leasebakken

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
zeerover

leasebakken

Bericht door zeerover »

Ik las gisteren in de krant dat de rechter gezegd heeft dat mensen fatsoenlijk voor hun leasebak moeten zorgen.
Een man had nooit olie bijgevuld, er zelfs nooit naar gekeken en zo de splinternieuwe auto in de prak gereden. Schade iets van 4500 euro. De werkgever kon een deel van de schade bij het leasebedrijf verhalen en wilde de overige 1500 euro door de werknemer laten betalen. Die had daar geen zin in en liet het voor de rechter komen.
Maar de rechter gaf de werkgever dus gelijk.
En groot gelijk :~)

Ik verbaas me altijd over al die splinternieuwe leasebakken die net zoveel rook uitblazen als mijn BuS deed... Een beetje zo'n motorblok naar z'n grootje helpen... Kapitaalvernietiging... Schande... Grmbl...

Misschien helpt deze uitspraak... :roll:
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)
joy

Bericht door joy »

ik schoot een week of wat terug op de vrijdagmiddag in de regen achter op een dikke station met mijn renaultje

de bestuurder keek ik de spiegel en dat was het, ik denk, wat nu, dus na ff aarzelen stapte ik uit, en liep naar de betreffende wagen
ik zeg ik heb u net geraakt achterop

ik weet het zegt hij ongeintersseerd,en vraagt: heb ik schade?

ueh, geen id moeten we even bekij....laat maar zitten zegt hij, en rijd verder

leasebak, het interesseerde hem geen hol,hij wilde gewoon naar huis

Joy
De Rooie Reus

Lease

Bericht door De Rooie Reus »

Vooropgesteld dat je respect moet hebben voor het bezit van een ander kan ik me de houding van sommige leaserijders wel voorstellen. Die zouden ook veel liever in een Volvo 165, een Renault 16TS of Mercedes 280 TE of w123 rijden. In plaats daarvan worden ze door hun werkgever opgescheept met bijvoorbeeld een Volkswagen Passat of een Volvo S40 waar al die andere artsenbezoekers ook in rijden. Waar is de tijd gebleven dat auto's nog een kleur hadden: groen, geel of rood. Door het leaseverschijnsel is het allemaal zilvergrijs en antraciet metallic geworden. Ik zou er ook de smoor in hebben als ik een leasewagen zou krijgen. :wink:

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
joy

Bericht door joy »

lang geleden dat ik zoveel gelul heb gelezen :wink:

of je nu in een suzuki alto of mercedes 280 rijd, een leasebak is een leasebak en die kost jou al geen hol

ik zie geen enkele reden om daar dan maar als een varken - ik ben getriggerd door je afbeelding - mee om te gaan :wink:
De Rooie Reus

Geld speelt geen rol.

Bijtelling is nu 22% en 25% per 1 januari a.s., geen hol kosten is dus relatief.
Onze Dora is inderdaad nogal dwars en zou er zeker ook zo mee om gaan, ik hou haar daarom ver van de auto's.
joy

Bericht door joy »

iig kan niemand voor dat geld diezelfde auto rijden als ie het zelf moest bekostigen

dora?

nice name, vroeger mijn bijnaam :wink:
De Rooie Reus

Antraciet

Ik mag het declareren en rij in een oldtimer - dus belastingvrij - die op diesel loopt en € 7 per maand aan verzekeringspremie. En hoef dus in ieder geval zeker niet in een artsenbezoekersleasebak te rijden. Er zullen er zeker zijn die het volledig zelf moeten betalen maar die zijn misschien wel net zo gelukkig met hun baan.

De Dora's die ik ken zijn allemaal even aardig, onze Greetje en Boris zijn dat trouwens ook (maar ze passen niet allemaal in zo'n kleine avatar), zit waarschijnlijk in de aard van het beestje :wink:

Groeten van
Martin
joy

Bericht door joy »

je daily is een oldie?

mijnus een opel admiral , lpg, ook zo'n beetje 7 europ per maand aan verzekering en wat lpg :wink:

plaatje bij praatje ,want hij gaat er uit voor wat iets jongers (sorry sluikreclame) :wink:

Afbeelding

tis die bordeauxrode
joy

Bericht door joy »

rijden wel lekker die mercedesbeesies, en station heeft bij mij iig altijd de voorkeur, ongeacht welk merk

wat let je? (of je vriendin) :wink:

@ peter, bekend verhaal,velen beginnen er enthousiast aan, maar afmaken is toch ff een ander verhaal

maar, bloed zweet en tranen derin steken en als ie eenmaal rijd ben je alles in no time vergeten en de gelukkigste mens op aard :wink:

een gt is de moeite het opknappen meer dan waard
Dennis en Nancy

Bericht door Dennis en Nancy »

Die leasers janken allemaal wel over de bijtelling maar mijn prive VW golf kost me €415 euro per maand (45000km) aan lasten en diesel. Komt onderhoud bij circa €40 per maand en dan nog het sparen voor een andere over 3 tot 4 jaar €400.

Mijn Golf kost me dus ongeveer €850 euro per MAAND. Grofweg €10000 per jaar dus. Voor een frisse tweedehands diesel.

Veel van die lui rijden dus goedkoop in hun nieuwe lease auto.

Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis en Nancy op 10 okt 2007, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
De Rooie Reus

Plaatje

Afbeelding

En daarom ben ik niet zo jaloers op mensen met een leasewagen, ik gun het ze van harte.

Groeten van
Martin
joy

Bericht door joy »

nice ride :)

idem hier, rijd belastingvrij, lpg, in in stijl, voila :wink:
dinand

Bericht door dinand »

overigns is er in nederland een bedrijf dat totaal gerestaureerde dsjes verleast.

http://www.dsadvies.nl/pages/leasing.html
Dennis en Nancy

Re: Plaatje

De Rooie Reus schreef:

En daarom ben ik niet zo jaloers op mensen met een leasewagen, ik gun het ze van harte.

Groeten van
Martin
Ik gun het ze ook hoor.

Dennis
zeerover

Bericht door zeerover »

Tjongejonge wat een geleuter :roll:
.....

:~)
If I can't dance, I don't want to be part of your revolution (Emma Goldman)
Dennis en Nancy

Jij ook bedankt voor de zinnige bijdrage!
CF250

Bericht door CF250 »

Effe mee leuteren; ik heb in de afgelopen jaren 3 keer een ex-lease auto gekocht. Deze week net de 3e.
En de hele onderhoudshistorie opgevraagd. De auto's kocht ik steeds met garantie. Beide vorige auto's waren naast zeer goed onderhouden ook nog eens erg netjes en zorgvuldig bereden. Beiden heb ik van een 150000km naar 320000 en 360000 gereden.
Van de 3e is het natuurlijk afwachten, maar ik ben vol vertrouwen.
Ziet er goed uit.
Misschien wel mazzel gehad. Maar ook bv de buitenkant van alle drie de auto zagen er strak uit.
Natuurlijk heb ik ook wel andere ex-lease bakken gezien. Zagen er dan redelijk uitgeleefd, afgeragd uit. Maar stonden dan ook bij andere verkopers en geen onderhouds historie.
Opvallend vond ik bijvoorbeeld dat bij de laatste alle papieren er nog bij waren, ik bedoel dan de codes voor de radio, codes en recente cd's voor de navigatie(VDO 5400), codekaart van de sleutels, etc.
Mijn ervaring is dat ze niet allemaal schijt aan hun lease bak lijken te hebben dus.

Overigens is zo'n DS en CX wel een erg mooie bak wanneer die goed gerestaureerd is. Ik heb we wel eens lopen vergapen bij Blikwerk in Drachten. Daar restaureren ze oa DSen.
Johan
Bedford CF 250, met opbouw en opel motor.
De Rooie Reus

Waarheen leidt de weg......

Dit type cx is de eerste personenwagen van citroën die een dieselmotor heeft. In 1975 zijn ze ermee begonnen en je kunt merken dat de techniek, het vermogen en de snelheid vergelijkbaar zijn aan die van een oudere MB-bus.
Er ligt 65 pk (:?) onder de motorkap, de max. snelheid is 145 km/uur en als de motorkap open is en je staat ernaast met gesloten ogen, hoor je een 508D :).

Als je ermee rijdt moet je onwillekeurig aan de gouden koets denken: het is traag maar je zit als een vorst.
In 1978 is de productie gestopt omdat de automobilist hogere eisen stelde aan acceleratie en topsnelheid.
Zelf denk ik dat dit de enige van dit type in ons land is maar ik weet niet hoe ik daarachter kom, bij de cx-vereniging is in ieder geval geen 2e bekend.

Hoewel mijn hart v.w.b. personenwagens uitgaat naar citroën vind ik elke klassieker een genot om te zien.

Groeten van
Martin
paulv

Bericht door paulv »

Hallo Martin,

In Belgie rijdt er ook een:

http://www.citrowallon.com/accueil.php? ... 2&car=cx22

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie