages?
nee, ze doen alleen dusseldorferers. Dus alleen motorisch zou t voor jou intressant zijnjoy schreef: ik neem aan dat ze niet van alle modellen vanaf 1960 tot 1980 alles op de plank hebben liggen
gerrit stroomerjoy schreef: en wie koopt en beheert dat spul eigenlijk?
dat zou ik ook doen, of goeie adresjes in de gaten houden (wat ik in de praktijk doe)joy schreef: mocht ik besluiten mijn benz de komende 5 jaar te houden (wat er hoogtswaarschijnlijk niet in zit, ik koop nogal eens wat nieuws) dan zou ik er eerder een sloper/schadebak bijkopen voor de reserveonderdelen
- L1
- Contacteer:
- Janneman
- Contacteer:
Overdrijven is ook een kunst, mijn lidmaatschap bij de v44 vereniging kost 44 Euro per jaar. Dat houdt tevens een clubblad in + een waardetaxtatie van slechts 16 Euro die door bijna alle verzekeringsmaatschappijen geaccepteerd wordt.25 euro per jaar is een schijntje vind ik, vergelijk dat maar eens met een Volvo (V44) vereniging waar je 80 of 90 euro betaald.
Overrigens vind ik die 25 Euro een heel acceptabel bedrag. Maar eerst eens wat meer rondneuzen of ik me wel bij het cluppie thuisvoel voordat ik lid ga worden.
Groetjes,
Jan
- evelyn25
- Contacteer:
H'karspel rules!
een pluim voor de onderdelencommissie!!
vrijwilligers die veel vrije tijd (en ruimte) steken in het slopen van busjes en opslaan van onderdelen. Altijd behulpzaam en bereikbaar voor raad en daad en onderdelen.
Niet duur en coulant, betaal je iets later?? geen punt!
Ik kom er graag al is het alleen al voor de gezelligheid. je vindt altijd wel wat.
Als je geen lid wilt worden, dan niet.. zoek je toch lekker zelf, val dan verder ook niemand af, of stel je eigen schuur beschikbaar en steek er vele weekenden en avonden in.. spreekt u later.
vrijwilligers die veel vrije tijd (en ruimte) steken in het slopen van busjes en opslaan van onderdelen. Altijd behulpzaam en bereikbaar voor raad en daad en onderdelen.
Niet duur en coulant, betaal je iets later?? geen punt!
Ik kom er graag al is het alleen al voor de gezelligheid. je vindt altijd wel wat.
Als je geen lid wilt worden, dan niet.. zoek je toch lekker zelf, val dan verder ook niemand af, of stel je eigen schuur beschikbaar en steek er vele weekenden en avonden in.. spreekt u later.
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
-
joy
- Stille Willy
- Contacteer:
Als niet lid zijnde kan je altijd nog bij de mercedes garage terecht want mercedes onderdelen voor onze bussies zijn nog steeds nieuw verkrijgbaar
http://tramp.web-log.nl/stillewilly
Leef en laat leven dus geniet en laat genieten
Leef en laat leven dus geniet en laat genieten
-
Dennis en Nancy
-
joy
- L1
- Contacteer: